technologia
Spalinowo-elektryczne kombi potrzebuje więcej polerowania
Hybrydy typu plug-in dają właścicielom możliwość codziennych dojazdów do pracy z napędem całkowicie elektrycznym, ale dodają możliwości podróżowania po drogach pojazdu benzynowego.
Testujemy jeden z najnowszych i najtańszych egzemplarzy na rynku. Oto pięć rzeczy, które musisz wiedzieć o MG HS PHEV.
1. WARTOŚĆ JEST MOCNYM ATUMENTEM
Firma MG produkowała kiedyś brytyjskie samochody sportowe, ale od czasu swojego odrodzenia wyrobiła sobie markę jako producent dobrze wyposażonych i niedrogich hatchbacków i SUV-ów.
MG HS PHEV został wprowadzony na rynek jako najtańszy australijski samochód hybrydowy typu plug-in na początku tego roku dzięki specjalnej ofercie wstępnej. MG jest teraz dostępny od 47 990 USD i jest ledwo obniżony przez wtyczkę Hyundai Ionic, ale nadal imponuje 7-letnią gwarancją i mnóstwem standardowego wyposażenia.
Otrzymasz elegancko wyglądającą cyfrową deskę rozdzielczą, centralny 10,1-calowy ekran dotykowy z lustrzanym odbiciem smartfona, panoramiczny szyberdach, doskonałą kamerę 360 stopni i kompleksowe wyposażenie bezpieczeństwa, a także funkcje takie jak reflektory LED i klimatyzacja.
2. TO NIE JEST ŚREDNIA HYBRYDA
Wyceniony na 9000 dolarów w porównaniu z równoważną benzyną MG HS, remis PHEV to wyrafinowany hybrydowy silnik i skrzynia biegów.
Turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy 1,5 litra o mocy 119 kW i 250 Nm połączony z silnikiem elektrycznym 90 kW/230 Nm, 10-biegowym samochodem i akumulatorem 16,6 kWh.
To znacznie większa bateria niż normalna hybryda. Umożliwia ona MG przejechanie ponad 50 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym lub, wraz z silnikiem spalinowym, zmniejszenie zużycia paliwa.
3. ALE JEST ŁATWE W UŻYCIU
Konkurenci, tacy jak Mitsubishi Outlander PHEV, stosują zmienne tryby zarządzania hybrydą i wybieralną regenerację hamulców, aby jak najlepiej wykorzystać swoją maszynę. MG jest znacznie łatwiejszy w obsłudze dzięki tylko dwóm ustawieniom – automatycznym trybowi hybrydowemu i funkcji całkowicie elektrycznej.
Możesz podłączyć go do domowego gniazdka, aby powoli naładować duży akumulator, naładować go za pomocą wallboxa w ciągu pięciu godzin lub skorzystać z publicznej stacji szybkiego ładowania.
Jak każdy PHEV, HS obiecuje to, co najlepsze z obu światów – bezemisyjne dojazdy do pracy i wygodę zbiornika paliwa na dłuższe podróże. Jeśli zabraknie Ci energii, nadal możesz samodzielnie jeździć na benzynie.
4. NIEKTÓRE OBIETNICE SĄ TRUDNE DO UTRZYMYWANIA
MG twierdzi, że zużycie paliwa wynosi 1,7 litra na 100 kilometrów – około jednej czwartej tego, co może zużyć mały hatchback. Ale ta liczba pochodzi ze standardowego cyklu testowego i nie mówi wszystkiego. O ile na powolnej podmiejskiej wycieczce szkolnej nie można używać paliwa, o tyle podczas długiej podróży autostradą spalanie spadnie bliżej 7 l/100 km.
MG twierdzi również, że HS ma łączną moc 198 kW i zdolność do osiągnięcia
100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy. Obie liczby wydają się optymistyczne. HS jest żywy, ale nie oferuje ciągu, którego można oczekiwać od podobnie zasilanego Subaru WRX.
5. JEST MIEJSCE NA POPRAWY
MG robi świetne pierwsze wrażenie dzięki stylistyce przypominającej Mazdę i eleganckiej kabinie z dużą ilością miejsca i wyposażeniem. Istnieją jednak również punkty krytyczne, w tym gwałtowne zbieranie energii hamowania, powolne reakcje skrzyni biegów i miękkie zawieszenie, które zapewnia przyjemne wrażenia z jazdy, ale mniej niż idealną kontrolę na zakrętach. Centralne menu na ekranie dotykowym jest również nieco toporne i nie można regulować klimatyzacji podczas rozmowy telefonicznej.
Ogólnie rzecz biorąc, jest to imponujący samochód, choć z kilkoma ostrymi krawędziami.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”