technologia
Spostrzeżenia jury w Cannes: Friday’s Lions
Na dzisiejszej konferencji prasowej w Cannes Lions 2023 przewodniczący jury Glass, Titanium, Sustainable Development Goals, Good i Film Lions zaprezentowali zwycięskie prace w swoich kategoriach oraz omówili tematy i pomysły, które wyróżniły ich podczas oceny .
W konferencji prasowej wzięli udział przewodniczący Cannes Lions Philip Thomas, Tea Uglow, założyciel Instytutu Ciemnego Łabędzia i przewodniczący jury Glass: The Lion for Change; Jean Lin, dyrektor ds. kultury w Dentsu i przewodniczący jury Sustainable Development Goals Lions; Bruno Bertelli, globalny dyrektor generalny Le Pub, globalny CCO Publicis Worldwide i przewodniczący jury Film Lions; oraz David Droga, dyrektor generalny i przewodniczący kreatywny Accenture Song oraz przewodniczący jury Dan Wieden Titanium Lions i Grand Prix for Good.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakimi tematami i spostrzeżeniami podzielili się przewodniczący jury na temat oceniania swoich kategorii na Cannes 2023.
—
„Nie szukamy smutnych historii, szukamy prawdziwych rozwiązań, które wywrą namacalny wpływ i systemową zmianę” — powiedziała Jean, wyjaśniając, że 40% kryteriów jej kategorii koncentruje się na wpływie. A „namacalny wpływ” jest dokładnie tym, czego szukali przewodniczący jury dla celów „Szkło”, „Tytan” i „Zrównoważony rozwój”, których szukali Lions.
„Tytany dotyczą:„ Czym jeszcze może być nasza branża? ”,„ Jak daleko możemy się posunąć?’ powiedział Dawid. „To coś więcej niż tylko pomysły, w rzeczywistości rozwiązują problemy — problemy emocjonalne, fizyczne, rządowe”. Rozwiązania te mogą dotyczyć szerokiego grona interesariuszy — społeczności, planety i, co być może najważniejsze, klienta. Mając to na uwadze, Bruno pochwalił uczestników w kategorii Film za skupienie się na produktach klientów i na tym, jak filmy pomogły zmienić widzów w klientów.
Było to widoczne w nagrodzonej Grand Prix pracy „RIP Leon” i powiedział, że był pod szczególnym wrażeniem kreacji w Apple. Opisał tę pracę jako „niesamowitą, sprytną i zaskakującą”, ponieważ skupiała się na iPhonie, próbując go przekonwertować, a nie ulepszać, i stworzyć świadomość wszechobecnej już marki – mówi, że robi to, co robi większość marek, nad którymi pracuje z chceniem.
Bruno świętował także coś w rodzaju „powrotu do podstaw”, podkreślając powrót krótkich formatów – ponieważ większość zwycięskich prac miała 30 sekund i mniej. Nazwał humor „powrotem” na tegoroczne nagrody, dodając, że prostota jest bardzo potężnym narzędziem. Zasugerował, że podczas gdy technika i kunszt podkreślają kreatywność, sam pomysł – bez dodatkowego kunsztu lub dopracowania produkcji – może wystarczyć, aby film uzyskał wysoką ocenę Filmowych Lwów, o ile wgląd jest wystarczająco znaczący. Nigdzie nie jest to bardziej istotne niż w przypadku kampanii ITV x Calm „The Last Photo”, która również została nagrodzona Grand Prix przez jury Bruno.
W oparciu o „namacalny wpływ”, wielu przewodniczących jury w tym panelu i przez cały tydzień wybrało i nagrodziło projekty, które doprowadziły do zmian w prawie ze względu na zrównoważony rozwój. sprawiedliwość społeczna i nie tylko. Tea mówi, że dostała projekt ustawy w ramach prac oceniających Szklane Lwy i że jurorzy szczególnie docenili projekty, które przekształciły świadomość w zrównoważone działania. „Prawa nie kończą się wraz z końcem kampanii”, powiedziała, kontynuując omówienie „oszałamiającego występu zwycięzcy Glass Grand Prix„ Knock Knock ”.
Chociaż dodała, że nie jest to coś, co można powtórzyć bez podobnie długotrwałej dynamiki, jak ta kultywowana między Cheilem a rządem koreańskim, Tea była zachwycona kampanią, która „opracowała coś, co działa, ratuje życie, karze przestępców i zmienia sytuacje kryzysowe”. usługi”.
