Connect with us

Zabawa

Rekordowa liczba odwiedzających Dzień Kina 2023 w Polsce

Published

on

Rekordowa liczba odwiedzających Dzień Kina 2023 w Polsce
Warszawa, Polska (4 października 2023) –

8. edycja Dnia Kina w Polsce już za nami. Według wstępnych szacunków, 30 września kina biorące udział w kampanii odwiedziło ponad 550 000 widzów. Na filmy polskie sprzedano około 40% biletów. W akcji „Dzień Kina” wzięły udział sieci kin Cinema City, Helios i Multikino, kina zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowego Kina, Stowarzyszeniu Kin Studyjnych i Stowarzyszeniu Kin Polskich, a także kina niezrzeszone. W tym roku Multikino Media zapewniło obsługę organizacyjną Dnia Kina. Wydarzenie było współfinansowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. InPost był partnerem tegorocznego Dnia Kina Polskiego. Przez cały weekend we wszystkich kinach w Polsce sprzedano ponad 1 milion biletów, o około 60% więcej niż w poprzedni weekend.

Tegoroczne święto kina przypadło na ostatni weekend września. Tegoroczne wydarzenie było pod wieloma względami rekordowe: w akcji wzięło udział 250 kin, a akcję wsparło kilkadziesiąt osobistości polskiej branży filmowej. Cena biletu w kasach kin biorących udział w dniu kinowym wynosiła 12 zł. Podobnie jak w poprzednich edycjach Dzień Kina wsparł Polski Instytut Sztuki Filmowej. InPost był partnerem kampanii.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z rekordowej liczby widzów tegorocznego Dnia Kina, zarówno w multipleksach, jak i kinach tradycyjnych. Tym, co szczególnie cieszy tego dnia, jest publiczność polskich produkcji – sprzedaliśmy około 40% biletów na pokazy polskich filmów. Już dawno tak wielu widzów nie wybierało polskiego kina spośród wszystkich propozycji wielkiego ekranu. – komentuje Polskie Stowarzyszenie Nowego Kina. Repertuar ostatnich miesięcy tego roku i stycznia 2024 będzie pełen produkcji polskich i zagranicznych. Dzień Kina przypomina widzom, jak przyjemnie jest oglądać filmy w kinie, jakie emocje wywołuje, jak dobrze jest spotykać się z rodziną i przyjaciółmi oraz wspólnie oglądać filmy z legalnych źródeł.

Organizatorem Dnia Kina jest stowarzyszenie sieci kin multipleksów – Stowarzyszenie Polskie Nowe Kino – zrzeszające sieci Cinema City, Helios i Multikino. Stowarzyszenie zaprasza do udziału w tej inicjatywie wszystkie kina w Polsce, w tym także pojedyncze kina z całego kraju. – Cieszy nas udział ponad 100 kin tradycyjnych i wsparcie reklamowe niemal wszystkich dystrybutorów filmowych działających w Polsce! . Wiemy też, że ten dzień był dla każdego kina pełnym sukcesem i że w nadchodzących miesiącach widzowie będą jeszcze częściej chodzić do swojego ulubionego kina. – Dodaj organizatorów.

Kampania reklamowa Dnia Kina rozpoczęła się 25 września i obejmowała telewizję, radio, internet, outdoor, media społecznościowe, zaangażowanie influencerów, a także była szeroko promowana w mediach informacyjnych. W sobotę widzowie mogli zobaczyć kilkadziesiąt tytułów z aktualnego repertuaru, w tym premiery, ale także pokazy przedpremierowe i zwiastuny nadchodzących tytułów. Najczęściej oglądanymi filmami dnia kinowego były: „Green Frontier”, „Piła X”, „Teściowie 2”, „Stwórca”, „O psie, który jedzi?” kolej?”, „Zakonnica II”, „Obcy w mojej szkole”, „Doppelgänger”, „Duchy w Wenecji”, „Niezniszczalni 4” i „Moje wielkie greckie wesele 3”.

W nadchodzących tygodniach widzowie w Polsce zobaczą wiele znakomitych tytułów, m.in.: Chłopi, Tajemnica Małej Różyczki 2, Uwierz w Świętego Mikołaja i Napoleona, a także propozycje dla młodszych widzów: „Psi Patrol”, „Wielki Film” , „Cuda”, „Igrzyska Śmierci: Ballada o ptakach i wężach” oraz „Wonka”.

Polskie Stowarzyszenie Nowego Kina zaprasza wszystkich miłośników najlepszej rozrywki na dużym ekranie – czekamy na widzów w kinach w całej Polsce!

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *