Digital Extremes jest najbardziej znane jako studio „Warframe” od czasu wydania swojej sygnowanej gry w 2013 roku. Dziś to się zmienia.
technologia
Siostrzana gra „Warframe” „Soulframe”: Wszystko, co do tej pory wiemy
Odnosi się to do scenerii: „Warframe” to unikalna, napędzana mięsem mech, odmiana gatunku science-fiction; „Soulframe” będzie odpowiednio dziwnym podejściem do fantazji. Dotyczy to również rozgrywki.
„Tam, gdzie „Warframe” skupia się na strzelaniu, ten skupia się na walce wręcz” – powiedział Sinclair. „Tam, gdzie 'Warframe’ jest super szybki i szalenie szybki, ten będzie o wiele wolniejszy i cięższy. Ale nadal ma wiele podobieństw do gatunku, w którym mamy doświadczenie”.
Nawet w dobie niekończących się aktualizacji gier serwisowych na żywo, „Warframe” to wyjątkowa historia sukcesu. Gra, która wystartowała w 2013 roku z niewielkimi fanfarami i przeciętnym krytycznym odbiorem, znalazła jednak publiczność po tym, jak Digital Extremes zaszyło liczne ambitne aktualizacje i stworzyło potwora Frankensteina w świecie gier online. Powoli, ale pewnie, skromna strzelanka kooperacyjna zyskała emocjonującą fabułę, złożone systemy rozwoju postaci, tajemnice morderstw z perspektywy pierwszej osoby, ogromne statki kosmiczne, którymi możesz pilotować z przyjaciółmi, chwytliwe numery muzyczne o prawach pracowniczych, planetach otwartego świata, hoverboardzie (ze sztuczkami), zwierzętach domowych i wędkowaniu.
Fani mogli być świadkami i pomagać w kształtowaniu tworzenia wielu z tych systemów poprzez strumienie rozwoju na Twitchu, które również działają od 2013 roku. Rezultatem jest gra z obsługą na żywo, napędzana kaprysami zarówno deweloperów, jak i graczy, z pytaniem „Jaka jest najfajniejsza rzecz, jaką możemy tutaj zrobić?” w sercu niezliczonych decyzji.
Ale żadna gra nie jest nieograniczona. W końcu programiści potrzebują czystej karty. Dla Sinclaira i firmy „Soulframe” stanowi okazję do wejścia w znajome, ale świeże łącze i zobaczenia, dokąd ich zaprowadzi.
Jak sugerowano, świat Soulframe może być jego najciekawszą postacią. Gra koncentruje się na motywach natury, restauracji i przygodzie, inspirowanych takimi dziełami jak Księżniczka Mononoke i Niekończąca się opowieść – a konkretnie zderzeniem przemysłu z naturą. W służbie tego świat pokaże swoje niezadowolenie graczom, którzy je okupują.
„Wyobraźnia [in ‘Soulframe’] jest to, że sam świat jest trochę zły z powodu tego, co mu zrobiono, a przyczyny pod nim zmieniają się w ciągu dnia” – powiedział dyrektor kreatywny Geoff Crookes. „Więc będzie proceduralizm w sieciach jaskiń, szczelinach i tak dalej pod światem”.
Tymczasem świat centralny będzie otwarty i bardziej zbliżony do niedawno dodanych do Warframe planet z otwartym światem niż jego wczesne tworzenie korytarzy i stacji kosmicznych. Crookes chce, aby Soulframe skupił się na eksploracji, której Warframe nigdy nie miał – aby z chwili na chwilę czuł się bardziej żywy dla graczy.
„Podążam za tą „krótką sesją, ale wysokim zanurzeniem”, w której się logujesz, wychodzisz z jurty i jesteś tam, gdzie ostatnio się wylogowałeś”, powiedział, „ale świat wydaje się, jakby trwał bez ciebie ”.
Ponieważ walka postępuje powoli, skupiając się na walce wręcz – a gra dosłownie „DuszaFrame” – Sinclair i Crookes podkreślili, że nie starają się stworzyć gry w stylu przełomowej serii Souls firmy From Software, w skład której wchodzi także megahit z 2022 roku „Elden Ring”. A raczej nie weszli do projektu z myślą o tym.
„Myślę, że z pewnością nie inspiruje to oryginalnych pomysłów ani tego, co chcieliśmy zrobić” – powiedział Sinclair. „Jak na ironię, inne tytuły, które mogły zapożyczyć z „Warframe”, mogły mieć odwrotny wpływ. Ale „Elden Ring” był zdecydowanie problemem niektóre Rozmowa – może z kamerą, może z tym, jak świetne jest ich tempo walki. I wiesz, pieprzyć tych facetów, bo cholera [’Elden Ring’] było absolutnie fantastyczne.”
Sinclair i Crookes nie byli gotowi do omówienia dokładnych szczegółów, które odróżniają walkę w zwarciu Soulframe od gier Souls, i jest ku temu dobry powód: Soulframe jest wciąż na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Podstawowe koncepcje gry zaczęły krążyć w Digital Extremes w 2019 roku, ale tylko bardzo mały zespół – głównie artyści – poświęcił się pracy w lutym tego roku.
Po co więc ogłaszać teraz, kiedy nie ma prawie nic z gry do pokazania? Sinclair przyznał, że dla firm stało się „memem” ujawnianie gier z niejasnymi zwiastunami CG i kilkoma konkretnymi szczegółami, ale przede wszystkim chce być otwarty z graczami.
„Nasza praca była niezwykle zorientowana na społeczność” – powiedział Sinclair. „Czuję się nieszczere, żeby tego nie powiedzieć [players] o zmianach i kto prowadzi 'Warframe’. Właściwie jest zbyt wcześnie, aby ogłosić „Soulframe”! Ale jeśli chodzi o przejrzystość i upewnienie się, że rozumieją, jak myślimy, jesteśmy bardziej otwarci… niż większość studiów”.
Ale Sinclair i Crookes nie zamierzają ogłosić Soulframe, a następnie udać się na emeryturę do cichego laboratorium rozwojowego z metalowymi kratami i przyciemnianymi szybami. Po sukcesie regularnych zakulisowych streamów Warframe na Twitchu, planują dać fanom jak najwcześniej zajrzeć za kulisy Soulframe. Idealnie, proces ten zaczyna się jak najszybciej, a zagorzali Digital Extremes mogą zagrać w wersję Soulframe w ciągu roku.
„Chcemy spróbować zrobić to podobnie do Warframe, na przykład:„ Hej, zobacz, jak tworzymy grę, zdobądź surowe fragmenty i daj nam znać, jak się czujesz ”- powiedział Sinclair.
Ta strategia może nie wydawać się wskazana na tak wczesnym etapie, ale Sinclair uważa, że nie jest daleko od tego, co Digital Extremes zrobił z Warframe, grą, która jest teraz zupełnie nie do poznania w porównaniu z edycją startową.
„Zrobić to, to odkryć to w tym samym czasie” – powiedział Sinclair. „Moja opinia jest taka, cóż, jeśli to nie działa, po prostu kontynuuj, aż umrzesz lub zadziała. W Warframe jest wiele rzeczy, które były po prostu żałosnymi błędami z perspektywy projektowania. A my po prostu powiedzieliśmy: „Ok, już tego nie robimy. Po prostu napraw i odbuduj.
„To wyczerpujące i trudne. Dostajesz tę rzecz, w której ktoś sporządził tabelę obietnic, które złamałeś. Ale myślę, że dzięki Warframe byliśmy w stanie zmienić niektórych ludzi w mistrzów [of the game] rozmawiając z nimi w mniej powściągliwy i mniej dopracowany sposób”.
Sinclair również wybrał ten moment, aby ogłosić Soulframe, ponieważ Warframe otrzymuje nowe rozszerzenie otwartego świata, The Duviri Paradox i chce pokazać, że gra jest w dobrych rękach.
„Dziesięć lat w Warframe, wszyscy ludzie na stanowiskach kierowniczych byli tam od 10 lat, nie było zbyt wielu okazji, aby inni ludzie przejęli role przywódcze” – powiedział. „Chciałem trochę zejść z drogi i uzyskać kilka świeżych pomysłów – dać kolejnemu pokoleniu naszego niesamowitego zespołu szansę na jakiś ruch”.
Jednak po tylu latach pracy nad projektem Sinclairowi i Crookesowi nie było łatwo odpuścić.
„Czuję się jak wychodzenie z domu po raz pierwszy. To ekscytujące, ale także trochę słodko-gorzkie” – powiedział Crookes. „Nawet jeśli pójdziemy, nie widzę, abyśmy całkowicie ignorowali 'Warframe’. ”
„Kilka razy spoliczkowano nas w ręce”, powiedział Sinclair ze śmiechem. „Nie mogłem się powstrzymać przed zaangażowaniem się i wywołało to konflikt”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”