Podobnie Jean opisała zwycięzcę Grand Prix w swojej kategorii, kampanię Mastercard Where to Settle, jako „cudowne przyspieszenie procesu legislacyjnego” i podkreśliła, jak dobrze kampania jest zgodna z ciągłym zaangażowaniem marki w integrację finansową.
Powiedziała, że odnoszące sukcesy Lwy, które dołączają do Celów Zrównoważonego Rozwoju, muszą dopasować przekonania firmy do swojego zachowania i opisała, w jaki sposób przesłanie i działanie kreacji są odzwierciedlone i „osadzone” w rdzeniu strategii lub celu firmy. „Praca na szczycie wnosi znaczący wkład w społeczeństwo i nie jest kolejnym gestem budowania marki” – powiedziała. „To pozytywny wkład marek, które tak jak ty i ja postrzegają siebie jako obywateli. Jest to wkład w społeczeństwo, który daje ludziom siłę do podejmowania działań, a nie do podnoszenia świadomości i okazywania prawdziwego zaangażowania w osiąganie znaczących rezultatów”.
Jean powiedział również, że te pomysły muszą być skalowalne, co może być wspierane przez kreatywne partnerstwa – z innymi agencjami, zespołami produkcyjnymi i samymi klientami.David podkreślił, że te partnerstwa i wspólne pomysły nie są jednorazowe i należy je zachęcać do odzwierciedlania kreatywnych i postrzeganych Wartość agencji dla ochrony marki.
Powiedział: „Nie chcę, żeby myśleli, że jesteśmy zastępowani przez technologię, chcę, żeby – kiedy gówno uderzy w fanów – zadzwonili do swojej agencji. Nie zadzwonią do ChatGPT.” Zgodnie z trendem tygodnia, na tej konferencji szczegółowo omówiono również innowacyjne technologie.
David opisał równowagę między kreatywnością a technologią, taką jak sztuczna inteligencja, jako „wyścig z nieistotnością”, mówiąc: „Im większy mamy wybór, tym więcej problemów możemy rozwiązać, a technologia nam w tym pomoże”. nasze krytyczne myślenie, wyobraźnię i odwagę. Maszyny nie mogą przejąć władzy, jeśli my ich używamy. Potrzebujemy technologii, aby zwiększyć naszą wyobraźnię, ambicję i odwagę”.
Ponieważ ta debata między sztuczną inteligencją, nową technologią i ludzkim aspektem kreatywności wydaje się być wszechobecną rozmową na konferencjach prasowych w tym tygodniu, Ben Conway z LBB zakończył konferencję prasową, pytając przewodniczących jury, jak osiągnąć równowagę między kreatywnością a technologią i jaka będzie przyszłość tej stale ewoluującej dynamiki.
„Wszyscy daliśmy nasze Grand Prix pomysłom technologicznym” – powiedział Tea. „Ale moim zdaniem nigdy nie wydawało się, że wóz kieruje koniem – to była praca, bez względu na to, jak bardzo techniczna, dla ludzi i przez ludzi”. usłyszeć, kiedy „wykonuje się tak wiele niesamowitych prac opartych na ludzkich pomysłach, ale wykorzystujących technologię jako narzędzie”.
Bruno wtrącił się, mówiąc, że główną zaletą sztucznej inteligencji nie jest generowanie pomysłów, ale skrócenie czasu potrzebnego na projekt, co pozwala na tworzenie bardziej tematycznych i bardziej responsywnych prac. A David powtórzył opinię swojego panelisty, zgadzając się, że technologia przyspieszy tempo kreatywności, ale ostrzegł, że twórcy muszą uważać, by jej nie „poddać się”, ponieważ prowadzi to do „większej przeciętności w tempie”.
„Nie martwię się o wyeliminowanie przeciętnego środka, który dominuje w naszej branży” – powiedział. „Jest wiele rzeczy, które są schematyczne, przeciętne i złe, i ogólnie sztuczna inteligencja zrobi lepszą wersję tego”.
Konkludował, „[New technology] stworzy najlepsze praktyki dla wszystkich, ale nie pojawią się żadne następne praktyki ani nowe praktyki. To jest odpowiedzialność człowieka i jego wyobraźni – i mogą ze sobą współpracować. Najlepsze pomysły powstały dzięki technologii, ale nie były to pomysły technologiczne”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”