Nauka
Studenci w Polsce prezentują swoje pomysły i projekty podczas corocznych targów nauki
POLSKA — Projekt naukowy Devena Drapera odpowiadał na potrzebę, która stała się problemem globalnym.
„Dziś szukamy alternatywnych źródeł paliw” – powiedział w czwartek.
W swoim projekcie „Transestryfikacja oleju sojowego wykorzystywanego do produkcji biopaliwa” Draper wyjaśnił, w jaki sposób zebrał surowy olej sojowy w The Chowder House w New York Mills, aby sprawdzić, czy można go wykorzystać jako paliwo alternatywne.
„Jest lepszy niż zwykły biodiesel, ponieważ już jest marnotrawstwem” – stwierdził, zauważając, że część biodiesla pochodzi z produktów takich jak kukurydza.
„Jest przyjazny dla środowiska, tańszy niż olej napędowy i można go wyprodukować samodzielnie” – powiedział Draper.
Podczas 29. edycji Targów Nauki w Szkole Głównej Polskiej swoje projekty zaprezentowali uczniowie gimnazjów i szkół średnich.
Draper, który jest uczniem 10. roku chemii na 11. klasie, był wielkim zwycięzcą zeszłorocznego konkursu.
„Podobają mi się targi nauki” – powiedział. „Lubię móc pokazać swój projekt innym osobom i zobaczyć, czego inni dokonali swoją ciężką pracą”.
Jack Oczkowski, uczeń dziewiątej klasy studiujący środowisko życia, podzielał entuzjazm Drapera wobec targów.
„Myślę, że to fajne” – powiedział. „Podoba mi się, że możemy przyjść i porozmawiać o naszych projektach, a na koniec niektórzy ludzie zostają nagrodzeni za to, co robią”.
Oczkowski dodał: „niektóre z tych projektów, o których nigdy bym nie pomyślał”.
W swoim projekcie powiedział: „Czy kofeina sprawia, że jest ekologiczna?” — obejmowało dostarczenie wody do trzech zakładów Ruby Red, a następnie dostarczenie tej samej ilości kawy rozpuszczalnej do trzech innych zakładów Ruby Red, aby sprawdzić, jaki wpływ na nie wywarły.
„Co roku jesteśmy zaskoczeni nowymi projektami, które widzimy” – powiedział Kevin Ford, nauczyciel przedmiotów ścisłych w Polsce. „Myślisz, że po tylu latach robienia tego zaczniesz brakować nowych projektów”.
Ford – który współprzewodniczy targom wraz z Jessicą Meyer, także nauczycielką przedmiotów ścisłych w Polsce – powiedział, że uczniowie ukończyli około 200 projektów, którzy pracowali nad nimi przez około 15 tygodni. Do zaprezentowania na targach wybrano 86 projektów, które zostały ocenione w lutym.
Studenci byli oceniani pod kątem zdolności twórczych, skrupulatności, umiejętności, przejrzystości, wiedzy i stosowania metody naukowej.
Ford powiedział, że w targach wzięło udział 25 sędziów. Sędziowie wywodzą się z różnych środowisk naukowych i technologicznych, w tym inżynierów, lekarzy i członków laboratoriów badawczych Sił Powietrznych.
„Ci ludzie rzeczywiście są w terenie” – powiedział.
Ford i Meyer stwierdzili, że targi są wydarzeniem społecznym, ponieważ otrzymują wsparcie od okręgu szkolnego, organizacji biznesowych i wolontariuszy.
Podczas gali wręczenia nagród, która odbyła się w czwartkowy wieczór w Gimnazjum w Trzepaczu, zaplanowano rozdanie 80 nagród o wartości 3425 dolarów. Zwycięzcy kategorii pojadą na Regionalne Targi Nauki w Utica College, zaplanowane na 8 kwietnia.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”