Kiedy ludzie myślą o uznanym deweloperze Arkane Studios, przychodzą im na myśl skradankowe przygodowe gry akcji zhańbiony Lub pętla śmierci chyba mi się to zdarza. Tego rodzaju „immersyjne Simy” znane są z tego, że pozwalają graczom manewrować w „świecie w zegarku”, w którym postacie zajmują się codziennym życiem, a gracze realizują większe, otwarte cele. Nieco zaskoczeniem jest więc fakt, że twórcy przechodzą od horroru fantasy do bardziej bezpośredniego typu RPG-a akcji. redfall.
Po spędzeniu czasu na podglądzie wersji dla jednego gracza redfall, pośród zabijania wampirów, wciąż mogłem dostrzec pewne wskazówki charakterystycznego dla Arkane, otwartego stylu. Ale nadal jest to zauważalne odejście od szorstkich światów ofiara I zhańbionyz zespołem charyzmatycznych łowców wampirów wprowadzających atmosferę Buffy: Postrach wampirów do rozgrywki pt obszary przygraniczne.
Witamy w Redfall
Tytułowe miasto Redfall ma ciężki przypadek wampirów i ludzkich kultystów. Razem siły te stworzyły nadprzyrodzone zaćmienie, które blokuje słońce i pozwala siłom nocy utrzymać 24-godzinną kontrolę nad miastem. Uzbrojona w wyrafinowaną broń palną i prowizoryczną broń do zabijania wampirów, twoja banda ekspertów od zjawisk nadprzyrodzonych została wysłana, by odzyskać miasto, jednocześnie odkrywając jego tajemniczą historię.
Chociaż Redfall różni się stylistycznie i mechanicznie od zwykłego rodowodu Arkane, ciekawe było zobaczyć, jak wiele znanego projektu firmy było obecne w jednej grze. „Jeśli spojrzysz na naszą kolekcję gier, które stworzyliśmy, zdecydowanie mamy dziedzictwo wciągających symulacji, ponieważ jest to część naszych kreatywnych wartości, ale jeśli spojrzysz na każdą grę, nie są one dokładnie takie same” – powiedział Co – Dyrektor Ricardo Bare do Ars.
„Za każdym razem staramy się zrobić coś trochę innego i tym razem pomyśleliśmy:„ A co, gdybyśmy wzięli nasze wartości twórcze, które są nam drogie, i pozwolili ci grać z przyjacielem? Bare kontynuował. „Ta część była dla nas dużym wyzwaniem. Poza tym wampiry są po prostu fajne. Chcieliśmy zrobić wampiry w stylu Arkane”.
Co mnie najbardziej zafascynowało redfall’s Environments było bardziej otwartą i przestronną wersją projektu Arkane „Mechaniczny świat”. zhańbiony, ofiaraI pętla śmierci wszystkie są podzielone na wysoce podzielone i misternie zaprojektowane poziomy i budynki. Różne strefy piaskownicy redfallz drugiej strony oferują więcej miejsca do poruszania się i odkrywania.
Naprawdę to doceniam redfall przywołuje nastrój i estetykę przerażających miast z filmu Stephena Kinga Działka Salem Lub To. Podczas mojej imprezy przedpremierowej spędziłem dużo czasu na badaniu terenu, eksploracji doków i centrum Redfall w celu wykrycia rojów wampirów i zabezpieczenia bezpiecznych stref. Ta eksploracja obejmowała wymagane zadania poboczne i misje fabularne (w tym niezapomnianą misję w nawiedzonym domu strzeżonym przez wampiry), ale wędrówka doprowadziła mnie również do włamania do bezpiecznych obszarów miasta w celu znalezienia dzienników i ukrytych łupów.
eksplorować w redfall łączy w sobie elementy skradankowej gry akcji z tempem looter shootera. Możesz użyć zdolności swojej postaci, aby zakraść się do wrogów i wyeliminować ich jednego po drugim, lub trzymać się swojego arsenału, aby wyeliminować wampiry i kultystów w szaleńczych strzelaninach. Nie ma ustalonej procedury i byłem pod wrażeniem różnorodności opcji.
redfall jest nadal rozpoznawalny jako gra Arkane w swoim podejściu do odkrywania sztuczek narracyjnych i rozgrywki, chociaż rytmy fabularne są często prezentowane podczas aktywnej rozgrywki, a nie jako przerywające kontrolę przerywniki filmowe. Ale teraz jest też dodatkowy urok gry takiej jak obszary przygraniczne. To porównanie rozciąga się na dziką gamę broni, w tym wyrzutnię kołków, która oferuje niesamowicie zabawny (choć łatwy) sposób na przebicie się przez wampiry. Miejmy nadzieję, że w miarę rozwoju fabuły ujawnione zostanie bardziej złożone wyposażenie i umiejętności.
Bare powiedział, że Ars redfall został zaprojektowany od podstaw z myślą o grze kooperacyjnej i że twórcy „nie chcieli, aby kooperacja sprawiała wrażenie czegoś przypiętego”. Oznacza to, że „nie ma nic specjalnego [co-op] tryb czy coś; Możesz dosłownie przeżyć całą historię razem z przyjacielem, a o to nam chodziło.
„Ale poza tym, jeśli grasz w trybie dla jednego gracza, możesz poświęcić więcej czasu na inwestowanie w świat, przeczytanie tej notatki i eksplorację tych obszarów w wolnym czasie”, kontynuował Bare, a przy czterech graczach możesz po prostu roić się nad mapą i wszyscy by wyli i dobrze się bawili. Będzie wspierać to szybsze tempo, a trudność będzie skalowana”.