Nauka
Roca przejmuje 75% udziałów w firmie meblarskiej Royo Group
O Roca Group przejął 75% udziałów w Grupa Royo, firma zajmująca się meblami łazienkowymi z siedzibą w Walencji.
Rodzina Royo nadal posiada 25% kapitału firmy, podczas gdy Roca kupiła 62% amerykańskiego funduszu HIG i kolejne 13% Royo.
Grupa Royo osiągnęła obroty w wysokości 95 milionów euro (84 miliony funtów) w 2019 roku i zatrudnia 793 osoby w swoich trzech fabrykach w Hiszpanii i Polsce oraz w dwóch centrach innowacji.
Roca będzie miała teraz swoje globalne centrum rozwoju mebli łazienkowych w Walencji. Przeprowadzka jest częścią strategii grupy, która zakłada instalowanie w łazience centrów specjalizujących się w różnych kategoriach produktów.
Prezes Grupo Roca, Albert Malgrans, powiedział: „Dzięki temu sojuszowi wzmacniamy kluczową w naszej branży kategorię mebli łazienkowych z europejskim liderem, z którym dzielimy wizję biznesową iz którym ściśle współpracujemy. ostatnie 10 lat. Ta fuzja pozwoli nam dalej zwiększać naszą konkurencyjność w segmencie łazienkowym i osiągnąć światową pozycję lidera w tym segmencie ”.
Raúl Royo, dyrektor generalny Grupo Royo, powiedział: „[It is] wspaniały sojusz strategiczny poprzez wspólne przedsięwzięcie między dwiema firmami, które wzmacnia maksymalne możliwe zaangażowanie obu stron.
„Umowa z Roca, jedną z największych hiszpańskich grup przemysłowych i światowym liderem w branży łazienkowej, pomoże nam wspólnie zbudować jeszcze bardziej wiodącą i innowacyjną firmę, gromadzącą prawie 150 lat historii w branży łazienkowej między dwiema rodzinami. „
Ten sojusz, powiedział Roca Group i Royo, „stworzy światowego lidera w dziedzinie mebli łazienkowych”. W segmencie mebli osiągnie globalne obroty przekraczające 173 miliony euro i wyprodukuje około dwóch milionów sztuk rocznie w dziewięciu ośrodkach produkcyjnych w Hiszpanii, Portugalii, Polsce, Czechach, Rosji, Chinach i Brazylii.
Grupa Roca posiada 81 centrów produkcyjnych i działa w 170 krajach, zatrudniając 24 000 osób na całym świecie. W 2019 roku odnotował obrót w wysokości 1,86 miliarda euro.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”