Nauka
rewolucjonizuje makijaż i celebruje Ciebie i Twoją indywidualność
kwiecień 2023 r
Za Katarzyna JewelWydział Informacji i Rozpowszechniania Cyfrowego, WIPO
Od momentu powstania w 1983 roku firma Inglot Cosmetics Poland stała się jednym z wiodących światowych producentów kosmetyków. Znane z wysokiej jakości produktów i bogatej palety kolorów, kosmetyki Inglot są ulubieńcami Broadwayu wśród celebrytów i kupujących na 90 rynkach. Zbyszek Inglot, Prezes Zarządu Inglot Cosmetics, opowiada o początkach firmy, jej zaangażowaniu w spełnianie oczekiwań klientów poprzez innowacje oraz planach na przyszłość.
Opowiedz nam, jak powstał Inglot.
Firma Inglot została założona w 1983 roku przez mojego brata Wojciecha Inglota. Był chemikiem, a badania nad recepturami kosmetyków rozpoczął już podczas studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim. Był wizjonerskim innowatorem. Chciał stworzyć nowe podejście do kosmetyków kolorowych i udostępnić je na rodzimym rynku polskim. Ich misją było połączenie piękna i nauki poprzez opracowanie linii do makijażu opartej na zaawansowanych, naukowych formułach.
Jaka jest obecna skala Twojego biznesu?
Oferujemy szeroką gamę produktów i kolorów zarówno do makijażu, jak i pielęgnacji skóry. Ogółem w naszym asortymencie mamy około 2500 produktów. Nasze produkty są dostępne w około 900 lokalizacjach na 90 rynkach na sześciu kontynentach. Nasza marka jest dostępna w sklepach jedno i wielomarkowych, na stoiskach lotniskowych, własnych e-sklepach oraz internetowych platformach multibrandowych. Dziewięćdziesiąt pięć procent wszystkich produktów Inglot jest wytwarzanych we własnym zakresie w naszym zakładzie produkcyjnym w Przemyślu, gdzie znajduje się nasz dział badań i rozwoju. Dziewięćdziesiąt osiem procent naszego asortymentu jest produkowanych w Unii Europejskiej.
Wytwarzanie wysokiej jakości produktów, które odzwierciedlają nasze zaangażowanie w badania naukowe i potrzeby naszych klientów, jest jednym z naszych głównych priorytetów.
Opowiedz nam o „pionierskim” podejściu firmy Inglot do makijażu.
Wytwarzanie wysokiej jakości produktów, które odzwierciedlają nasze zaangażowanie w badania naukowe i potrzeby naszych klientów, jest jednym z naszych głównych priorytetów. Jako pierwsza marka kosmetyczna na świecie wprowadziliśmy Freedom System, który daje klientom możliwość tworzenia własnych, niestandardowych palet do makijażu. Jako pierwsi wprowadziliśmy również linię oddychających lakierów do paznokci, których zaawansowana formuła przepuszcza powietrze i wodę przez płytkę paznokcia, utrzymując ją w jak najlepszym stanie. Odpowiadamy również za opracowanie innowacyjnej formuły Duraline, uwielbianej przez wizażystów na całym świecie. Nasze produkty są formułowane i pakowane w bezpiecznych warunkach, zgodnie z najwyższymi standardami kontroli i jakości. Zawsze staramy się być otwarci na naszych klientów i przekraczać ich oczekiwania.
Często mówi się, że kosmetyki Inglot są ulubieńcami Broadwayu. Co wyróżnia Wasze produkty na hiperkonkurencyjnym rynku kosmetycznym?
Nasza marka stała się idealnym partnerem dla wizażystów pracujących przy musicalach na Broadwayu ze względu na wysoką jakość naszych kosmetyków kolorowych. Z teatrem na Broadwayu związaliśmy się, gdy byliśmy przedstawicielem nagrodzonego Tony musicalu Pippin skontaktował się z nami. Od 2013 do 2020 roku, kiedy wybuchła globalna pandemia, współpracowaliśmy z 17 musicalami, m.in. Król Lew, Upiór w operze, Wicked, Chicago i Mamma Mia.
Te musicale mogą trwać do trzech godzin i są zazwyczaj bardziej dynamiczne niż produkcje sceniczne, więc aktorzy potrzebują trwalszego makijażu. Również wizażyści są wpływowi i wybierają produkty, które ich zdaniem najlepiej pasują do projektu, nad którym pracują. Cieszymy się, że zdecydowali się pracować z naszymi produktami. Ponieważ rynek kosmetyczny staje się coraz bardziej konkurencyjny, wprowadzenie bardziej innowacyjnych koncepcji i receptur produktów stało się koniecznością. Ponieważ jesteśmy obecni na tak wielu rynkach, gama oferowanych przez nas produktów i kolorów jest bardzo szeroka. Dzięki temu spełniamy oczekiwania naszych klientów na tych rynkach. Nasze pionierskie koncepcje i kultowa linia produktów przyciągają klientów do marki i sprawiają, że wracają po więcej naszych wysokiej jakości formuł.
Nasza marka stała się idealnym partnerem dla wizażystów pracujących przy musicalach na Broadwayu ze względu na wysoką jakość naszych kosmetyków kolorowych.
Jaka jest rola technologii i innowacji w Twojej firmie iw rozwoju Twoich produktów?
Technologia i innowacje odgrywają bardzo ważną rolę w firmie. Najlepszym przykładem naszego zaangażowania w innowacyjność są duże inwestycje, jakich dokonaliśmy w nasze nowe, nowoczesne laboratoria i centrum badawczo-rozwojowe, które uruchomiliśmy pół roku temu.
Współpracujemy również z zewnętrznymi instytucjami naukowo-badawczymi, w tym np. Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Dzięki technologii jesteśmy w stanie tworzyć nowe i ulepszone produkty. Na przykład udało nam się stworzyć mikroskopijny obraz powierzchni naszego oddychającego lakieru do paznokci, aby odsłonić jego gąbczastą konsystencję.
Jak długo trwa opracowanie nowej linii produktów i na czym polega ten proces z technicznego, prawnego i marketingowego punktu widzenia?
Zawsze zależy to od rodzaju produktu, ale od konceptualizacji do wprowadzenia produktu na rynek trwa zwykle kilka miesięcy. Jest to złożony proces, obejmujący wiele różnych działów i wiele testów produktów pod kątem stabilności, kompatybilności, skuteczności, oceny bezpieczeństwa, testowania aplikacji i nie tylko. Ale ponieważ mamy własne zasoby produkcyjne i badawczo-rozwojowe, jesteśmy w stanie szybko opracowywać nowe produkty.
Jaki wpływ na Twój biznes miała pandemia COVID?
Mogłabym wymienić wiele powodów, dla których ludzie nie skupiali się na używaniu kosmetyków kolorowych i ich nie kupowaniu, w tym zamykanie teatrów, kin, restauracji itp. w jednym kraju, a kończy w innym. To ograniczyło naszą działalność. Blokady były częste i nie mogliśmy ich przewidzieć. Oczywiście wkładamy więcej wysiłku w promowanie sprzedaży internetowej, ale tylko częściowo rekompensują one straty spowodowane zamknięciem sklepów stacjonarnych. Na uwagę zasługują również trudności związane z ograniczoną dostępnością surowców oraz zakłóceniami w łańcuchu dostaw, które skomplikowały nasze procesy i dostawy naszych produktów.
Nasz znak towarowy jest zarejestrowany na wszystkich rynkach, na których działamy, zgodnie z lokalnymi przepisami prawa. Zapewniamy również ochronę znaków towarowych na rynkach, na których nie jesteśmy obecni i koncentrujemy się na ochronie nazw naszych produktów, zwłaszcza naszych podstawowych produktów. Ochrona naszej marki jest dla nas niezwykle ważna, zwłaszcza biorąc pod uwagę powszechność nielegalnego używania logo marki i podrabianych produktów na niektórych rynkach.
Ochrona naszej marki jest dla nas niezwykle ważna.
Opowiedz nam o domach mody i celebrytach, z którymi współpracował Inglot.
Do czasu pandemii aktywnie uczestniczyliśmy w Big Four Fashion Weeks w Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu i Londynie. Współpracujemy z ekskluzywnymi domami mody takimi jak Badgley Mishka, Coach, Vionnet czy Kenzo. Nasza obecność na tak wielu rynkach dała nam szansę na współpracę z lokalnymi celebrytami i influencerami w celu stworzenia kilku kolekcji dedykowanych i limitowanych. Jednym z najważniejszych partnerstw była nasza globalna współpraca z Jennifer Lopez. Jennifer nie tylko wykorzystała swój wizerunek w kolekcji, ale ściśle współpracowała z chemikami z działu badań i rozwoju, aby osobiście ją ukształtować.
Co skłoniło firmę Inglot do zabezpieczenia znaków certyfikacyjnych V-Label, Halal i GMP?
Biorąc pod uwagę naszą obecność na tak różnorodnych rynkach, decyzja o uzyskaniu tych certyfikatów była naturalna i zgodna ze zwyczajami kulturowymi naszych klientów na niektórych rynkach.
W ostatnich miesiącach pojawiły się obawy środowiskowe i zdrowotne dotyczące stosowania PFA (substancji per- i polifluoroalkilowych, tzw. „wiecznie chemikaliów”) w kosmetykach. Jakie jest stanowisko firmy Inglot w tej sprawie i jak firma rozwiązuje te problemy?
Spośród wszystkich związków zaliczanych do PFA, w niektórych naszych produktach stosujemy jedynie śladowe ilości eteru poliperfluorometyloizopropylowego. Substancja ta jest dopuszczona do stosowania w kosmetykach bez ograniczeń. Wszystkie nasze produkty, które na liście składników zawierają śladowe ilości eteru poliperfluorometyloizopropylowego, a właściwie wszystkie produkty kosmetyczne INGLOT, podlegają obowiązkowej ocenie bezpieczeństwa przeprowadzanej przez niezależne, upoważnione instytucje, aby zagwarantować ich bezpieczne stosowanie. Uznając zrozumiałe zaniepokojenie opinii publicznej w tej sprawie, pracujemy nad całkowitym wyeliminowaniem eteru poliperfluorometyloizopropylowego z naszych produktów.
Jakie jest podejście firmy Inglot do różnorodności, integracji i równości płci?
Naszą filozofią jest tworzenie kosmetyków z myślą o każdym – bez względu na płeć, kolor skóry czy pochodzenie. Cenimy sobie indywidualność każdego klienta. Jako marka wierzymy, że każdy ma prawo do wyrażania siebie tak blisko swojego serca, jak to tylko możliwe. Makijaż to jeden ze sposobów na wyrażenie prawdziwego siebie, indywidualności i kreatywności. Tam, gdzie możemy, uczestniczymy w inicjatywach promujących równość i integrację. Na przykład niedawno nawiązaliśmy współpracę z Netflix, aby przeprowadzić w Polsce kampanię podkreślającą, że manicure jest nie tylko dla kobiet, ale także dla mężczyzn. W ramach kampanii nasza marka była obecna na kilku Paradach Równości.
Naszą filozofią jest tworzenie kosmetyków z myślą o każdym – bez względu na płeć, kolor skóry czy pochodzenie.
Tematem kampanii tegorocznego Światowego Dnia Własności Intelektualnej jest Kobiety i własność intelektualna: przyspieszenie innowacji i kreatywności. Dlaczego ważne jest, aby kobiety były częścią procesu innowacji i dlaczego muszą być świadome własności intelektualnej?
Uważamy, że w dzisiejszych czasach każdy powinien być świadomy własności intelektualnej, niezależnie od płci. Różnorodność i integracja są integralną częścią wartości naszej marki od momentu powstania firmy i na długo przed tym, zanim kwestie te znalazły się w centrum uwagi opinii publicznej.
Jakie jest Twoje przesłanie dla kobiet i dziewcząt w Światowy Dzień Własności Intelektualnej?
Powiedziałabym wszystkim kobietom i dziewczętom: bądźcie dumne z tego, kim jesteście i co robicie, bo naprawdę możecie coś zmienić. Większość stanowisk kierowniczych w firmie Inglot zajmują kobiety. Z własnego doświadczenia wiem, jak ważny wkład w rozwój naszej marki wniosły kobiety.
Bądź dumny z tego, kim jesteś i co robisz, ponieważ naprawdę możesz coś zmienić.
Jakie są plany Inglota na przyszłość?
W ostatnim czasie zakończyliśmy długi okres modernizacji i inwestycji w firmie. Teraz koncentrujemy się na wejściu na nowe rynki, takie jak Brazylia i Japonia. Idąc dalej, będziemy skupiać naszą uwagę na dystrybucji naszych produktów za pośrednictwem platform internetowych i sklepów wielomarkowych.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”