Nauka
Studenci i nauczyciele ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wśród finalistów globalnego konkursu dotyczącego zmian klimatycznych
Zespół przedsiębiorczych uczniów szkoły w Dubaju, których misją jest poprawa jakości powietrza, oraz nauczyciel z Abu Zabi przekazujący uczniom kluczowe przesłanie klimatyczne zdobyli światowe uznanie za swoje wysiłki na rzecz ochrony środowiska.
Pięciu uczniów z Gems Our Own English High School w Dubaju znalazło się wśród pięciu finalistów konkursu Burjeel Holdings-Oxford Saïd Climate Change Challenge, do którego przyciągnęły zgłoszenia z 43 krajów.
Unnimaya Muraledharan i Trisha Banerjee, Elvina Edison, Nischala Doddamani i Gayathri Vinod, wszyscy uczniowie klasy 11, stworzyli naturalny nawóz Biogrow, który wykorzystuje dwutlenek węgla i amoniak, zmniejszając ilość dwutlenku węgla i amoniaku w powietrzu.
Frithi Francis, dyrektor ds. innowacji, IT i zrównoważonego rozwoju w Cambridge High School – Abu Dhabi, również zapewniła sobie miejsce jako finalistka w kategorii nauczycieli konkursu, upewniając się, że środowisko jest głównym tematem dyskusji w klasach.
Przedstawiciele Zjednoczonych Emiratów Arabskich zostali zaproszeni do zaprezentowania swoich ekologicznych rozwiązań sędziom w Abu Zabi w dniu 1 grudnia, a zwycięzcy zostali ogłoszeni podczas ceremonii w Cop28 w Expo City Dubai następnego dnia.
Zwycięscy studenci będą mieli możliwość odbycia w 2024 roku specjalnie zorganizowanego kursu dotyczącego zmian klimatycznych na Uniwersytecie Oksfordzkim.
Robienie różnicy
Elvina mówiła o potrzebie walki z rosnącym zanieczyszczeniem, podkreślając wyzwania stojące przed jej ojczyzną, Indiami.
„Pochodzimy z Indii i ze względu na rosnące zanieczyszczenie powietrza niektóre dzieci nie mogły uczęszczać do szkoły i uczyły się online. Ponadto co ósme gospodarstwo domowe cierpi na brak bezpieczeństwa żywnościowego, co zainspirowało nas do zaangażowania się.
„Stworzyliśmy nawóz redukujący dwutlenek węgla w atmosferze, szczególnie w miejscach, gdzie fabryki emitują duże ilości dwutlenku węgla.
„Nawóz ten wykorzystuje technologię powolnego uwalniania i wychwytujemy dwutlenek węgla z atmosfery. Chyba nie ma drugiego takiego produktu.”
Gayathri powiedziała, że jej pomysł, Biogrow, wymagał dużych inwestycji kapitałowych, a także wsparcia rządowego, aby naprawdę wcielić się w życie.
„Ale jest to produkt, który przynosi wiele długoterminowych korzyści i nie możemy wycenić naszej przyszłości.
„Aby to urzeczywistnić, potrzebujemy wielu zasobów. Ale kiedy już zostaną stworzone, korzyści będą ogromne i mogą mieć wpływ na każdy zakątek świata”.
Uczniowie byli podekscytowani możliwością zaprezentowania swojego planu na scenie podczas Cop 28 w przyszłym tygodniu.
„To zdecydowanie nowe doświadczenie. Myślę, że dla nas wszystkich jest to pierwszy raz w życiu tak dużego wydarzenia” – powiedziała Unnimaya.
„Myślimy o tym, żeby nasz pomysł rzeczywiście dotarł do finału tak dużej imprezy.
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, bardzo podekscytowani i nie możemy się doczekać 1 grudnia”.
Koleżanka Trisha powiedziała, że była podekscytowana możliwością spotkania z sędziami i nawiązania kontaktu z ludźmi o podobnych poglądach, których pasją są działania na rzecz klimatu.
Zespół zmierzy się ze studentami z Polski, Indii, Syrii, USA, Korei Południowej i Indonezji.
Profesor Soumitra Dutta, dziekan Said Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim, pochwaliła entuzjazm młodych ludzi na całym świecie w pomaganiu w ochronie planety.
„Różnorodność wniosków z ponad 40 krajów, w tym zgłoszenia z obozów dla uchodźców, podkreśla duże zainteresowanie uczniów i nauczycieli przeciwdziałaniem zmianom klimatycznym” – stwierdził.
„Potwierdza także rolę konkurencji jako katalizatora stymulującego innowacyjne rozwiązania i zapewniającego młodym ludziom swobodę stawienia czoła największemu wyzwaniu naszych czasów”.
Wyciągnięcie cennych lekcji
Francis jest w kolejce do otrzymania międzynarodowej nagrody za pomoc w nauczaniu następnego pokolenia o konieczności stosowania rozwiązań ekologicznych.
Szkoła przyjęła międzyprzedmiotowe podejście do nauczania uczniów na temat działań klimatycznych, obejmując elementy zmiany klimatu nauczane w ramach różnych przedmiotów, takich jak historia, geografia i przedmioty ścisłe.
Pani Franciszka stworzyła uczniom możliwość wejścia do realnego świata i zdobycia doświadczenia w szpitalach.
Zmierzy się z innymi finalistkami z Kanady, Wielkiej Brytanii, Libanu i Indii. Zwycięski profesor będzie mógł uczestniczyć w kursie na Uniwersytecie Oksfordzkim w 2024 roku.
„Jestem pedagogiem od ponad 23 lat. Włączenie zmian klimatycznych do programu nauczania było początkowo dla mnie wyzwaniem” – powiedział Francis.
„Głównym powodem, dla którego go zintegrowaliśmy, jest pomoc naszym uczniom w głębszym zrozumieniu zmian klimatycznych.
„Personel Cambridge High School Abu Dhabi włączył wiedzę o klimacie do programu nauczania i został edukatorami zajmującymi się zmianami klimatycznymi.
„Istnieją rzeczywiste scenariusze, w których dajemy studentom możliwość realizacji projektu badawczego. Naszym studentom zapewniamy możliwość odbycia stażu. Na przykład naszym studentom zapewniliśmy możliwość odbycia stażu w szpitalu Burjeel”.
Odliczanie do Cop28 – na zdjęciach
Aktualizacja: 26 listopada 2023, 10:46
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”