technologia
Streamować czy pominąć?
Nie każdy dramat wymaga dużo akcji lub dużych zwrotów akcji, aby wzbudzić nasze zainteresowanie. Dobrze narysowane postacie, osobiste sceny i ogólne ciepło mogą prowadzić do serii, która jest luźna i trwa w krótkich momentach. Widzisz wiele tego typu programów transmitowanych w całym miejscu, ale często można je było znaleźć w programach takich jak Mistrzowski teatr tutaj w stanach. królowapolsko-islandzka produkcja na Netflixie ma właśnie taki klimat.
KRÓLOWA: Streamować czy pominąć?
ujęcie otwierające: Warga drag queen synchronizuje się na scenie, ale nie widzimy jej twarzy. Następnie przechodzimy do starszego mężczyzny golącego się w łazience; Mieszka w nieskazitelnym mieszkaniu, a na piżamie nosi jedwabiście lejący się szlafrok.
Niezbędniki: Silvestre Bork (Andrzej Seweryn) od 50 lat odnosi sukcesy jako krawiec po emigracji do Paryża z małego górniczego miasteczka w Polsce. Ale jest gotowy na emeryturę i zamieszkanie w willi na Riwierze Francuskiej. To także ostatni występ dla Loretty, jego drag persona, w rewii dragów, w której jest on headlinerem. Jego najlepszy przyjaciel Corentin (Kova Réa) próbuje go przekonać, że zostało mu jeszcze wiele, ale Silvestre uważa, że nadszedł czas.
Ale z Polski przychodzi list, który daje mu do myślenia; Pochodzi od młodej kobiety o imieniu Iza Nowak (Julia Chetnicka), która mówi, że jest jego wnuczką. Jej matka, Wiolet (Maria Peszek), to dziecko, które Silvestre zostawił po wyjeździe z Polski, potrzebuje nerki, a on może być dla niej odpowiednikiem. Po tym, jak Corentin przekonuje go do oddania tej nerki, Silvestre wraca do miasta, które opuścił i spotyka Izę.
Iza to ta, która znalazła Silvestre’a i jest zachwycona jego widokiem, ale z pewnością jest jego przeciwieństwem; on woli swoje dopasowane garnitury, podczas gdy ona nosi bluzy i legginsy. Ale oczarowany wnuczką zgadza się na spotkanie z Wiolet, która nie zdaje sobie sprawy, że jej córka wyciągnęła rękę. Zła na to, jak zostawił ją i jej matkę, nie chce mieć nic wspólnego z Silvestrem, a kiedy oferuje Izie pieniądze, ta każe mu się odpieprzyć.
Zasmucony obrotem wydarzeń, Silvestre jest smagany kiepskim winem i spędza noc marniejąc w swoim pokoju hotelowym; planuje wrócić do Paryża następnego dnia, ale pojawienie się karetki każe mu ponownie zmienić plany.
O jakich programach ci to przypomni? Tempo królowa (Oryginalny tytuł: Królowa), wraz z spacerową muzyką klasyczną, przywodzi na myśl serial PBS wyprodukowany przez BBC, coś, co byś oglądał arcydziełoJak Wszystkie stworzenia wielkie i małe (Oczywiście chodzi o dwa różne tematy i okresy, ale nadal…).
Nasza opinia: Napisane przez nieżyjącego już Árniego Ólafura Ásgeirssona (to jemu dedykowane jest przedstawienie), królowa ma ciepło, które przenika każdy aspekt opowieści, od miłości Silvestre’a do swojej pracy po przywiązanie Corentina do niego, co widać w sposobie, w jaki prowadzi próbę dla pozostałych drag queens, które są w recenzji. Przypomina jej, że robią to dla Loretty, czyli Silvestre’a, zwłaszcza że to jego ostatni występ.
Ciepło utrzymuje się, gdy wraca do swojego starego rodzinnego miasta. Nawet jeśli Iza nie jest taka, jaką wyobrażał sobie jako swoją wnuczkę – choć tęsknie zauważa, że wygląda dokładnie tak, jak jej babcia – krótki czas, jaki spędzają razem, jest przepełniony ciekawością i odkryciami. A Silvestre próbuje nawiązać kontakt ze starym przyjacielem, który zarządza kopalnią, która napędza gospodarkę miasta.
Doceniliśmy to, że pomimo luźnego tempa pierwszego odcinka, było wiele momentów, które kazały nam usiąść i zwrócić uwagę, między innymi brawurowy występ Seweryna jako Loretty, która umiejętnie wykonała przeboje, takie jak „Holding Out For A”. Hero.” dubbing”. To opowieść o tym, jak Silvestre ponownie łączy się z przeszłością, którą myślał, że zostawił za sobą na zawsze, w momencie, kiedy myślał, że resztę swoich dni spędzi na błogiej emeryturze.
Nie jest to oczywiste w pierwszym odcinku, ale przeszczep nerki jego córki nie będzie jedynym problemem, którym zajmie się Silvestre, ponieważ do gry wejdzie również kopalnia, podobnie jak Corentin i paryska rewia drag. Będzie to przypadek, w którym łączy się on i jego osobowość drag. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak Silvestre postanawia jeszcze bardziej zmienić swoje ugruntowane życie, aby pomóc.
płeć i skóra: Oprócz pokazywania ludzi w kostiumach i poza nimi w rewii drag, nie ma żadnych.
pożegnalny strzał: Silvestre jest świadkiem, jak Wiolet jest wynoszona z jej mieszkania i ładowana do karetki po utracie przytomności. Drzwi karetki zamykają się, gdy zagląda do środka z ogromnym niepokojem.
śpiąca gwiazda: Kova Réa jest wspaniały jako Corentin, co widać od razu w jego występie, jak bardzo zaangażowany jest Corentin Silvestre, a miłość pojawia się od chwili, gdy po raz pierwszy pojawia się na ekranie.
Większość linii pilotażowych: Antoine (Antoni Porowski), który pracował jako asystent Silvestre’a i jest zainteresowany kupnem biznesu Silvestre’a po jego przejściu na emeryturę, mówi swojemu inwestorowi przez telefon: „Próbowałem go błagać; to jest niemożliwe. Jest gorszy od mojego taty”. Wydaje się, że można by przeciąć granicę i nic w tej historii by się nie zmieniło.
Nasz apel: Przesyłaj strumieniowo. królowa to delikatny, ale mocny dramat o człowieku, który wierzył, że jest pewien, że dowie się o sobie rzeczy w późnym wieku i że wyzdrowieje.
Joel Keller (@joelkeller) pisze o jedzeniu, rozrywce, rodzicielstwie i technologii, ale się nie oszukuje: jest ćpunem telewizyjnym. Jego teksty ukazały się w The New York Times, Slate, Salon, RollingStone.com, VanityFair.comSzybka firma i gdzie indziej.