Gospodarka
Seria prelegentów Mission Poland promuje cele polityki USA
przez Madison Krstich
Miesiąc po złożeniu referencji ambasador USA w Polsce Mark Brzeziński uruchomił serię Businessperson/Statesperson Speaker Series, która skupia się na przekonaniu, że dzisiejsi liderzy biznesu mają do przekazania wyjątkowe spostrzeżenia. Wśród zaproszonych gości znaleźli się polscy i amerykańscy biznesmeni, przedsiębiorcy, inwestorzy, innowatorzy, filantropi, osoby aspirujące, organizacje pozarządowe i urzędnicy państwowi. Wykorzystując zasady Chatham House — które pozwalają uczestnikom dzielić się tym, co zostało powiedziane, ale nie źródłem — seria zachęca do wolnej i bezpiecznej przestrzeni wymiany katalitycznych pomysłów.
Dwa tygodnie przed wydarzeniem otwarcia Rosja najechała Ukrainę. W odpowiedzi amerykańskie korporacje stały się de facto partnerami w amerykańskiej polityce zagranicznej poprzez darowizny korporacyjne i społeczną odpowiedzialność biznesu na rzecz Ukrainy. Według większości standardów — dolarów, towarów i usług lub uratowanych istnień — ta hojność wzmocniła pozycję Ameryki w Polsce.
Pierwszym wybitnym gościem był Hans-Paul Bürkner, Global Chief Executive Officer (CEO) Boston Consulting Group, który poprowadził dyskusję na temat tego, jak polski sektor usług może i powinien ewoluować, aby sprostać wymaganiom XXI wieku w świetle wojny w na spotkanie z Ukrainą. Wydarzenie poprzedziła wizyta u Sundara Pichaia, dyrektora generalnego firmy macierzystej Google, Alphabet Inc., który w Warszawie ogłosił inwestycję w wysokości 600 mln USD, a Google zainwestuje również 10 mln USD w celu wsparcia weryfikacji faktów – zwłaszcza w odniesieniu do informacji o firma, wojna na Ukrainie – i walka z dezinformacją.
W następnym miesiącu dyrektor generalny McDonald’s, Chris Kempczinski, omówił globalny ład korporacyjny i odporność branży hotelarskiej w czasach kryzysu. Kilka tygodni później Brzeziński powitał dyrektor generalną YouTube Susan Wojcicki, która mówiła o wyjątkowym wkładzie, jaki mogą wnieść międzynarodowe firmy vis-a-vis Dezinformacja.
Seria mówców podkreśla wagę, jaką Stany Zjednoczone przywiązują do swoich relacji gospodarczych, które mają trwać przez całą kadencję ambasadora. W miarę jak amerykańscy dyrektorzy generalni nadal odwiedzają ten kraj, Mission Poland będzie nadal promować amerykańskie wartości, bezpieczeństwo narodowe i cele gospodarcze jeden po drugim.
Madison Kristich była praktykantką w Wydziale Ekonomicznym Ambasady w Warszawie.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”