Connect with us

Gospodarka

Seria prelegentów Mission Poland promuje cele polityki USA

Published

on

Seria prelegentów Mission Poland promuje cele polityki USA

Ambasador Mark Brzeziński (tylna ściana, czwarta od prawej) i goście powitali 4 maja dyrektor generalną YouTube Susan Wojcicki (tylna ściana, piąta od prawej).  Fot. Karolina Gontarek
Ambasador Mark Brzeziński (tylna ściana, czwarta od prawej) i goście powitali 4 maja dyrektor generalną YouTube Susan Wojcicki (tylna ściana, piąta od prawej). Fot. Karolina Gontarek

przez Madison Krstich

Miesiąc po złożeniu referencji ambasador USA w Polsce Mark Brzeziński uruchomił serię Businessperson/Statesperson Speaker Series, która skupia się na przekonaniu, że dzisiejsi liderzy biznesu mają do przekazania wyjątkowe spostrzeżenia. Wśród zaproszonych gości znaleźli się polscy i amerykańscy biznesmeni, przedsiębiorcy, inwestorzy, innowatorzy, filantropi, osoby aspirujące, organizacje pozarządowe i urzędnicy państwowi. Wykorzystując zasady Chatham House — które pozwalają uczestnikom dzielić się tym, co zostało powiedziane, ale nie źródłem — seria zachęca do wolnej i bezpiecznej przestrzeni wymiany katalitycznych pomysłów.

Dwa tygodnie przed wydarzeniem otwarcia Rosja najechała Ukrainę. W odpowiedzi amerykańskie korporacje stały się de facto partnerami w amerykańskiej polityce zagranicznej poprzez darowizny korporacyjne i społeczną odpowiedzialność biznesu na rzecz Ukrainy. Według większości standardów — dolarów, towarów i usług lub uratowanych istnień — ta hojność wzmocniła pozycję Ameryki w Polsce.

Pierwszym wybitnym gościem był Hans-Paul Bürkner, Global Chief Executive Officer (CEO) Boston Consulting Group, który poprowadził dyskusję na temat tego, jak polski sektor usług może i powinien ewoluować, aby sprostać wymaganiom XXI wieku w świetle wojny w na spotkanie z Ukrainą. Wydarzenie poprzedziła wizyta u Sundara Pichaia, dyrektora generalnego firmy macierzystej Google, Alphabet Inc., który w Warszawie ogłosił inwestycję w wysokości 600 mln USD, a Google zainwestuje również 10 mln USD w celu wsparcia weryfikacji faktów – zwłaszcza w odniesieniu do informacji o firma, wojna na Ukrainie – i walka z dezinformacją.

W następnym miesiącu dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski, omówił globalny ład korporacyjny i odporność branży hotelarskiej w czasach kryzysu. Kilka tygodni później Brzeziński powitał dyrektor generalną YouTube Susan Wojcicki, która mówiła o wyjątkowym wkładzie, jaki mogą wnieść międzynarodowe firmy vis-a-vis Dezinformacja.

READ  Wojenne obawy Łotwy — neutralność dla NATO? — polski eurodeputowany Patryk Jaki – POLITICO

Seria mówców podkreśla wagę, jaką Stany Zjednoczone przywiązują do swoich relacji gospodarczych, które mają trwać przez całą kadencję ambasadora. W miarę jak amerykańscy dyrektorzy generalni nadal odwiedzają ten kraj, Mission Poland będzie nadal promować amerykańskie wartości, bezpieczeństwo narodowe i cele gospodarcze jeden po drugim.

Madison Kristich była praktykantką w Wydziale Ekonomicznym Ambasady w Warszawie.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *