Zabawa
Recenzja Oru Thathwika Avalokanam: Joju George, Niranj Raju Pillai nie mogą uratować tego słabego filmu
Oru Thathwika Avalokanam, co oznacza filozoficzną analizę, jest częścią słynnego dialogu z popularnej malajalamskiej satyry politycznej Sandesham, wyreżyserowanej przez Sathyan Anthikkad. Chociaż Sandesham znany jest z satyrycznego podejścia do polityki władzy, a dialogi w filmie „Polandinte patti oraksharam mindaruth” (Nie mów ani słowa o Polsce) były używane przez pokolenia od pokoleń, to również był krytykowany przez wielu za gloryfikację lub usprawiedliwienie apolitycznego sposobu myślenia. Oru Thathwika Avalokanam, napisany i wyreżyserowany przez nowicjusza Akhila Marara, również pływa po wodach podobnych do Sandesham, próbując ujawnić prawdziwe twarze polityków i partii politycznych. Pierwsze napisy filmu pokazują wycinki z gazet z politycznych oszustw, protestów i innych motywowanych politycznie tematów, które ostatnio miały miejsce w Kerali.
Pierwsza scena filmu przedstawia postać Joju George, która wygląda podobnie do swojego wyglądu w uznanym filmie Joseph, toczy zażartą kłótnię z urzędnikiem państwowym o nakaz sądowy. Następnie opuszcza biuro rządowe iw drodze powrotnej łamie maszt flagowy Partii Lewicy, co można rozpoznać po czerwonym słupku. Od tego momentu nastrój filmu jest humorystyczny, ale rodzaj humoru, który wydaje się zbyt wymuszony lub sztuczny.
Oru Thathwika Avalokanam rozgrywa się na tle wyimaginowanej wioski zwanej Ramankallu, w której zbliżają się wybory uzupełniające, a wszystkie trzy prominentne partie przygotowują się do wyborów. Chociaż w filmie nie użyto prawdziwych nazw partii politycznych działających w Kerali, wszystkie oczywiste znaki posłużyły do zrozumienia, kto jest kim, posługując się powszechną terminologią i symbolami, takimi jak czerwone flagi, „khadar”, rakhi, „sachavu”. i „Ji”.
Film pokazuje nieszczerych, fałszywych i obłudnych polityków wszystkich trzech głównych partii, których interesuje tylko ich osobisty zysk. Chociaż film rekompensuje swoją apolityczną postawę, wyśmiewając wszystkie trzy partie polityczne, jasne jest, że reżyser bardziej obawia się obecnego reżimu rządzącego w Kerali. Utarty stereotyp, że komunistyczny robotnik pod osłoną nocy spotyka astrologa i komunistycznego przywódcę, który publicznie walczy o prawa kobiet, ale w domu jest typowym szowinistycznym mężem, to tylko niektóre z prób satyrycznych w filmie. Satyra na BJP czy RSS ogranicza się do zwykłych komedii bydlęcych, które zostały nakręcone na śmierć w ostatnich filmach w języku malajalam.
Fabułę filmu kontynuuje postać o imieniu Ananthu, którą gra młody aktor Niranj Raju Pillai, syn Maniyana Pillai Raju. Ananthu to początkujący policjant, który przypadkowo pada ofiarą bójek między pracownikami rywalizujących partii politycznych w drodze na egzamin PSC. Następnie daje klasę przywódcom politycznym i odwołuje się do hipokryzji partii politycznych. Jego przemówienie staje się wirusowe. Postać Joju wykorzystuje sławę Ananthu, aby zemścić się na przywódcy politycznym, który zniszczył jego życie i zawód w przeszłości.
Najbardziej nieznośną częścią filmu jest równoległa komedia dwóch idiotycznych terrorystów, którzy przybywają z misją do Kerali. Komedia wypada płasko i jest zupełnie nieistotna dla głównej fabuły filmu, przez co jest fatalnym zegarkiem.
Joju George gra Shankara, prawdziwego przedsiębiorcę, którego zdradzają partie polityczne. Joju gra tę postać przekonująco, ale brak atrakcyjnego scenariusza psuje. Niranj Maniyan Pillai prezentuje przyzwoity występ. Shammi Thilakan, Aju Varghese, Major Ravi i Jayakrishnan wydawali się przesadnie animowani, prawdopodobnie z powodu braku głębi w scenariuszu.
Ogólnie rzecz biorąc, film wydawał się produktem inspiracji odwiecznym klasykiem Sandesham, choć tym razem przekaz jest słaby i jawnie apolityczny.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.