Sport
RTS wzbogaca możliwości interkomu w Cavatina Hall
Na południu Polski znajduje się Cavatina Hall – wielofunkcyjny budynek, który celebruje muzyczne doświadczenie. Sam obiekt jest własnością wiodącej polskiej firmy deweloperskiej Cavatina i jest pierwszą prywatną salą koncertową w Polsce. Sześciopiętrowy budynek, który zostanie oficjalnie otwarty w marcu tego roku, pomieści ponad 9 000 metrów kwadratowych powierzchni biurowej premium, najnowocześniejsze studio nagraniowe, salę kameralną i wreszcie majestatyczną salę koncertową na 1000 miejsc. . Wyposażona w najnowocześniejszą scenę z kompleksową instalacją, w tym wciągającym systemem nagłośnienia L-ISA i rozbudowanymi interkomami cyfrowymi RTS, sala widowiskowa jest uważana za klejnot koronny Cavatiny i kamień milowy w dziedzinie dźwięku koncertowego w kraju i regionie.
Skoordynowane, współprojektowane i instalowane przez lokalnego partnera RTS Audio Plus, działy technologii scenicznej obejmują dźwięk wciągający, technologię kinową, sieć sygnału audio i domofon, żeby wymienić tylko kilka. Opierając się na cyfrowym rozwiązaniu interkomowym od RTS, kierownicy sceniczni mają pełną komunikację w całym obiekcie za pomocą różnych paneli klawiszy serii KP i bezprzewodowych systemów interkomowych opartych na ROAMEO DECT z cyfrową matrycą ODIN pośrodku.
„Szeroka oferta interkomów RTS pozwoliła nam wybrać modele, które spełniają wszystkie potrzeby użytkowników w różnych lokalizacjach dla Cavatina Hall”, mówi Tomasz Ibrom, Inżynier Projektu i Instalacji, Audio Plus, który odpowiadał za integrację systemu w Cavatina Hall. „Cavatina Hall to duży budynek z betonu, stali i szkła, z wieloma oddzielnymi salami i pokojami o grubych betonowych ścianach pomiędzy nimi. Mimo to bezprzewodowa komunikacja domofonowa jest dostępna niemal w każdym miejscu w budynku. Wybraliśmy każde miejsce, w którym użytkownicy mogą potrzebować komunikować się ze współpracownikami w innych pomieszczeniach i wdrożyliśmy tam transmisję bezprzewodową – działa to fantastycznie”.
Będąc spójnym, innowacyjnym budynkiem z bardzo efektywną siecią sygnału audio, wszystkie systemy w Cavatina Hall musiały być na tyle elastyczne, aby mogły pracować w przestrzeni koncertowej. „Klient miał bardzo bezkompromisowe podejście do wszystkich systemów pracujących w Cavatina Hall, nie tylko elementów akustycznych czy nagłośnienia, ale także wszystkich systemów wspierających, takich jak domofon, system podglądu sceny, system digital signage, system nagłośnienia” – dodaje. Stanisław Mielczarek, Inżynier Wsparcia Technicznego, Audio Plus. „Najważniejszym aspektem była elastyczność i właśnie dlatego wybrano macierz ODIN. Jego zdolność do łączenia się z różnymi systemami w różnych formatach audio była idealna dla tego typu projektu. Manipulatory serii KP zostały dobrane tak, aby precyzyjnie odpowiadały potrzebom użytkowników w określonych lokalizacjach. Szerokie portfolio RTS umożliwiło nam dokonanie właściwego wyboru w każdej sytuacji.”
Zbudowanie i pełne wyposażenie obiektu zajęło trzy lata i obecnie jest wyposażone w największy w Polsce bezprzewodowy system interkomowy ROAMEO z punktami dostępowymi AP-1800 i beltpackami TR-1800 rozmieszczonymi w całej wielofunkcyjnej przestrzeni. „Zajęło to dużo zasobów, pracy i czasu” – dodaje Ibrom. „Ale w końcu było warto, ponieważ byliśmy w stanie zaproponować absolutnie bezkompromisowe rozwiązania i teraz jest to dla nas punkt odniesienia – który będzie trwał przez wiele lat.”
Cavatina Hall oferuje teraz wszechstronny i elastyczny system dystrybucji sygnału, który konwertuje praktycznie każdy rodzaj sygnału na dowolny inny, niezależnie od tego, czy jest to sygnał analogowy, czy cyfrowy. „Sala Cavatina to przede wszystkim sala koncertowa, ale także cały kompleks, przy czym cennym uzupełnieniem sali koncertowej jest sala kameralna i studio nagrań” – podsumowujes Katarzyna Pytlarczyk, Prezes Zarządu Fundacji Fiducia, Kierownik Cavatina Hall. „To wielki zaszczyt móc brać udział w tym projekcie. Czuję dumę i zastrzyk energii. Mam wrażenie, że na naszych oczach dzieje się coś wyjątkowego.”
„Idol nastolatek przyszłości. Specjalista od totalnej popkultury. Miłośnik internetu. Wannabe odkrywca.”