Gospodarka
Saudi Methanol Chemicals odnotował najwyższy w historii zysk w wysokości 27 mln USD w pierwszym kwartale
Lotniska saudyjskie King Khalid i Madinah osiągają wysoką efektywność operacyjną w marcu: GACA
Rijad: Międzynarodowy port lotniczy Arabii Saudyjskiej im. Króla Khalida w Rijadzie osiągnął w marcu najwyższy wynik, osiągając 82 procent zgodności ze standardami operacyjnymi, wynika z najnowszych danych Saudyjskiego Generalnego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Podzielony na trzy kategorie, GACA klasyfikuje porty lotnicze na podstawie spełnienia 14 kryteriów operacyjnych, w tym odprawy, bezpieczeństwa, kontroli celnej, czasu oczekiwania pasażerów i czasu poświęconego na obsługę bagażu, zgodnie z najlepszymi międzynarodowymi praktykami.
Port lotniczy King Khalid, który posiada pięć terminali obsługujących 58 linii lotniczych i obsługuje 91 000 lotów rocznie, zajął najwyższą pozycję pod względem najwyższego poziomu zgodności ze standardami operacyjnymi w kategorii międzynarodowych portów lotniczych o przepustowości ponad sześciu milionów pasażerów rocznie.
Druga baza lotnicza Arabii Saudyjskiej, Międzynarodowy Port Lotniczy im. Księcia Mohammada Bin Abdulaziz, znany również jako Lotnisko Madinah, również zajął najwyższą pozycję w tej samej kategorii, z 82 procentami zgodności ze standardami określonymi przez GACA w marcu.
Na kolejnych miejscach uplasowały się dwa pozostałe lotniska Arabii Saudyjskiej, Międzynarodowy Port Lotniczy im. Króla Fahda w Dammam i Międzynarodowy Port Lotniczy im. Króla Abdulaziza w Dżuddzie, ze wskaźnikami zgodności wynoszącymi odpowiednio 64 i 55 procent.
Podczas gdy w drugiej kategorii międzynarodowych portów lotniczych o rocznej przepustowości poniżej 6 milionów pasażerów, międzynarodowy port lotniczy im. Księcia Sułtana Bin Abdulaziza w Tabuk zajmuje pierwsze miejsce z 100-procentowym wskaźnikiem zgodności.
Spośród lotnisk krajowych, które należą do trzeciej kategorii, lotnisko Turaif uzyskało 100 procent wyników, pokonując wszystkie inne konkurencyjne lotniska pod względem całkowitego średniego czasu oczekiwania na odloty i przyloty.
Raport wpisuje się w realizację strategicznych kierunków mających na celu poprawę obsługi pasażerów i podniesienie poziomu obsługi na lotniskach Królestwa.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”