technologia
Recenzja Sea of Stars: inspirowana Chrono Trigger gra RPG błyszczy w walce, ale nie w narracji
Powierzchowna historia i obsada powstrzymują grę RPG Sabotage Studio od świetności
Morze gwiazd spełnia swoją koncepcję dualizmu słońca i księżyca w sposób, którego deweloper Sabotage Studio prawdopodobnie nie zamierzał. Drużyna zacytowany Chrono spust i inne klasyczne gry na SNES jako inspirację dla Morze gwiazd, ale grając w tę grę, szybko zdałem sobie sprawę, że te ambicje nie dotyczyły postaci i pisania. Bohaterowie z łatwością rozwiązują główne konflikty i przeszkody w związkach – po prostu przestają o nich mówić – a w trakcie tego, co ma być wielką epopeją, nikt tak naprawdę się nie zmienia ani nie rozwija. Ale na polu bitwy Morze gwiazd często świeci jaśniej niż otaczające go światła.
Morze gwiazdNarracja ma wiele wspólnego z Dragon Quest i innymi prostymi konfiguracjami dobra kontra zła. Główna historia kręci się wokół pary o imieniu Zale i Valere, którzy wykorzystują moce odpowiednio słońca i księżyca do walki ze złą istotą znaną pod dziwnie nazywanym Fleshmancerem. W całej historii pojawiają się intrygi, zdrady i rewelacje, które wstrząsają światopoglądem bohaterów, a wszystko to jest przekazane tak wyraźnie, że trudno się dziwić, kiedy do nich dochodzi.
Zdjęcie: Studio Sabotażu
Prawie wszędzie w grze występują jednonutowe osobowości. Valere i Zale są tak wymienni, że prawie niemożliwe byłoby określenie, kto mówi, po zakryciu portretów ich postaci. Ich dynamika również wydaje się straconą szansą. Relacje między nimi są powierzchowne i słabo rozwinięte przez większą część gry, ponieważ uwaga skupia się na wydarzeniach, w które są zaangażowani, a nie na samych postaciach, to samo dotyczy ich sojuszników i wrogów.
Efekt końcowy jest nieco podobny złote słońce więcej niż oparte na fabule gry RPG z lat 90-tych. Pomysł na bohaterów i ich podróż jest ciekawszy niż rzeczywistość, a niekonsekwencje w tonie i stylu pisania również sprawiają, że trudno jest w pełni skupić się na tym pomyśle przez dłuższy czas.
Morze gwiazd jednak doskonale sprzedaje ideę przygody. Jego świat jest pięknie renderowany i przesiąknięty magią, od katapult na wzgórzach i smoków owiniętych wokół gór, po jasno oświetlone tunele grzybowe, nawiedzone lasy pełne chorobliwie zielonej miazmy i kolorowe miasta wzniesione niebezpiecznie na brzegu oceanu. Nawet domyślne regiony na początku gry wydają się świeże i ekscytujące, częściowo dzięki kreatywności projektów potworów i ich zachowaniu w walce.
Zdjęcie: Studio Sabotażu
bitwy w Morze gwiazd czuć się jak w Mario i Luigi: Saga supergwiazdaż po pierwsze umiejętności Valere’a i Zale’a, które są prawie identyczne Saga supergwiazdShell Kick i Fireball. Trzej członkowie twojej drużyny dysponują podstawowymi atakami i specjalnymi zdolnościami, które zadają dodatkowe obrażenia, jeśli naciśniesz przycisk w odpowiednim momencie przed uderzeniem. Umiejętności kosztują manę, którą można regenerować za pomocą podstawowych ataków, a wrogowie są słabi na niektóre rodzaje broni i obrażenia magiczne. Trzeba przyznać, że konstrukcja jest znana Morze gwiazd dodaje kilka dodatkowych warstw, dzięki czemu jest to jeden z najinteligentniejszych systemów walki w gatunku, nagradzający dobre planowanie i nadający sens każdej akcji.
Wrogowie wchodzą w stan zablokowania przed rzuceniem potężnych zaklęć lub ataków. Możesz przełamać zamek i przełamać atak odpowiednią kombinacją ruchów, ale jest pewien haczyk. Złamanie zamka może wymagać dwóch ataków tłuczkiem lub trzech kolejnych ataków żywiołem księżyca. W zależności od kolejności tury i ilości pozostałej many jest to wyzwanie, ale gdy blokady wpływają na wielu wrogów, wymaga to głębszego poziomu strategii, nawet w standardowych spotkaniach.
Potem jest żywa mana. Twoje podstawowe ataki generują ten zasób, którego możesz użyć do wzmocnienia ataków postaci, a nawet zapewnienia jej elementów. Przydaje się to do przełamywania zamków wroga, jeśli odpowiednio dobierzesz wzmocnienia w czasie. To zręczna równowaga między złożonością i dostępnością, która staje się tym bardziej satysfakcjonująca, im częściej współpracujesz z większą liczbą sojuszników.
Morze gwiazd celuje w gwiazdy, ale ląduje nieco niżej. Jego czarujący świat i genialna walka stanowią dużą część przygody. Jednak kiedy Morze gwiazd Chociaż jest to gra wyłącznie narracyjna z wieloma postaciami, trudno przeoczyć wady tej historii.
Morze gwiazd ukaże się 29 sierpnia na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC, Xbox One i Xbox Series X. Gra została zweryfikowana na komputerze PC przy użyciu kodu przed pobraniem dostarczonego przez Sabotage Studio. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treści redakcyjne, jednak Vox Media może otrzymywać prowizje od produktów zakupionych za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Aby uzyskać więcej informacji na temat Polityki etycznej firmy Polygon, kliknij tutaj.
Czytaj więcej
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”