Connect with us

Nauka

Rozszerzony program zapewnia więcej praktycznej nauki w nowej szkole Edward Little High School

Published

on

Rozszerzony program zapewnia więcej praktycznej nauki w nowej szkole Edward Little High School

AUBURN – Niezależnie od tego, czy uczniowie przerzucają kurczaka w parującym garnku, mierzą sobie nawzajem ciśnienie krwi, siedzą przy stole i układają plany lekcji dla 4-latków, czy też zastanawiają się, w jaki sposób kosmetolodzy najlepiej komunikują się z klientami, w nowym Edward Little High jest kilka miejsc Szkoła wspierająca nowe, rozszerzone lub przeniesione programy z Regionalnego Centrum Technicznego Lewiston.

Większość przestrzeni rozmieszczona jest wzdłuż kilku dużych korytarzy na pierwszym piętrze nowego budynku, co nadaje mu wygląd bardziej przypominający Main Street, powiedział dyrektor LRTC Rob Callahan. „To zostało zaprojektowane w ten sposób celowo” – powiedział.

LRTC obsługuje szkoły Edward Little High School, Lewiston High School, Lisbon High School, Leavitt Area High School w Turner, Oak Hill High School w Walii i polską regionalną szkołę średnią. Do tego roku wszystkie programy odbywały się na terenie kampusu szkoły średniej Lewiston. Edward Little High School jest obecnie drugą lokalizacją, w której oferowane są różne programy.

Chociaż centrum techniczne ma obecnie model podwójnego kampusu, 17-letnia Skylar Gaudette, starsza z Lewiston, stwierdziła, że ​​nadal sprawia wrażenie jednej szkoły, a nie dwóch.

Skylar Gaudette (17 lat) rozmawia w czwartek z koleżanką z klasy na zajęciach z kosmetologii w Edward Little High School. Zajęcia w Lewiston Regional Technical Centre są obecnie oferowane w nowej szkole Edward Little High School. Studenci biorący udział w zajęciach z kosmetologii otrzymują zaliczenie godzin zajęć prowadzonych w szkole średniej, ale aby ukończyć zajęcia, muszą nadal uczęszczać do szkoły kosmetologii. Andree Kehn/Sun Journal

Uczestniczy w jednych z inauguracyjnych zajęć programu kosmetologii LRTC, co pozwala jej zarobić godziny, które po ukończeniu studiów może wykorzystać na zdobycie licencji z kosmetologii. Powiedziała, że ​​podoba jej się nowoczesny wygląd nowej klasy kosmetologii Edwarda Little’a.

Przestrzeń programowa wygląda jak prawdziwy salon, z lustrami sięgającymi do podłogi, wózkami z zaopatrzeniem i recepcją. Studenci poznają podstawy fryzjerstwa, a także wykonywania manicure i pedicure.

Według Callahana LRTC jest dopiero piątym ośrodkiem technicznym w stanie oferującym program z zakresu kosmetologii. To tylko jeden z kilku nowych programów oferowanych przez centrum techniczne w nowej szkole Edward Little High School.

Kiedy Callahan dowiedział się, że Auburn realizuje plany dotyczące nowej szkoły średniej, skontaktował się z urzędnikami wydziału szkoły, aby sprawdzić, czy byliby chętni do wybudowania pomieszczeń dla nowych i istniejących programów LRTC, powiedział.

Centrum techniczne w Lewiston odnotowuje duże zapotrzebowanie na wszystkie swoje programy, co oznacza, że ​​co roku musi przyjmować wielu studentów, powiedział. Zauważył również, że wielu odrzuconych studentów pochodziło z Auburn.

SPEŁNIAJĄC POTRZEBY SPOŁECZNOŚCI I ZAINTERESOWANIA STUDENTÓW

Callahan powiedział, że liderzy LRTC biorą pod uwagę potrzeby społeczności i interesy uczniów, zastanawiając się, które programy dodać. Opracowując nowe programy, analizują, które branże potrzebują wykwalifikowanych pracowników i jakie branże są zainteresowani studiowaniem przez studentów.

READ  Globalna liczba przypadków Covid sięga 516 milionów: Johns Hopkins University

Jedna z tych branż obejmuje usługi ratownicze, takie jak EMT, straż pożarna i organy ścigania.

Uczeń regionalnej szkoły średniej w Polsce, Keegan Glew (16 l.), od piątej klasy chciał pracować w służbach ratowniczych, mając nadzieję, że pewnego dnia zostanie strażakiem w policji stanu Maine – powiedział. Ma także nadzieję pracować w ochotniczej straży pożarnej, „tak jak mój tata” – powiedział.

Hugo Lopez (po lewej), Keegan Glew (w środku) i Camryn Reuling pracują razem w czwartek w Edward Little High School w Auburn, aby ćwiczyć odczytywanie ciśnienia krwi na zajęciach EMT w Regionalnym Centrum Technicznym Lewiston. Andree Kehn/Sun Journal

Callahan powiedział, że po ukończeniu kursu EMT Glew odejdzie z podstawowym certyfikatem EMT. W celu zaoferowania programu LRTC współpracuje z Southern Maine Community College. Studenci są jednocześnie zapisywani do Community College, co sprawia, że ​​przejście na studia jest płynne, jeśli nastolatki zdecydują się na dalsze szkolenia z zakresu EMT na studiach po ukończeniu studiów.

LRTC ma już kurs egzekwowania prawa w Lewiston High School, ale jesienią przyszłego roku przeniesie się do Edwarda Little, dzieląc przestrzeń z nowym programem nauk o pożarach, który rozpocznie się w przyszłym roku szkolnym, oraz programem EMT, powiedział Callahan. W pomieszczeniu tym znajduje się także laboratorium kryminalistyczne.

Callahan stwierdził, że straże pożarne borykają się ze spadkiem zatrudnienia, zwłaszcza w oddziałach ochotniczych, co wskazuje na lokalną potrzebę szkoleń w tym zakresie.

W 2020 r. w kraju odnotowano 2% wzrost liczby strażaków zawodowych w porównaniu z rokiem poprzednim, ale w kraju odnotowano spadek liczby strażaków ochotników o 6% w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi najniższą odnotowaną dotychczas wartość – wynika z informacji zamieszczonych na stronie internetowej Krajowego Stowarzyszenia Ochrony Przeciwpożarowej.

Callahan powiedział, że LRTC współpracuje ze strażą pożarną w Auburn w celu opracowania programu i uzyskania dostępu do niezbędnego sprzętu. Studenci kursów EMS i organów ścigania będą mieli również dostęp do wozu strażackiego, karetki pogotowia i radiowozu policyjnego, zapewniając uczniom szkół średnich praktyczne możliwości uczenia się, co jest uważane za kamień węgielny edukacji centrum technicznego.

WIĘCEJ MOŻLIWOŚCI DLA WIĘCEJ STUDENTÓW

Ameliya Doustout, lat 16, uczennica Lewiston High School, stała w połowie września nad patelnią z olejem podczas gotowania kurczaka w nowym centrum kulinarnym LRTC w Edward Little High School. To dokładnie taki rodzaj praktycznego doświadczenia, jakiego nie ma w bardziej tradycyjnych klasach.

Ameliya Doustout (16 l.) sprawdza temperaturę kawałka kurczaka, który ma być częścią dania marsala z kurczaka, w czwartek podczas wprowadzających zajęć ze sztuki kulinarnej w szkole Edward Little High School za pośrednictwem Regionalnego Centrum Technicznego Lewiston. Jest to jeden z kilku kursów oferowanych przez LRTC w nowej szkole Edwarda Little High School. Andree Kehn/Sun Journal

Kurs pomógł jej poszerzyć zainteresowania gotowaniem, choć nadal nie jest pewna, czy chce być zawodowym kucharzem – dodała. Cieszy się z nowego doświadczenia, jakim są zajęcia w innej szkole.

Callahan powiedział, że nowy program kulinarny szkoły Edward Little High School jest rozwinięciem programu realizowanego na terenie kampusu szkoły średniej Lewiston. Program kulinarny Lewiston High School realizowany jest w The Green Ladle, który dysponuje salą bankietową mogącą pomieścić kilkadziesiąt osób.

W lokalizacji Edward Little znajduje się kawiarnia, która docelowo będzie otwarta dla nauczycieli i administratorów w określonych godzinach, a także w godzinach, w których członkowie społeczności będą mogli ją odwiedzać. Callahan powiedział, że logistyka jest nadal opracowywana.

Według Callahana LRTC oferuje obecnie swój program kulinarny 60 studentom na kampusie w Lewiston i 30 studentom na kampusie w Auburn, co oznacza wzrost liczby zapisów o 50%.

