Connect with us

Nauka

SpaceX podejmie próbę historycznych lotów Falcon 9 back-to-back

Published

on

SpaceX podejmie próbę historycznych lotów Falcon 9 back-to-back

SpaceX przygotowuje się do startów w niedzielę w niedzielę w odstępie zaledwie dziewięciu godzin, co jest najkrótszą przerwą między dwoma lotami klasy orbitalnej na Florydzie od 1966 roku. Argentyński satelita teledetekcyjny.

Planowane premiery następują po piętach przerwanie „gorącego ognia” w ostatniej sekundzie rakiety United Launch Alliance Delta 4 Heavy na stacji sił powietrznych Cape Canaveral wczesną sobotę, która uziemiła tajnego satelitę szpiegowskiego National Reconnaissance Office.

Co najmniej jeden z trzech silników pierwszego stopnia ciężkiego podnoszenia Delta 4 był w trakcie zapalania się, gdy komputery nakazały wyłączenie na trzy sekundy przed planowanym startem. Nie jest jasne, co spowodowało przerwanie lotu, ale lot będzie opóźniony co najmniej o tydzień do czasu inspekcji i działań naprawczych.

082920-d4-abort.jpg
Pożar wybucha w podstawie rakiety United Launch Alliance Delta 4 Heavy, gdy rozpoczyna się sekwencja rozruchu silnika, a następnie wyłącza się w wyniku „przerwania gorącego ognia”, uziemiając wzmacniacz na co najmniej tydzień.

Transmisja internetowa ULA


SpaceX miał już zgodę Federalnej Administracji Lotniczej i wschodniego zasięgu sił powietrznych na próbę startów w niedzielę.

Ale pogoda może odegrać rolę w historycznym podwójnym nagłówku, z prognozami wzywającymi do 50-50 szans na akceptowalną pogodę na poranny start Starlink, spadając do 40 procent „start” w przypadku wieczornego wystrzelenia argentyńskiego satelity SAOCOM 1B.

Jeśli pogoda będzie sprzyjać, lot Starlink wystartuje z padu 39A w Centrum Kosmicznym im. Kennedy’ego o godzinie 10:12 czasu wschodniego. Będzie to setny lot SpaceX od pierwszego uruchomienia przez firmę Falcona 1 w 2006 roku i 94. lot jego konia pociągowego Falcon 9. Wystrzelono również trzy trzyrdzeniowe Falcon Heavies.

60 Starlinks, które zostaną wystrzelone w niedzielę, zwiększy konstelację SpaceX do 713. Pierwszy stopień rakiety, wykonując swój drugi lot, spróbuje wylądować na przybrzeżnym statku dronowym po wypchnięciu pojazdu z niższej atmosfery.

Dziewięć godzin i sześć minut po niedzielnym porannym starcie kolejny Falcon 9 ma wystartować z lądowiska 40 w pobliskiej stacji sił powietrznych Cape Canaveral, aby umieścić SAOCOM 1B na orbicie wokół biegunów Ziemi, pierwszy taki lot z Florydy od 1969 roku.

Pierwszy stopień Falcona 9, wykonujący czwarty lot, podejmie próbę lądowania z powrotem na stacji sił powietrznych Cape Canaveral. Jeśli lądowania Starlink i SAOCOM zakończą się sukcesem, rekord SpaceX wyniesie 60 pierwszych operacji, 18 na stacji Sił Powietrznych, 40 na dronach i 2 w Vandenberg Air Force Base w Kalifornii.

Aby dotrzeć na orbitę polarną z Cape Canaveral, Falcon 9 wystartuje po południowej trajektorii, a następnie wykona manewr „dogleg”, gdy znajdzie się poza wybrzeżem Florydy, aby skręcić trajektorię bardziej bezpośrednio na południe. Tor lotu przeniesie rakietę nad Kubę.

082920-f9-plik.jpg
Rakieta Falcon 9 startuje z wyrzutni 40 na stacji sił powietrznych Cape Canaveral podczas ostatniej misji Starlink w sierpniu zeszłego roku. Na niedzielę planowany jest kolejny lot Starlink, wraz z wystrzeleniem argentyńskiego satelity teledetekcyjnego.

SpaceX


W 1960 roku podobno spadł gruz z niesprawnej rakiety zabił krowę na Kubie, wywołując protesty w kraju wyspiarskim. Wszystkie misje na orbitach polarnych od 1969 r. Wystartowały z Vandenberg, gdzie rakiety pozostają nad Oceanem Spokojnym przez całą drogę na orbitę.

SpaceX początkowo planował wystrzelenie SAOCOM 1B z Vandenberg, ale starał się o pozwolenie na przeniesienie lotu na Cape Canaveral, aby złagodzić problemy z przetwarzaniem naziemnym.

Firma prawdopodobnie uzyskała zgodę rządu na ten ruch, częściowo z powodu manewru dogleg, który minimalizuje przelot nad zaludnionymi obszarami, dużą wysokość rakiety do czasu, gdy dotrze do zaludnionych obszarów dalej w dół oraz ponieważ Falcon 9 posiada automatyczny system bezpieczeństwa lotu. AFTS jest zaprojektowany tak, aby szybko zakończyć lot w przypadku wykrycia zagrażającego katastrofalnego problemu.

6720 funtów SAOCOM 1B wymaga orbity polarnej, aby umożliwić swojemu penetrującemu chmury radarowi obserwację całej planety obracającej się poniżej. Statek kosmiczny będzie współpracował z identycznym maperem radarowym w paśmie L. uruchomiony w 2018 roku wraz z włoskimi satelitami COSMO-SkyMed X-band.

Przeznaczony do orbity o wysokości 360 mil, 600 milionów dolarów system SOACOM jest przeznaczony do monitorowania wilgotności gleby i szeregu innych czynników wpływających na sektor rolniczy, gromadząc dane o wysokiej rozdzielczości przez całą dobę, niezależnie od zachmurzenia.

„Jednym z głównych celów satelitów SAOCOM jest dostarczanie informacji dla sektora rolniczego” – powiedział Raúl Kulichevsky, dyrektor wykonawczy i techniczny CONAE, argentyńskiej agencji kosmicznej. Teraz lot kosmiczny.

„Jedną z rzeczy, które opracowujemy, są mapy wilgotności gleby, nie tylko powierzchni, ale korzystając z możliwości pasma L możemy zmierzyć wilgotność gleby 1 metr pod powierzchnią gruntu. Jest to więc bardzo ważna informacja”.

READ  Tajne radzieckie bunkry w Polsce ukrywały broń nuklearną
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *