Connect with us

technologia

RCMP odrzuca ofertę firmy dotyczącą oferowania bezpłatnego, najnowocześniejszego sonaru do wyszukiwania nazistowskich łodzi i rybaków

Published

on

RCMP odrzuca ofertę firmy dotyczącą oferowania bezpłatnego, najnowocześniejszego sonaru do wyszukiwania nazistowskich łodzi i rybaków

HALIFAX – kanadyjska firma twierdzi, że RCMP odmawia użycia swojego najnowocześniejszego sonaru za darmo w celu znalezienia łodzi rybackiej, która zatonąła w Nowej Szkocji w zeszłym miesiącu i straciła sześciu członków załogi.

RCMP ogłosił 22 grudnia, że ​​przeszuka dno morskie Bay of Fundy za pomocą własnego holowanego sonaru, ale w czwartek nie znalazł holownika przegrzebkowego.

Karl Kenny, dyrektor zarządzający Kraken Robotics Ltd., powiedział w czwartkowym wywiadzie, że jego firma skontaktowała się z RCMP trzy razy od czasu zatonięcia 15 grudnia, aby zaoferować możliwość korzystania z jego sonarów i powiedział, że nie było odpowiedzi.

Technologia firmy z St. John’s została niedawno zaadoptowana przez duńską i polską marynarkę wojenną do poszukiwań min i była z powodzeniem wykorzystywana do wielu podwodnych poszukiwań zaginionych wraków i samolotów.

60-letni menadżer powiedział, że był „zszokowany”, dlaczego policja nie zaakceptowała ekspertyzy kanadyjskiej firmy, dodając, że zaproponował zniesienie opłaty z powodu tragedii.

Kenny powiedział, że sonar z syntetyczną aperturą ma znacznie wyższą rozdzielczość niż tradycyjne sonary ze skanowaniem bocznym, a porównanie tych dwóch jest jak porównanie czarno-białego telewizora z kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości.

„W takich warunkach policja musi szukać i szukać pomocy, zwłaszcza jeśli jest bezpłatna” – powiedział.

Jednostka podobna do torpedy będzie holowana od pięciu do 25 metrów nad dnem oceanu i utrzymywana stabilnie pod wodą dzięki systemowi sterowania, który „przypomina samolot lecący pod wodą” – powiedział w czwartek w wywiadzie Dave Shea, główny inżynier firmy.

Bez takiej stabilizacji sonary odbijają się podczas holowania, co powoduje, że obrazy są trudne do zobaczenia, wyjaśnił Shea.

Pogrążona w żałobie matka Aarona Cogswella, jednego z zaginionych członków załogi, powiedziała kanadyjskiej prasie, że desperacko ma nadzieję, że takie przeszukanie może wydobyć ciało jej syna.

READ  Orlen nabywa dwie polskie farmy wiatrowe o mocy 60 MW

Ciało Michaela Drake’a z Fortune, NL, zostało znalezione na lądzie w zeszłym miesiącu. Pozostali ludzie, których wciąż brakuje, to Leonard Gabriel, Daniel Forbes, Eugene Francis i kapitan łodzi, Charles Roberts.

Sierżant RCMP Andrew Joyce powiedział w czwartkowym wywiadzie, że następne bezpośrednie kroki w poszukiwaniach będą „odpowiednio uwzględnione przy użyciu aktualnych zasobów”. Dodał: „Policja nieustannie ocenia sytuację i w razie potrzeby dysponuje środkami zewnętrznymi”.

Joyce powiedział, że nie może powiedzieć, ile dni policja używała sonaru podczas operacji poszukiwawczej, ale powiedział, że wzburzone morze stwarzało problemy logistyczne dla zespołu poszukiwawczego. Powiedział, że nie może podać nazwy ani typu technologii sonarowej, do której miał dostęp RCMP.

Jednak Kenny powiedział, że system sonarowy firmy jest obecnie konserwowany i może nie być już dostępny.

Holownik przegrzebków zatonął w wodach nieco mniej niż trzy mile od wybrzeża południowo-zachodniej Nowej Szkocji na głębokość około 61 metrów.

Pierre Murray, dyrektor Rady Bezpieczeństwa Transportu ds. Przeglądów morskich na Atlantyku w Kanadzie, powiedział w wywiadzie w środę, że prądy w zatoce mogły przesunąć łódź o mile od miejsca, w którym pierwotnie tonęła.

Powiedział, że nierzadko zdarza się, że łodzie tonące w Zatoce Fundy nigdy się nie pojawiają. Jednym z przykładów jest holownik przegrzebków RLG, powiedział Murray, który zatonął we wrześniu 2010 roku. W tym przypadku zginęło czterech rybaków.

Powiedział, że 9,7-metrowy Lo-Da-Kash w Maces Bay, NB, który zatonął w 2004 roku z trzema członkami załogi na pokładzie, został znaleziony i wyniesiony na powierzchnię tylko dlatego, że jego położenie zostało ujawnione przez plamę ropy.

– Nie można zbadać zatopionych łodzi, których nie można znaleźć – powiedział Kenny. W rezultacie brakuje ważnych lekcji dotyczących bezpieczeństwa, a rodziny nadal się smucą. Powiedział, że sonar o wysokiej rozdzielczości w połączeniu z coraz bardziej wyrafinowanymi zdalnie sterowanymi pojazdami z robotycznymi ramionami powinien być częściej używany podczas katastrof morskich.

READ  Plotka: Rozsyłane są zestawy deweloperskie dla następcy Switcha

Kanadyjski system poszukiwań i ratownictwa powinien obejmować centra szybkiego reagowania wyposażone w taką technologię, powiedział Kenny, były oficer marynarki.

„Zasób mógłby być wykorzystany przez RCMP, Royal Navy, Coast Guard, a rozwiązanie mogłoby zostać umieszczone w kontenerze, a powietrze przetransportowane tam, gdzie jest potrzebne” – powiedział.

„Jest rok 2021 i korzystamy z technologii z lat 70.… jesteśmy daleko w tyle w znajdowaniu i przywracaniu funkcjonalności”.

Ten raport The Canadian Press został po raz pierwszy opublikowany 7 stycznia 2021 roku.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *