Connect with us

Nauka

Rivian wstrzymuje projekt elektrycznego vana z Mercedes-Benz

Published

on

Rivian wstrzymuje projekt elektrycznego vana z Mercedes-Benz
  • Rivian zaprzestał przedsięwzięcia biznesowego związanego z produkcją elektrycznych samochodów dostawczych z Mercedes-Benz, powołując się na ciągłe skupienie się na zamówieniach konsumenckich i dodatnich przepływach pieniężnych w USA.
  • Zakład produkcyjny w Jaworze w Polsce będzie nadal używany przez Mercedesa, przy czym producent oświadcza, że ​​przerwa nie wpłynie na jego własne plany produkcji pojazdów elektrycznych.
  • Dane produkcyjne w trzecim kwartale pokazały, że Rivian dostarczył ponad 14 000 modeli, co oznacza, że ​​startup EV spodziewa się wyprodukować około 10 000 dodatkowych pojazdów przed końcem roku, aby osiągnąć cel 25 000 sztuk.

    Mercedes-Benz i Rivian wspólnie ogłosili we wrześniu, że obaj producenci podpisali umowę porozumienie w sprawie wspólnego tworzenia elektrycznych samochodów dostawczych🇧🇷 Plan zakładał współdzielenie zakładu produkcyjnego w Europie Wschodniej i zwiększenie wydajności produkcyjnej dwóch bardzo różnych firm w imię wydajnej produkcji i redukcji kosztów. Niniejsze ogłoszenie wraz z wprowadzeniem dot Nowa, w pełni elektryczna architektura vana VAN.EA od Mercedesabył hitem wśród klientów komercyjnych, konsumentów gotowych na przygodę i inwestorów.

    Teraz ten plan jest wstrzymany, zgodnie z oświadczeniem dyrektora finansowego Rivian, Claire McDonough. O uruchamianie elektrycznych ciężarówek i SUV-ów decyduje się skupić na istniejących projektach, częściowo ze względu na „obecne i przewidywane warunki gospodarcze” Riviana czytamy w oświadczeniu🇧🇷 Oznacza to, że Rivian nie planuje już produkcji swoich lekkich samochodów dostawczych poza granicami kraju Jawor, Polska, zakład ustanowione przez spółkę joint venture.

    riviańska

    RJ Sangosti/MediaNews Group/The Denver Post za pośrednictwem Getty ImagesObrazy Getty’ego

    Kierownictwo Mercedesa twierdzi, że ta zmiana nie wpłynie na ich obecne plany produkcji pojazdów elektrycznych. według agencji Reutera🇧🇷 Biorąc pod uwagę wielkość przemysłu i skalę ekonomiczną Mercedes-Benz, to twierdzenie jest łatwe do uwierzenia – Mercedes twierdzi, że planuje produkować pojazdy elektryczne w przestrzeni fabrycznej w Polsce, która miała być współdzielona z Rivian. Mimo to pozornie nagła decyzja Riviana jest wymowna, zwłaszcza biorąc pod uwagę zestawienie, które charakteryzuje znaczne cięcia produkcji w stosunku do coraz większy popyt🇧🇷

    Jak rynek komercyjne pojazdy elektryczne rośnie, platforma furgonetek EDV firmy Rivian napotyka dodatkową konkurencję ze strony starszych producentów, takich jak bród oraz General Motorsa firma desperacko próbuje trzymać się celu produkcji 25 000 sztuk na 2022 r. Ta ogólna liczba produkcji to połowa tego, co firma pierwotnie planowała wyprodukować w 2022 r., chociaż wydaje się, że nowy cel jest zgodny z do października wyprodukowano ponad 14 000 pojazdów🇧🇷 Przy 114 000 zgłoszonych zamówień na swoje modele konsumenckie i kontrakcie z Amazonem na 100 000 samochodów dostawczych EDV, firma walczy o trzymać klientów w zawieszeniu starając się zwiększyć produkcję.

    2022 riviano r1t

    Ceny zaczynające się od 69 000 $, Rivian R1T to elektryczna wariacja na temat legendarnych ciężarówek przygodowych, które pojawiły się przed nim.

    riviańska

    Dlatego zatrzymanie pierwszej fabryki w Europie mogło być rozsądne, biorąc pod uwagę znaczny wzrost produkcji normalny, Illinois, roślina widziałem każdy kwartał. Po co inwestować duże sumy pieniędzy w odległy europejski zakład, skoro krajowa produkcja wreszcie nabiera rozpędu? Ponadto koszty personelu fabrycznego i eksportu jego modeli byłyby wysokie, ponieważ modele takie jak R1T nie są oficjalnie lub wymiarowo nieodpowiednie do sprzedaży w Europie.

    Ostatecznie, motorem tej decyzji jest sprawienie, by przepływy pieniężne w USA były dodatnie, mówi firma. Rivian odnotował stratę w wysokości 1,6 miliarda dolarów w trzecim kwartale w wyniku wysokich kosztów materiałów, strata, którą spodziewa się odzyskać, gdy produkcja dwuzmianowa ustabilizuje się, a dostawy będą kontynuowane.

    Nawet jeśli, Archiwa Komisji Papierów Wartościowych i Giełd Listopadowa wystawa Rivianowi zależy na przyciągnięciu nowych klientów, biorąc pod uwagę dość wysoką cenę i długi czas dostawy. Przy kosztach operacyjnych rosnących do 857 milionów dolarów w ostatnim kwartale i stałych stratach w wysokości miliardów dolarów w każdym kwartale, Rivian liczy na stały strumień bogatych poszukiwaczy przygód z pojazdami elektrycznymi i udane wysiłki produkcyjne, aby utrzymać go na powierzchni przynajmniej przez jakiś czas.

    READ  Globalna liczba przypadków Covid sięga 374,3 miliona

    Czy kiedykolwiek doświadczyłeś czasu oczekiwania na fabrycznie zamówione pojazdy? Podziel się swoimi doświadczeniami w komentarzach poniżej.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *