Świat
Statek w Kanale Sueskim „z powodzeniem powrócił na powierzchnię”, mówią egipscy urzędnicy
Suez, Egipt – Kolosalny kontenerowiec, który spędził prawie tydzień Zaklinowany przez Kanał Sueski był, według egipskiego Urzędu ds. Kanałów i organu obsługującego kanał żeglugowy, „z powodzeniem z powrotem na drodze” i znowu w ruchu w poniedziałek. Jednak nie było jasne, kiedy zatory można usunąć ze statków na obu końcach krytycznej drogi wodnej.
Oświadczenie dla egipskiego rządu Kanału Sueskiego (SCA) w poniedziałek rano, przypisywane przewodniczącemu i dyrektorowi admirałowi Osamie Rabiemu, mówi, że MV Ever Given „został pomyślnie przywrócony do morza. Było to wynikiem udanych manewrów pchania i holowania, co doprowadziło do przywrócenia 80% kierunku statku. „
Przypływ później, w poniedziałek rano, zdawał się pomagać załogom w powrocie statku na środek kanału, a oświadczenie online agencji Leth, która współpracuje z SCA w celu świadczenia niezliczonych usług na kanale, mówiło później, że Ever It otrzymał „teraz w drodze do Wielkiego Gorzkiego Jeziora”, jeziora na środku kanału. Ten ruch na północy wskazywał, że cały ruch kanałowy może wkrótce zostać wznowiony, a SCA zapowiedział, że zorganizuje konferencję prasową o godzinie 20:00 czasu lokalnego (14:00 czasu wschodniego), aby nadążyć za ruchem innych statków.
„Jego Ekscelencja, Admirał Rabie, chciałby uspokoić międzynarodową firmę przewozową, ponieważ żegluga zostanie wznowiona, gdy tylko kierunek statku zostanie w pełni przywrócony i zostanie skierowany do poczekalni Bitter Lakes na inspekcję techniczną”, powiedział SCA w swoim wcześniejszym komunikat.
Nie było natychmiastowego potwierdzenia doniesień, że inne statki wznowiły przekraczanie kanału, gdy Ever Given płynął w kierunku Wielkiego Gorzkiego Jeziora.
Jak donosi Charlie D’Agata, korespondent CBS News, kopia zapasowa spowodowała już znaczne zakłócenia, nawet jeśli kanał zostanie ponownie otwarty.
„Nawet jeśli znowu zacznie płynąć, zajmie to kilka dni, zanim zaległości zostaną usunięte. Masz więc wpływ na cały łańcuch dostaw” – powiedział Guy Platten, Sekretarz Generalny Międzynarodowej Izby Żeglugi. „Trzeba pamiętać, że statki przewożą prawie wszystko, od sprzętu medycznego, przez żywność i zboże, po paliwo i wszystkie inne rzeczy pomiędzy”.
Globalny dostawca usług morskich Inchcape Shipping jako pierwszy powiedział, że Ever Given został wydany wczesnym rankiem w poniedziałek. Inchcape powiedział w tweecie, że Ever Given „jest w tej chwili zabezpieczona. Więcej informacji na temat kolejnych kroków pojawi się, gdy tylko będą znane”. Tweet zawierał diagram, który częściowo pokazywał statek prosto.
Prawie tydzień temu wieżowiec Ever Given utknął na poboczu kluczowej drogi wodnej i spowodował ogromne korki. Przeszkoda zatrzymywała codziennie 9 miliardów dolarów w światowym handlu i napięte łańcuchy dostaw, które już są nadwyrężone pandemia koronawirusa.
Od poniedziałku 367 statków przewożących wszystko, od ropy naftowej po bydło, czekało na przepłynięcie przez kanał, podczas gdy dziesiątki innych obierają alternatywną trasę wokół Przylądka Dobrej Nadziei na południowym krańcu Afryki, wydłużając rejsy o około dwa tygodnie z powodu na zbliżające się opóźnienia w dostawach.
Wyzwolenie statku nastąpiło po intensywnych wysiłkach pchania i ciągnięcia statku za pomocą 10 holowników, gdy księżyc w pełni przyniósł wiosenny przypływ, powiedział Leth Agencies, podnosząc poziom wody w kanale w nadziei na przełom.
W ciągu nocy kilka pogłębiarek próbowało wyssać 27 000 metrów sześciennych piasku i błota z okolic statku. Inny potężny holownik, Carlo Magno, popędził na miejsce zdarzenia, aby dołączyć do akcji.
Chociaż statek jest narażony na uszkodzenia w swojej obecnej pozycji, Shoei Kisen Kaisha Ltd., firma będąca właścicielem Ever Given, zaprzeczyła obawom w poniedziałek, stwierdzając, że silnik statku był sprawny i po zwolnieniu mógłby normalnie kontynuować podróż.
Władze kanału desperacko próbowały uwolnić statek, polegając wyłącznie na holownikach i pogłębiarkach, pomimo ostrzeżeń analityków, że statek o długości 1300 stóp i wadze około 220 000 ton może być zbyt ciężki do takiej operacji. Gdy okno zwęziło się na czas przełomu, który zwężał się w tym tygodniu wraz z cofaniem się przypływu, narosły obawy, że władze będą zmuszone do odciążenia statku, usuwając część z 20 000 kontenerów statku – złożoną operację, która wymaga specjalnego sprzętu, którego nie ma w Egipcie. dni lub tygodnie.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”