Zapisanie się do programu rozwoju/edukacji dzieci LRTC to dla 17-letniej seniorki z Lizbony, Syriaa Rich, moment zatoczenia koła, po tym, jak jako dziecko w przedszkolu uczestniczyła w programie w wieku 4 lat, powiedziała. Po ukończeniu kursu uzyska kilka certyfikatów, które pozwolą jej pracować w placówce opieki dziennej, w tym certyfikat specjalisty zdrowia behawioralnego.

To przybliży ją o krok do zostania psychologiem dziecięcym, powiedziała. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi utrudnił jej życie w szkole, zwłaszcza przy pisaniu zadań, dlatego chce pomagać dzieciom w sposób, w jaki nie czuła wsparcia, gdy dorastała.

„Chcę być osobą, którą chciałam być, gdy byłam młodsza” – powiedziała.

Callahan powiedział, że przeniesienie programu z kampusu w Lewiston do kampusu w Auburn zapewniło więcej miejsca na prowadzenie programu, który był nauczany w mniejszej, ciasnej przestrzeni. Przewidziano miejsce na sale lekcyjne, salę obserwacyjną oraz dużą przestrzeń z kabinami i stołami, przy której 20 przedszkolaków może bawić się i uczyć.

WYJDŹ POZA BIZNES

Choć wielu może myśleć, że szkoły techniczne są przeznaczone dla uczniów, którzy bezpośrednio wchodzą na rynek pracy lub zdobywają certyfikaty techniczne po ukończeniu szkoły średniej, Callahan powiedział, że LRTC przygotowuje uczniów do podjęcia studiów lub podjęcia pracy po ukończeniu szkoły.

Wielu jego uczniów kończy studia i w pewnych okolicznościach musi ukończyć studia, aby móc pracować w niektórych obszarach programowych prowadzonych przez LRTC, takich jak pielęgniarstwo, powiedział. Centrum techniczne planuje dodać dwa kolejne programy, z których studenci będą mogli kontynuować naukę na studiach, chociaż obecnie nie są one dostępne.

Kurs obróbki precyzyjnej i produkcji kompozytów umożliwi studentom pracę w zakładzie produkcyjnym lub rozpoczęcie studiów inżynierskich w czteroletniej szkole wyższej, powiedział. Studenci dowiedzą się, jak korzystać ze specjalistycznego sprzętu produkcyjnego i jak wykorzystywać materiały kompozytowe do tworzenia form i innych przedmiotów.

READ  Dorota Grejner-Brzezińska powołana do Narodowej Rady Nauki

Według Callahana w stanie Maine jest kilka szkół oferujących kursy poświęcone temu sektorowi. Nawiązuje także do korzeni Lewiston i Auburn jako miast przemysłowych, w których wytwarzano wiele produktów.

Callahan powiedział, że nowy program biotechnologii zapewni studentom pewną wiedzę na temat pracy w laboratorium. Studenci ci będą uczyć się o genetyce, chorobach zakaźnych i innych tematach badawczych. Studenci będą mogli wykorzystać tę wiedzę, aby pracować jako technicy laboratoryjni w organizacjach takich jak The Jackson Laboratory czy IDEXX Laboratories lub kontynuować naukę na studiach.

ZACHĘCAJ STUDENTÓW JAKO PROFESJONALISTÓW

Personel centrum technicznego stara się pomóc uczniom postrzegać siebie jako profesjonalistów, powiedział zastępca dyrektora LRTC Matt West. Dla personelu satysfakcjonujące jest obserwowanie, jak uczniowie dorastają i zaczynają przejmować role przywódcze, których początkowo się obawiali.

Podejmowanie umiarkowanego ryzyka na tych kursach i stawianie czoła wyzwaniom pomaga budować pewność siebie, powiedział West. Jest to szczególnie wzmacniające pozycję studentów ze środowisk znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej, którzy w przeciwnym razie nie uważaliby się za związanych z karierą zawodową.

LRTC pomaga także uczniom rozpoznać, że w Maine istnieją profesjonalne miejsca pracy, choć wielu młodych ludzi uważa, że ​​będą musieli opuścić stan, aby znaleźć przyzwoitą karierę, powiedział Callahan.

„Myślę, że pomaga im to zrozumieć, gdzie mieszkają i czemu muszą poświęcić swoje talenty i umiejętności po ukończeniu szkoły średniej”.


Skorzystaj z poniższego formularza, aby zresetować hasło. Kiedy podasz adres e-mail swojego konta, wyślemy Ci wiadomość e-mail z kodem resetującym.

” Poprzedni

Dyrektor zatrudniony w Leeds Central School


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *