technologia
Sony potwierdza, że PSVR 2 nie jest wstecznie kompatybilny z PSVR 1
Podczas gdy wczesne wrażenia z PSVR2 Chwal różnorodność funkcjiOprócz ogólnej jakości obsługi, kompatybilność wsteczna to cecha, która nie znajdzie się w nowym zestawie słuchawkowym Sony PS5. Pozostają tam tytuły VR ostatniej generacji firmy.
W większości najnowszy odcinek oficjalnego podcastu PlayStation, Hideaki Nishino, starszy wiceprezes ds. platformy PlayStation w PlayStation, opowiedział o wyjątkowych funkcjach i sadze rozwojowej w projektowaniu i tworzeniu nowych gogli VR na PS5. Zapytany bezpośrednio, czy tytuły VR ostatniej generacji będą odtwarzane na nowym zestawie słuchawkowym, Nishino wyjaśnił: „Gry PSVR nie są kompatybilne z PSVR2, ponieważ PSVR2 został zaprojektowany, aby zapewnić wrażenia VR nowej generacji”.
Nishino podkreślił, że oczywistym powodem tego jest rozszerzony zestaw funkcji PSVR2, w szczególności kontrolery z obsługą dotykowego sprzężenia zwrotnego z adaptacyjnymi wyzwalaczami, a także między innymi śledzenie od wewnątrz i śledzenie gałek ocznych. „Tworzenie gier na PSVR2”, powiedział Nishino, „wymaga zupełnie innego podejścia niż oryginalny PSVR”.
Szczerze mówiąc, ciężko mi wymienić choćby pół tuzina pamiętnych tytułów na oryginalnym PSVR. Ale nie można zaprzeczyć, że to jakiś bzdura, zwłaszcza, że te gry są prawdopodobnie znane z tego, że pojawiają się na tak specyficznym sprzęcie tylko przez ograniczony czas. Choć wygląda na większe tytuły, takie jak Resident Evil 7uzyskaj pełną obsługę PSVR2, gry takie jak Robinson: Podróż lub golem ryzyko zgubienia się z czasem, jeśli nie pojawią się na innych platformach VR.
Jeśli podążałeś z saga kompatybilności wstecznej na platformach PlayStation coś, co Xbox dostarczył bardzo dokładnie, być może cię to nie zaskoczy. Mam nadzieję, że te zapomniane klasyki PSVR, czymkolwiek są, znajdą wyjście z wyspy niedopasowanych eksperymentów Sony.