Connect with us

technologia

Recenzja Risk of Rain 2: Super Mario 64 Roguelikes

Published

on

Recenzja Risk of Rain 2: Super Mario 64 Roguelikes

Nie da się o tym rozmawiać Niebezpieczeństwo deszczu 2 nie myśląc o tym najpierw niebezpieczeństwo deszczu.

Niewiele sequeli tak skutecznie wzmocniło mocne strony swoich poprzedników, a w przypadku dewelopera Hopoo Games niewiele studiów tak dobrze zrozumiało, co sprawiło, że ich poprzednia praca była świetna. Niebezpieczeństwo deszczu 2 jest szorstki, mądry i niezmiernie dziwny Konsekwencja. Jest to również ekscytujące i niezwykłe – nie tylko dlatego, że poprawia to, co było wcześniej, ale dlatego, że zmienia kontekst formuły, która była genialna od samego początku.

niebezpieczeństwo deszczu został wydany w 2013 roku, na początku lat nieuczciwy renesans to doprowadziłoby do wszechobecności tego gatunku w głównym nurcie. Oprócz gier takich jak Wiązanie Isaac i oryginał Nieuczciwe dziedzictwo, niebezpieczeństwo deszczuPodstawowa pętla skupiająca się na odtwarzaniu proceduralnie generowanych poziomów, umożliwiająca graczom odblokowanie stałych przedmiotów i postaci do przyszłych biegów. Ale w przeciwieństwie do swoich rówieśników – z których większość była bardziej zainteresowana akumulacją umiejętności i władzy – Hopoo Games wydawało się zafascynowane akumulacją umiejętności mądrość.

niebezpieczeństwo deszczuW końcu charakterystyczna mechanika zawarta jest w samej nazwie. W tej side-scrollowej platformówce akcji będziesz przedzierać się przez poziomy 2D w poszukiwaniu teleportera, który zabierze Cię do następnego obszaru. Połów? Musisz pokonać bossa, zanim teleport będzie mógł działać. Drugi haczyk? Trudność stopniowo wzrasta podczas biegu. Możesz pozostać w każdym obszarze tak długo, jak chcesz, przeszukując każdą platformę i zakamarki w poszukiwaniu broni i ulepszeń, wiedząc, że każda sekunda przybliża cię do następnego poziomu wrogów, z większymi paskami zdrowia i bardziej zróżnicowanymi atakami.

Zmarłem wkrótce po zrobieniu tego zrzutu ekranu
Obraz: Gry Hopoo przez Polygon

Niebezpieczeństwo deszczu 2 zadaje to samo pytanie, co jego poprzednik: czy naprawdę jesteś gotowy na kolejne spotkanie? czy jesteś bezpieczne?

Ponieważ tak, znalazłeś moździerz montowany na ramieniu, i tak, odporność tego misia na obrażenia utrzyma jeszcze kilka pocisków na dystans. Ale w międzyczasie zaczęły pojawiać się gigantyczne płonące golemy, a te pływające meduzy mają znacznie więcej zdrowia niż przed spędzeniem 25 sekund na dotarciu do skrzyni na tym klifie. Jeśli kiedykolwiek grałeś w sporcie lub instrumencie, prawdopodobnie znasz paradygmat, na którym zbudowane są gry Hopoo: możesz ćwiczyć, ale wszyscy inni też. A stawanie się lepszym oznacza zdobywanie mądrości, aby wiedzieć, czy jesteś w pełni przygotowany.

Z Niebezpieczeństwo deszczu 2Hopoo dosłownie zmienił perspektywę. To już nie side-scroller 2D, ale trzecioosobowa strzelanka osadzona na arenach 3D. Został wydany we wczesnym dostępie w 2019 roku, przed wydaniem pełnej wersji w sierpniu 2020 r. Gram w nią od tego czasu, próbując za każdym razem, gdy Hopoo dodaje nową postać lub biom. Zawsze robiło na mnie wrażenie, jeśli nie całkowicie, wszystko, co widziałem.

Ale ostatnio, wraz z aktualizacją Survivors of the Void, naprawdę wszedłem do wody. A może dlatego, że w międzyczasie tak się wyczerpałem bar nurkowy 2 oraz Złoczyńca Legacy 2 – Gry, które prawie udoskonaliły sztukę platformówek akcji 2D – ale nagle, Niebezpieczeństwo deszczu 2Przycisk Dodaj oś Z. Trzy lata temu wydawało mi się to efekciarskie, ale teraz jestem zdumiony, jak daje mi to większą kontrolę i jednocześnie daje mi Więc o wiele więcej zmartwień. Poza tym gram na tyle, aby odblokować więcej postaci i zastanawiam się, jak Hopoo dostosował swoje umiejętności do pracy w tak otwartej przestrzeni. Ładowacz to szczególna przyjemność – jego pięść chwytaka sprawia, że ​​szybuję w powietrzu i zachwycam się pionowością i głębokością, którą Hopoo wycisnął z formuły pierwszej gry tuż przed tym, jak trzasnąłem Magma Worm w jego głupią twarz.

Inżynier otacza się wieżyczkami i grzybami leczniczymi

Inżynier to najlepsza postać w Risk of Rain 2, proszę się ze mną nie kłócić
Obraz: Hopoo Games / Gearbox Publishing za pośrednictwem Polygon

zaaklimatyzuj mnie Niebezpieczeństwo deszczu 2 przypomina mi wszystko z pierwszych dni z nowym Nintendo 64 mojej rodziny, kiedy po prostu nastąpiła zmiana perspektywy wszystko. Nie patrzyłem już na Linka przez niewidzialny dach – właściwie wszedłem do drewnianego wejścia do Deku Tree i poczułem górną kondygnację wysoko nade mną. Nie tylko przeskoczyłem przez lukę wypełnioną lawą w Bowser’s Castle – wycelowałem w platformę i chybiłem prosto w lewoprzed przypaleniem mojej dupy i wystrzeleniem z powrotem w powietrze, aby dyktować, gdzie skończyłem. Wyraźniemój dziecinny mózg mi powiedział są całe, palące dupy wszechświaty, które musimy jeszcze zbadać.

Zdaję sobie sprawę, że robię się tu poetycki. Ale jak okaryna czasu oraz Super Mario 64 długo przed Niebezpieczeństwo deszczu 2 pokazał mi, jak prosty, elegancki pomysł może eksplodować w coś jeszcze bardziej eleganckiego. W szczególności pierwsza wycieczka Mario na Nintendo 64 była dowodem na to, że nigdy tak naprawdę nie wiemy, co będzie dalej, i że prosty akt skakania może nabrać zupełnie nowego znaczenia, jeśli projektanci będą mogli tylko przechylić głowy, aby zobaczyć to z innej perspektywy.

Ma Niebezpieczeństwo deszczu 2 miał taki wpływ, jak Mario 64? Oczywiście nie. Jej zakres jest zdecydowanie wąski, a ambicje ograniczają się do małego świata skupionego na szaleńczej walce w prostej, niekończącej się pętli rozgrywki. Ale czy Niebezpieczeństwo deszczu 2 przeprojektować grę, którą nadal uważam za bliską ideału? Absolutnie. Czy Hopoo powinien kiedykolwiek zrobić? Niebezpieczeństwo deszczu 3Trudno mi sobie wyobrazić, jak to będzie wyglądać – moja wyobraźnia płynie na myśl o wszechświatach, których studio jeszcze mi nie pokazało.

READ  TechX podpisuje ostateczną umowę przejęcia Mobilum, bramy dla portfeli cyfrowych i technologii płatności
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *