Nauka
Światowa Koalicja UNESCO na rzecz Edukacji: Rozszerzanie możliwości uczenia się online dla ukraińskich uczniów i nauczycieli
Wiele kursów będących częścią tej współpracy promuje szanse zatrudnienia studentów poprzez nauczanie umiejętności wymaganych w obszarach szybko rozwijających się, takich jak komunikacja w języku angielskim, przywództwo i zarządzanie, programowanie komputerowe i programowanie statystyczne.
Pomaga to studentom takim jak Maksym Natalchuk, absolwent informatyki na Politechnice Kijowskiej, który został bez pracy, gdy rozpoczęła się rosyjska inwazja. Natalchuk zwrócił się w stronę nauki online, aby zdobyć umiejętności potrzebne na stanowiskach wymagających wysokich wymagań, studiując do 12 godzin dziennie przez cztery miesiące i zdobywając przy tym 16 certyfikatów zawodowych.
„W marcu 2021 r. zapisałem się na certyfikację Google w zakresie analityki danych pod adresem [online] platformę i od tego czasu codziennie uczę się online” – powiedział Natalchuk, który od tego czasu dostał wymarzoną pracę jako analityk danych w międzynarodowej firmie konsultingowej.
Partnerstwo umożliwia także wykładowcom i instruktorom tworzenie projektów, ocen i kursów dostosowanych do potrzeb uczniów i łączenie ich z nauką uzupełniającą.
Oleg Frołow jest pracownikiem naukowym, który wykładał na Narodowym Uniwersytecie Technicznym w Doniecku, zanim uczelnia została zmuszona do przeniesienia się. Od tego czasu zaczął wykładać na Narodowym Uniwersytecie Ekonomicznym w Charkowie i wykorzystał naukę online zarówno do celów rozwoju osobistego, jak i pomocy w nauczaniu, co uznał za szczególnie pomocne w zrozumieniu złożonych tematów.
„Szczerze mówiąc, kiedy czytałem książkę o sztucznej inteligencji, niewiele rozumiałem” – powiedział Frołow. „[But] Na Coursera znalazłem tę samą specjalizację, ale wyjaśniłem koncepcje poprzez filmy, wykłady, zadania i testy, co znacznie ułatwiło mi zrozumienie.”
Pan Frolov wierzy, że wykorzystując platformy internetowe do nauki i nauczania, pomaga swoim uczniom i sobie samemu przystosować się i rozwijać w trudnych czasach.
Dla innych, jak studentka Anastasia Kot, możliwość kontynuowania nauki online była mile widzianą odskocznią. Absolwentka TG Shevchenko Chernihiv Collegium National University, zmuszona była porzucić studia magisterskie i wraz z bratem szukać schronienia w Polsce. Oprócz zdobycia nowych kwalifikacji „[Learning online] Pomaga mi to odwrócić uwagę, przywraca mnie do nauki i dodaje mi sił” – powiedział Kot.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”