Sony dodaje darmowe nagrody i program lojalnościowy o nazwie PlayStation Stars dla graczy. Program zostanie uruchomiony „pod koniec tego roku”, podała firma, chociaż szczegółowe informacje na temat harmonogramu wydań pozostają w tajemnicy.
technologia
Sony ogłasza PlayStation Stars, program lojalnościowy dla graczy
„Naprawdę uważamy, że to najlepszy czas na rozpoczęcie tego typu programu, ponieważ mamy najzdrowszą bazę graczy, oczywiście PlayStation 5 jest ogromnym sukcesem i naprawdę chcieliśmy zrobić coś, co może uhonorować i uhonorować historię PlayStation, i teraz jest na to najlepszy czas” – powiedziała w wywiadzie dla The Washington Post Grace Chen, wiceprezes ds. reklamy sieciowej, lojalności i towarów licencjonowanych. „Chcieliśmy stworzyć program, który uhonoruje tę podróż i rolę, jaką PlayStation mogło odegrać w czyimś życiu. Chcieliśmy to zrobić w sposób, w jaki może to zrobić tylko PlayStation”.
Program nosi imię gwiazd, ponieważ Sony polubiło ich konotację wolności i bezkresu, co jest zgodne z hasłem PlayStation, że „granie nie ma granic”. Jeszcze w tym roku zostanie wprowadzony w regionach na całym świecie, w tym w Azji, obu Amerykach, Europie i nie tylko.
Chen powiedział, że PlayStation Stars nie będzie konkurentem dla Xbox Game Pass, usługi subskrypcji gier wideo Microsoftu, i że program jest przeznaczony zarówno dla nowych, jak i doświadczonych graczy.
„Jest to korzystne dla wszystkich graczy. Oczywiście chcemy, aby gracze, którzy są z PlayStation od dłuższego czasu i byli z nami w tej gamingowej podróży, mogli ich rozpoznawać i nagradzać na różne sposoby, ale będzie wiele aspektów tego programu, które są nowe, więc klienci będą ciesz się również” – powiedział Chen.
Wszyscy gracze otrzymają punkty lojalnościowe, które można wymienić na środki z portfela PlayStation Network (a tym samym wymienić na przedmioty wartościowe w świecie rzeczywistym). Gracze subskrybowali również Sonys Usługa online PlayStation Plus zdobądź dodatkowe punkty do wydania w PlayStation Store, korzyść, z której nie skorzystają osoby, które nie są subskrybentami.
Gracze mogą wymieniać punkty na samodzielne gry, zawartość dodatkową i specjalnie tematyczne przedmioty kolekcjonerskie w katalogu nagród. Sony planuje z czasem dodawać nowe nagrody, kampanie i przedmioty kolekcjonerskie.
Chociaż Sony nie określiło szczegółów programu, poinformowało, że będzie miesięczna kampania odprawy, która nagradza użytkowników za granie w co najmniej jedną grę, a także inne kampanie za wygrywanie turniejów i zdobywanie określonych trofeów. Inne kampanie mogą wymagać od graczy grania w określoną grę online.
Ogłoszenie PlayStation odzwierciedla większy zwrot w rozrywce w kierunku modeli subskrypcji i bardziej zorientowanych na konsumenta inicjatyw.
„W miarę jak szeroki zakres usług rozrywkowych przechodzi na subskrypcje, lojalność staje się krytycznym wskaźnikiem”, powiedział Joost van Dreunen, profesor nadzwyczajny ds. gier w Stern School of Business na Uniwersytecie Nowojorskim. „Zachęcając graczy do regularnego meldowania się i uwidaczniając ich członkostwo, Sony prawdopodobnie poprawi utrzymanie klientów i lojalność wobec marki. Okaże się to kluczowe w czasie, gdy inflacja i kryzys gospodarczy będą obciążać wydatki konsumentów na gry”.
W ramach PlayStation Stars, pierwszy gracz, który zdobędzie platynę w przebojowym tytule w lokalnej strefie czasowej – zdobywając wszystkie osiągnięcia w grze – otrzyma również nagrodę, dyskwalifikującą innych od wygranej. Chen powiedział, że firma będzie pracować nad zminimalizowaniem nieuczciwych działań w przypadku, gdy ludzie oszukują lub kupują i sprzedają konta z określonymi nagrodami.
Innym rodzajem nagrody oferowanej przez Sony są cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, które są renderowanymi 3D reprezentacjami takich rzeczy, jak figurki postaci z gier wideo i poprzednie urządzenia Sony. Niektóre będą niezwykle rzadkie i trudne do zdobycia. Nie są to tokeny niewymienne, chociaż są również cyfrowe i kolekcjonerskie.
„Na pewno nie są NFT. Absolutnie nie. Nie możesz nimi handlować ani sprzedawać. Nie wykorzystuje technologii blockchain i zdecydowanie nie używa NFT” – powiedział Chen.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”