Connect with us

Gospodarka

Rating Canal + Polska na poziomie 2,73-3,02 mld PLN debiut giełdowy, który wycenia opinie akcji

Published

on

Rating Canal + Polska na poziomie 2,73-3,02 mld PLN debiut giełdowy, który wycenia opinie akcji

Wycenę przeprowadzono trzema metodami: porównawczą (2,73 mld zł), zdyskontowanymi przepływami pieniężnymi (2,85 mld zł) oraz zdyskontowanymi dywidendami (3,02 mld zł).

Analitycy Santander BM prognozują sprzedaż na 2020 rok Canal + Polska wzrośnie o 6,1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego do 2,43 mld zł i wyniku EBITDA na poziomie 6,3 proc. wyższy niż przed rokiem i wyniesie 387 mln zł. W 2021 roku Santander BM szacuje obroty na 2,47 mld zł, a EBITDA na 382 mln zł, aw 2022 na 2,547 mld zł i 400 mln zł.

Autorzy raportu szacują, że korzyści dla firmy obejmują: wzrost zysków na abonenta (ARPU), własną stronę internetową OTT, możliwości akwizycji i solidną stopę dywidendy. Jednocześnie analitycy w raporcie stwierdzili, że inwestowanie w akcje spółki nie wiąże się z czynnikami ryzyka typowymi dla branży telekomunikacyjnej; H. Przyszłe wydatki na częstotliwości 5G i wymianę dostawcy sprzętu telekomunikacyjnego.

Canal + Polska, operator telewizji płatnej, ogłosił w czwartek zamiar wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.

Oferta dotyczy tylko istniejących akcji dwóch akcjonariuszy, tj. TVN Media i Liberty Global Ventures Holding. Groupe Canal +, część grupy Vivendi, posiada obecnie około 51 procent. akcji spółki, TVN Media około 32 procent, a Liberty Global około 17 procent.

BofA Securities i JP Morgan Securities będą pełnić funkcję koordynatorów i współzarządzających globalną księgą popytu, a Santander Biuro Maklerskie będzie koordynatorem księgi popytu i firmą inwestycyjną.

Canal + Polska jest dostawcą płatnej telewizji segmentu premium i drugim co do wielkości dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku wynoszącym 21%. (z wyłączeniem OTT), który na koniec czerwca 2020 obsługiwał około 2,7 mln abonentów.

Spółka jest operatorem platformy Canal +, tj. H. Pay TV i dystrybuuje filmy do kin za pośrednictwem kina Świat. Sieć dystrybucyjna Canal + Polska obejmuje 575 punktów.

READ  Fundacja Edukacja Przede wszystkim z sukcesem integruje 6000 dzieci ukraińskich uchodźców w polskich szkołach – w Polsce

Obroty grupy wzrosły z 2,146 mld zł w 2017 r. Do 2,291 mld zł w 2019 r. (CAGR 3,3%). Jak wspomniano wcześniej, wzrost sprzedaży wynikał głównie ze wzrostu bazy klientów, dalszego wzrostu sprzedaży pakietów z segmentu premium, wzrostu sprzedaży w hurtowniach oraz konsolidacji sprzedaży Kino Świat od listopada 2019 roku. EBITDA wzrosła w 2019 roku z 314,8 mln zł w 2017 roku do 364,2 mln zł (CAGR 7,6%).

W tym roku. Wzrost sprzedaży i zysków

Canal + Polska nie opublikował jeszcze prospektu emisyjnego, ale w komunikacie przekazał podstawowe informacje finansowe za pierwsze półrocze br. Organiczna sprzedaż firmy wzrosła o 2,8 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zysk EBITA wzrósł ponownie ze 124 do 163,1 mln zł, a zysk EBITDA z 195,7 do 254,5 mln zł. Firma uzasadniała to stałą optymalizacją kosztów operacyjnych.

– Uważamy, że spółka może stanowić doskonałą okazję dla inwestorów do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjnych możliwości rozwoju. Potwierdzają to wyniki Canal + Polska: w latach 2017-2019 przychody CAGR wzrosły o 3,3%, a konwersja gotówki w 2019 roku do 60. 3 – dodaje Edyta Sadowska, prezes spółki.

Canal + kupił Kino Świat i uruchomił dwie usługi VoD

Sadowska objęła stanowisko prezesa i dyrektora generalnego Canal + Polska w połowie ubiegłego roku. A w październiku Jacek Balicki zrezygnował z funkcji Wiceprezesa ds. Marketingu PlatformyJego obowiązki przejęli Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz, pełniący obowiązki dyrektorów.

Jednocześnie firma uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów kupił 70 proc. udziałów w Kina Świat i umieścił jej menedżerów w zarządzie tej spółki.

Firma zeszłego roku osiągnęła skonsolidowane obroty na poziomie 2,29 mld zł i 88,12 mln zł zysku netto. Zmiana nazwy nc + na Canal + spowodowała deprecjację wartości marki nc + w wysokości 81 mln zł. Spółka wypłaca akcjonariuszom 115,3 mln zł dywidendy.

READ  Optymizm biznesowy spada we wrześniu 2022 r.: badanie

Wiosną tego roku. Canal + Polska uruchomił dwie usługi VoD, które są dostępne dla wszystkich użytkowników Internetu: Canalplus.com działa w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem z 76 kanałów telewizyjnych) i Kanał + premieryTutaj możesz wypożyczyć pojedyncze filmy.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *