Zabawa
Satysfakcja członków i decyzje dotyczące zysków – The Hollywood Reporter
Współzarządzający Netflix Greg Peters i dyrektor generalny Netflix Reed Hastings wymienili się w poniedziałek przemyśleniami na temat przedsiębiorczości i ich kluczowych obszarów biznesowych w europejskiej centrali globalnego streamera w Amsterdamie.
Podczas rozmowy przy kominku z reporterami, moderowanej przez księcia Constantijna z Holandii, młodszego brata holenderskiego króla Willema-Alexandra, Peters powiedział: „Jesteśmy kulturą odkrywania na nowo i nieustannie dążymy do doskonałości. Więc powiedziałbym, że są tylko dwie rzeczy, które uważamy za religię: satysfakcja członka i zysk. A pod koniec dnia, kiedy się na tym koncentrujesz, ciągle „stawiasz sobie wyzwania” i wchodzisz w nowe obszary, takie jak gry i reklama. Komentarze pojawiają się w czasie, gdy hollywoodzcy giganci coraz bardziej koncentrują się na rentowności transmisji strumieniowej, początkowo skupiając się na wzroście liczby abonentów.
„Ryzyko jest jak tlen i dzięki niemu żyjesz” — powiedział Hastings, gdy zapytano go, co myśli i czuje w związku z podejmowaniem ryzyka. Peters dodał, że kluczową rolą czołowych liderów jest zachęcanie pracowników i twórców do „myślenia na dużą skalę i podejmowania ryzyka”, ale podejmowania rozsądnego ryzyka.
Wcześniej tego dnia na forum przemawiał Larry Tanz, wiceprezes Netflix na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA). Po jego występie swoimi doświadczeniami podzielili się twórcy Netflixa z całego regionu, którzy pracowali przy serialach i filmach dla giganta streamingu.
„Co ja tutaj robię?” Książę żartował na początku sesji, mówiąc, że to jego pomysł, aby porozmawiać z „inspirującymi przedsiębiorcami”.
Dlaczego Netflix zdecydował się otworzyć biuro w Amsterdamie w 2015 roku, zapytał Constantijn CEO Netflixa. Hastings chwalił miasto za „dobrą znajomość języka angielskiego” oraz fakt, że było „centralnie położone”, więc „nie rozumiem, dlaczego ktokolwiek miałby wybierać”. Zapowiedział też „bardzo silne operacje w Berlinie i Londynie”. Hastings powiedział również, że „dużo jeździłem na nartach” od czasu przekazania sterów dyrektora generalnego Petersowi i Tedowi Sarandosom.
Peters żartował, że pracuje nad „w dużej mierze nieudanym” startupem, który próbuje wprowadzić streaming do telewizorów – prawdopodobnie o kilka lat za wcześnie.
Hastings zwrócił również uwagę na inną ironię, a mianowicie, że Netflix, amerykańska firma, pomogła zapłodnić kreatywność na rynkach europejskich. „Nie planowaliśmy tego, ale byliśmy największym budowniczym ponadeuropejskiej kultury w UE. Dzieje się tak częściowo dlatego, że… sieci są sieciami krajowymi (które) specjalizują się w jednej grupie językowej; Specjalizujemy się w wykonywaniu połączeń.”
Czy interesariusze powinni martwić się rozwojem sztucznej inteligencji i innych technologii? Peters powiedział, że nie. Dodał, że sztuczna inteligencja i inne nowe technologie to „prawdziwe narzędzia”, które zmieniają sposób pracy twórców. Czy technologia mogłaby nakręcić taki film awatara w niedalekiej przyszłości będzie kosztować tylko 10 milionów dolarów? Peters powiedział, że oczekuje, że technologia sprawi, że filmy takie jak ten będą wyglądać „100 razy bardziej niesamowicie”, zamiast być tak tanie.
Netflix, który zakończył 2022 rok z 230,75 milionami subskrybentów, rozszerzył swoją obecność i działalność produkcyjną na różnych rynkach międzynarodowych.
Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA) po cichu stały się największym regionem streamera pod względem liczby subskrybentów w 2022 r., wyprzedzając łączną liczbę użytkowników w USA i Kanadzie wynoszącą 74,3 mln przy 76,7 mln. Przychody w zeszłym roku osiągnęły 9,75 miliarda USD, przy średnim przychodu na użytkownika (ARPU) 10,99 USD, w porównaniu do 15,86 USD w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Według Ampere Analysis, Netflix jest drugą co do wielkości firmą telewizyjną w Europie pod względem europejskich przychodów, odpowiadając za 7,7 proc. Według analityków firmy, to tylko Comcast z 10,3 procentami wszystkich przychodów z europejskiej telewizji z transmisji strumieniowej subskrypcji, płatnej telewizji, telewizji publicznej i reklam telewizyjnych.
Według rocznego raportu Netflix, region EMEA był drugim co do wielkości regionem pod względem liczby pełnoetatowych pracowników dla streamera w zeszłym roku z wynikiem 2000, czyli 16 proc.
Zgodnie z niedawnym raportem Enders Analysis region EMEA obejmuje kilku największych dostawców oryginalnej żywności Netflix po godzinach 801 w Ameryce Północnej. Na przykład Hiszpania była krajem nr 2 pod względem oryginalnych źródeł streamerów z 123 godzinami w 2022 r., podczas gdy Wielka Brytania była piąta z 92 godzinami, wyjaśnił Enders. Inne główne centra treści w regionie EMEA to Turcja (49 godzin), Włochy (43 godziny), Niemcy (33 godziny), Republika Południowej Afryki (33 godziny), Francja (30 godzin), Polska (30 godzin), Szwecja (26 godzin) i Portugalia (19 godzin).
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.