technologia
Square Enix ogłasza stałą politykę dotyczącą pracy z domu dla większości pracowników
Square Enix, studio, które za tym stoi Final Fantasy, Kingdom Hearts, i Cmentarni złodzieje Games twierdzi, że pozwoli większości swoim pracownikom pracować w domu na stałe. Polityka wchodzi w życie 1 grudnia i stanowi, że pracownicy są klasyfikowani jako „w domu” lub „w biurze”. W swoim komunikacie firma zakłada, że od grudnia około 80 proc. Jej pracowników będzie zgłaszanych jako pracownicy domowi.
Firma podaje kilka powodów, dla których polisa stała się stała. Obejmuje to tworzenie „elastycznego i zróżnicowanego środowiska pracy”, wspieranie pracowników w „optymalnej równowadze między życiem zawodowym a prywatnym” oraz „zwiększanie produktywności”. Ma też nadzieję, że polityka pomoże lepiej przystosować się w przyszłości, czy to w przypadku katastrof, czy tylko w przypadku nowych modeli zatrudnienia.
Chociaż pracownicy są przydzielani do pracy w domu i biurze, wydaje się, że mają pewną elastyczność w pracy. Przebywanie w domu oznacza, że pracownik pracuje w domu przynajmniej średnio trzy dni w tygodniu lub odwrotnie w przypadku pracowników biurowych. Pracownicy mogą zmieniać swój status co miesiąc. Niektórzy pracownicy muszą pracować w biurze w zależności od wykonywanej pracy – mówi Square Enix.
Firma ogłosiła, że po raz pierwszy wdrożyła politykę pracy z domu w lutym w odpowiedzi na pandemię COVID-19, wraz z innymi inicjatywami, takimi jak rozłożone godziny pracy i konferencje online. W ankiecie 80 proc. Pracowników stwierdziło, że dobrze pracowali w domu.
Square Enix dołącza do rosnącej listy firm, które chcą umożliwić swoim pracownikom kontynuowanie pracy w domu, nawet jeśli problemy zdrowotne już ich nie wymagają. Ogłosił Twitter swoją stałą politykę pracy z domu w maju, podczas gdy Facebook tak powiedział Nawet połowa pracowników mogłaby pracować zdalnie na stałe w ciągu pięciu do 10 lat. Microsoft wydał podobne ogłoszenie w zeszłym miesiącu.