technologia
Recenzja gry wideo: Uderzający wizualnie „Shattered – Tale Of The Forgotten King” cierpi na brak języka polskiego
Jestem frajerem gier typu soul-like. Więc kiedy miałem okazję sprawdzić Shattered – historia zapomnianego królaByłem podekscytowany, mogąc wypróbować tę przyciągającą wzrok grę. Podczas Rozbity zdecydowanie wygląda jak dzieło sztuki, to gra, która wywołuje we mnie mieszane uczucia – i nie mogę przestać myśleć o tym, co mogło być.
Shattered – historia zapomnianego króla to trzecioosobowa gra akcji RPG w stylu Mroczne dusze. Wcielasz się w niej jako bezimiennego wędrowca, który trafia na dziwną, oniryczną krainę. Od czasu do czasu przełącza się między trzecią osobą 3D i 2,5D i istnieje duża liczba sekcji platformy. Na szczęście upadek nie jest natychmiastową śmiercią – odbiera trochę zdrowia. Podczas Rozbity zdecydowanie wygląda oszałamiająco, cierpi na dotkliwy brak polerowania nawet miesiąc po premierze.
Naprawdę to doceniam, gdy gry próbują zmienić formułę duszy. Rozbity trochę wstrząsa, ale głównie trzyma się swojej inspiracji. Walka opiera się na wytrzymałości, są ciężkie i lekkie ataki, zabijanie wrogów przynosi walutę, którą wydajesz na ulepszanie swojej postaci i jest tracona po śmierci itp. Dodano niektóre elementy platformy, ale służą one tylko celowi Ulepszenia badanie. W półotwartym świecie eksploracja musi być zabawą, a nie obowiązkiem. To samo dotyczy walki i niestety walki w toku Shattered – historia zapomnianego króla jest zły.
Chciałbym móc tu siedzieć i chwalić cnoty RozbityTo niesamowita walka, ale po prostu jej tam nie ma. Istnieje normalny, podobny do duszy pogląd na wytrwałość i uniki. Dźgnięcie w plecy jest tak samo możliwe, jak parowanie. Dźgnięcia w plecy są skuteczne, ale brzydkie – wydaje się, że akcja i animacja rzadko idą w parze. Gra zachęca do parowania, ale jest to niechlujne, niedokładne uczucie. Można znaleźć różne bronie, ale jest ich niewiele i jest rozproszonych. Żałuję, że nie ma sposobu na wybranie jednego rodzaju broni, aby rozpocząć grę, i aby jedna z pozostałych broni nie dawała lepszych wyników.
Walka byłaby ciekawsza, gdyby było ciekawych wrogów do pokonania. Niestety, większość wrogów wpisuje Shattered – historia zapomnianego króla wydają się powtarzać z niewielkimi zmianami w całej grze. Bossowie również cierpią z powodu braku różnorodności, a większość walk z bossami ma charakter „wielki z mieczem”.
Shattered – Tale of the Forgotten King Świat błaga o odkrycie. Możliwość skakania i skakania w powietrzu zapewnia dostęp do obszarów, w których nie powinieneś się znajdować. Tak wiele razy przeżywałem wyczekujący dreszcz zbliżającej się tajemnicy, tyle tylko, że okazało się, że to właśnie ten nowo odkryty zakamarek. Szkoda, że po prostu nie można go znaleźć, a wolność odkrywania tylko sprawia, że jest to jeszcze bardziej widoczne.
Oczywiście wiele przemyśleń i wysiłku włożono w świat Shattered – historia zapomnianego króla. Muzyka pasuje dobrze, a styl artystyczny jest świetny. Rozbity ładnie się na to patrzy, ale to tylko powierzchowne, że tak powiem. I chociaż świat gry wydaje się być bogaty w szczegóły, historia nie jest opowiedziana w łatwo przyswajalny sposób. Zamiast tego zostaniesz zalany ścianami tekstu. nie jak Mroczne dusze więc możesz zebrać historię razem z niewielką ilością informacji, Rozbity Zrzuca tajemnicze ściany dialogu, które musisz rozszyfrować. Nie jest tak fascynująca jak metoda From Software i sprawia, że czuję się wyrwany z kontekstu dla wszystkich przekazanych mi informacji.
Shattered – historia zapomnianego króla to gra, która ma tak wiele elementów: sztukę, wiedzę, a nawet muzykę. Szkoda, że nie klika w mechaniczną płaszczyznę. Po prostu nie jest fajnie grać. Nie ma czegoś takiego jak satysfakcjonująca walka. Ruch wydaje się unosić, a skaczące łamigłówki wydają się niedokładne. Parowanie jest przykrym obowiązkiem, a nie mistrzowską techniką do opanowania. Chociaż z pewnością ma świetne pomysły, naprawdę cierpi z powodu braku polerowania. Naprawdę chciałem polubić Shattered – historia zapomnianego króla, ale okazuje się, że jest to jeden z najgorszych soulowych polubień, w jakie kiedykolwiek grałem – i nie mówię tego lekko.
Shattered – historia zapomnianego króla jest dostępne na Steamie.
Jeśli podoba Ci się gra wideo, blat lub inna zawartość technologiczna, którą ma do zaoferowania Third Coast Review, rozważ przekazanie darowizny na rzecz naszego Patreon. Jesteśmy jedyną publikacją w Chicago, która regularnie recenzuje gry wideo, relacjonujemy wiele lokalnych wydarzeń w Chicago i nie tylko. Jeśli chcesz dodać do naszego reportażu o scenie gier wideo w Chicago (i nie tylko), zastanów się nad zostaniem Patronem. Twoje wsparcie umożliwia nam dalsze udostępnianie tego typu treści i nie tylko. Patreon.com/3CR
Możesz również zobaczyć nasze gry strumieniowe, które recenzujemy, i ulubione przez nas nasz kanał Twitch.
Third Coast Review to lokalna strona internetowa w Chicago, specjalizująca się w relacjach o sztuce i kulturze na terenie Chicago. Przeczytaj więcej poniżej Thirdcoastreview.com
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”