technologia
Reklamy wkrótce pojawią się w nowych przeglądach sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google
W zeszłym tygodniu Google przeprowadziło radykalną zmianę w wyszukiwarce, która zapewnia użytkownikom odpowiedzi na pytania wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Teraz firma twierdzi, że wkrótce zacznie włączać reklamy do podsumowań AI, jak nazywane są autorespondery.
Google ogłosił we wtorek plany przetestowania reklam w wyszukiwarkach i zakupach w swoich podsumowaniach AI, co może przedłużyć jego dominację w reklamach w wyszukiwarkach w nową erę. Chociaż Google szybko udostępnił przeglądy sztucznej inteligencji wszystkim użytkownikom w USA po ogłoszeniu tej funkcji na konferencji programistów I/O w zeszłym tygodniu, nie jest jasne, jak powszechne i szybko będą pojawiać się reklamy.
Zrzuty ekranu opublikowane przez Google pokazują, jak użytkownik pytający, jak usunąć zagniecenia z ubrań, może otrzymać wygenerowane przez sztuczną inteligencję podsumowanie wskazówek z całego Internetu, w tym karuzelę reklam sprayów, które mają pomóc odświeżyć garderobę.
Przeglądy sztucznej inteligencji Google mają na celu zniechęcić użytkowników do przechodzenia na alternatywy, takie jak ChatGPT lub start-up Perplexity, które wykorzystują tekst wygenerowany przez sztuczną inteligencję, aby odpowiedzieć na wiele pytań tradycyjnie zadawanych Google. Kluczowym pytaniem związanym ze strategią nadrabiania zaległości w postaci ChatGPT było to, jak i kiedy Google zintegruje reklamy z przeglądami AI. Reklamy w wyszukiwarce są największym źródłem przychodów firmy i nawet drobne zmiany w rozmieszczeniu lub projekcie reklam mogą spowodować duże wahania przychodów Google.
We wtorkowym ogłoszeniu Google podzielił się kilkoma szczegółami na temat nowego formatu reklam w panelu kontrolnym. Reklamy „mają opcję wyświetlania w panelu AI w sekcji wyraźnie oznaczonej jako „sponsorowane”, jeśli odnoszą się zarówno do zapytania, jak i informacji zawartych w panelu AI” – mówi Vidhya Srinivasan, wiceprezes i dyrektor generalny Google napisał menadżer reklam wpis na blogu.
Przegląd AI czerpie z reklam z istniejących kampanii reklamodawców, co oznacza, że nie mogą oni całkowicie zrezygnować z eksperymentu ani nie muszą dostosowywać ustawień i wyglądu swoich reklam, aby pojawiały się w tej funkcji. „Nie ma potrzeby podejmowania działań ze strony reklamodawców” – napisał Srinivasan.
Kiedy w zeszłym roku Google zaczął eksperymentować z odpowiedziami generowanymi przez sztuczną inteligencję w wyszukiwarkach, ogłosił, że reklamy niektórych produktów zostaną zintegrowane z tą funkcją. W jednym z ówczesnych przykładów sponsorowana opcja pojawiła się na górze listy dziecięcych plecaków turystycznych wygenerowanej przez sztuczną inteligencję. Według Google wstępne testy wykazały, że użytkownicy uznali reklamy nad i pod podsumowaniami AI za przydatne. Znacznie mniejszy konkurent Google, Bing, wyświetla reklamy produktów w swoim chatbocie Bing Copilot w wyszukiwarce, ale w poniedziałkowych testach WIRED nie wywołał żadnych reklam w przeglądzie sztucznej inteligencji konkurenta Bing.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”