Connect with us

Gospodarka

Seria prelegentów Mission Poland promuje cele polityki USA

Published

on

Seria prelegentów Mission Poland promuje cele polityki USA

Ambasador Mark Brzeziński (tylna ściana, czwarta od prawej) i goście powitali 4 maja dyrektor generalną YouTube Susan Wojcicki (tylna ściana, piąta od prawej). Fot. Karolina Gontarek

przez Madison Krstich

Miesiąc po złożeniu referencji ambasador USA w Polsce Mark Brzeziński uruchomił serię Businessperson/Statesperson Speaker Series, która skupia się na przekonaniu, że dzisiejsi liderzy biznesu mają do przekazania wyjątkowe spostrzeżenia. Wśród zaproszonych gości znaleźli się polscy i amerykańscy biznesmeni, przedsiębiorcy, inwestorzy, innowatorzy, filantropi, osoby aspirujące, organizacje pozarządowe i urzędnicy państwowi. Wykorzystując zasady Chatham House — które pozwalają uczestnikom dzielić się tym, co zostało powiedziane, ale nie źródłem — seria zachęca do wolnej i bezpiecznej przestrzeni wymiany katalitycznych pomysłów.

Dwa tygodnie przed wydarzeniem otwarcia Rosja najechała Ukrainę. W odpowiedzi amerykańskie korporacje stały się de facto partnerami w amerykańskiej polityce zagranicznej poprzez darowizny korporacyjne i społeczną odpowiedzialność biznesu na rzecz Ukrainy. Według większości standardów — dolarów, towarów i usług lub uratowanych istnień — ta hojność wzmocniła pozycję Ameryki w Polsce.

Pierwszym wybitnym gościem był Hans-Paul Bürkner, Global Chief Executive Officer (CEO) Boston Consulting Group, który poprowadził dyskusję na temat tego, jak polski sektor usług może i powinien ewoluować, aby sprostać wymaganiom XXI wieku w świetle wojny w na spotkanie z Ukrainą. Wydarzenie poprzedziła wizyta u Sundara Pichaia, dyrektora generalnego firmy macierzystej Google, Alphabet Inc., który w Warszawie ogłosił inwestycję w wysokości 600 mln USD, a Google zainwestuje również 10 mln USD w celu wsparcia weryfikacji faktów – zwłaszcza w odniesieniu do informacji o firma, wojna na Ukrainie – i walka z dezinformacją.

W następnym miesiącu dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski, omówił globalny ład korporacyjny i odporność branży hotelarskiej w czasach kryzysu. Kilka tygodni później Brzeziński powitał dyrektor generalną YouTube Susan Wojcicki, która mówiła o wyjątkowym wkładzie, jaki mogą wnieść międzynarodowe firmy vis-a-vis Dezinformacja.

READ  Żaden samolot bojowy nie będzie kierowany przez przestrzeń powietrzną sojuszników na Ukrainę

Seria mówców podkreśla wagę, jaką Stany Zjednoczone przywiązują do swoich relacji gospodarczych, które mają trwać przez całą kadencję ambasadora. W miarę jak amerykańscy dyrektorzy generalni nadal odwiedzają ten kraj, Mission Poland będzie nadal promować amerykańskie wartości, bezpieczeństwo narodowe i cele gospodarcze jeden po drugim.

Madison Kristich była praktykantką w Wydziale Ekonomicznym Ambasady w Warszawie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *