Connect with us

Nauka

Q&A z The Most Naked – Hannah Tasker-Polska przed Royal Cabaret Festival Taranaki Right

Published

on

Q&A z The Most Naked – Hannah Tasker-Polska przed Royal Cabaret Festival Taranaki Right

Hannah Tasker-Poland będzie najbardziej naga podczas Right Royal Cabaret Festival w tym miesiącu.

Hannah Tasker-Poland będzie „najbardziej nagą” artystką, jaką publiczność zobaczy na tegorocznym Right Royal Cabaret Festival, a jej program The Most Naked obiecuje połączenie kabaretu, muzyki na żywo, tańca, wywrotowego teatru, a nawet politycznej erotyki na scenie . noc. Redaktor Ilona Hanne spotkać się z Hannah, aby dowiedzieć się trochę więcej, w tym dokładnie, co oznacza termin erotyka polityczna.

Z pewnością jesteś tancerką, ale to słowo nie do końca oddaje to, co robisz. Czy jest lepsze słowo niż tancerz?

Przez lata często przychodziłem i odchodziłem, myśląc o tym. Masz rację, to nie tylko taniec, jest o wiele więcej zaangażowanych, więc ukułem termin „alchemik ruchu” i używam go. To dramatyczne, ale ja kocham dramaty! Słowo ruch obejmuje część taneczną i fizyczną, podczas gdy alchemik dotyczy bardziej zmieniających się sposobów, w jakie ruch pozwala nam przedstawić pomysł i przenieść publiczność w inne miejsce – na tym polega alchemia.

Kiedy mówisz, że nie tylko tańczysz, nie przesadzasz. Lista jest długa, jesteś także choreografem, artystą burleski, malarzem ciała i artystą protetykiem, aktorem, kaskaderem, modelem na żywo, producentem i korepetytorem. Ale może jeszcze bardziej zaskakująca praca, którą możesz dodać do tej listy, to praca budowniczego? Jak to się stało, że pracowałeś na budowie – jak znalazłeś na to czas?

Czas był łatwy – dzięki blokadom Covid-19. To była druga duża blokada i pamiętam, że zostałem w domu, myśląc, że po prostu nie mogę tego zrobić ponownie, pozostając w domu, utknąłem i nie mogłem nic zrobić. Znajomy powiedział, że zna plac budowy szukający pracowników i zasugerował, żebym spróbował. Zrobiłem i naprawdę mi się podobało. Jest coś naprawdę satysfakcjonującego w stronie tworzenia, co przemawia do mnie jako twórcy, pojawiasz się i planujesz zbudować ogrodzenie, zabierasz się do pracy, a na koniec dnia jest ogrodzenie. W tańcu ta strona kreacji nie jest tak bezpośrednia i oczywista, a ja cieszyłam się satysfakcją z pracy konstrukcyjnej, z możliwości patrzenia na coś, mówię, że byłam częścią tej budowy. Poza tym możliwość ciągłego wygrywania była dobra. Jako artyści zawsze musimy się spieszyć, aby utrzymać napływ pieniędzy, więc blokady były naprawdę trudne finansowo.

READ  W miarę głosowania Polski jej bliski partner, Ukraina, staje się politycznym futbolem

To zamieszanie, które opisujesz, często może być prawdziwą przeszkodą dla twórców, prawda? Konieczność pośpiechu, aby zrealizować projekt artystyczny, ale jednocześnie możliwość życia w międzyczasie? Co jeszcze można zrobić w tej przestrzeni?

Jestem bardzo zasmucony wprowadzeniem jakiegokolwiek dochodu powszechnego. Nowa Zelandia ma kilka niesamowitych kreacji w sztuce, ale jest to naprawdę trudne. Nie ma możliwości, aby w pełni się czemuś poświęcić, wielu tancerzy i artystów pracuje w innych branżach i konieczność pracy na pełny etat, a następnie ćwiczenia tańca lub zabawy, a następnie poświęcanie na to godzin, jest nie do utrzymania. Nie mają czasu, aby zadbać o swoje ciało, zadbać o swój głos, włożyć w to troskę o siebie lub mieć energię niezbędną do występów. Straciliśmy wielu twórców za granicą, a jakieś konsekwentne finansowanie sztuki mogłoby znacznie przyczynić się do zapewnienia, że ​​talenty z Nowej Zelandii będą mogły tu zostać i rozwijać się tutaj.

Dochód powszechny to oczywiście kwestia polityczna, a przed publikacją twojego programu odwołujesz się do „politycznego erotyzmu”, który jest widoczny w twoim występie. Co dokładnie oznacza ten termin?

To kolejna fraza, którą wymyśliłem jako alchemik ruchu, aby uchwycić to, co robię na scenie. Jest to fraza lub slogan, aby uchwycić ideę tego, jak postrzegaliśmy seks, a zwłaszcza kobiecą formę na przestrzeni lat, i jak był on do pewnego stopnia kontrolowany, a także przekaz lub komunikaty z tym związane. Chodzi o podważanie tych stereotypów i zmuszanie opinii publicznej do zastanowienia się, czym jest nagość i jak nasze społeczeństwo ją kontroluje lub rozpowszechnia pewne komunikaty o tym, jak my, zwłaszcza kobiety i kobiety, prezentujemy nasze ciała. Spektakl bada to i przygląda się erotyzmowi, intymności, sposobowi, w jaki postrzegamy kobiecą formę i jak to robiono na przestrzeni dziejów – gdzie ciała kobiet były celebrowane, pożądane, ale także zakrywane lub traktowane jako haniebne. Spójrz na rzeźby i obrazy na przestrzeni lat – kobieca postać jest dosłownie postawiona na piedestale, ale jednocześnie jest uciskana. Wszystko to, opowiadanie tej historii i używanie do tego własnego ciała, to polityczny erotyzm.

READ  W UE nadal spada liczba przedwczesnych zgonów z powodu zanieczyszczenia powietrza

W programie chodzi o twoje ciało, ale wykorzystuje też dużo muzyki na żywo. Dlaczego stworzyliście show z muzyką graną na żywo, czy nie byłoby łatwiej wykorzystać wcześniej nagraną muzykę?

Łatwość nigdy nie jest odpowiedzią w sztuce! Praca z Lucienem Johnsonem, kompozytorem piosenki, który wykonuje ją również w programie, to ogromny przywilej. Nie pamiętam, kto wpadł na pomysł, żeby zagrał tę piosenkę na żywo na scenie. Rozmawialiśmy o tym, żeby skomponował muzykę, i wtedy pojawił się pomysł, żeby grał też na saksofonie, pianinie na scenie i to naprawdę miało sens. Cały program jest osadzony w stylu kabaretowym, więc jego rola, klasycznego jazzu lub saksofonisty w klubie kabaretowym, naprawdę dodaje atmosfery i przenosi show na wyższy poziom. Jego muzyka i pisanie piosenek naprawdę obala wszystko, tę muzyczną kakofonię, którą w to wbudował. Muzyka na żywo zawsze dodaje energii występowi.

Kto więc powinien przyjść na to przedstawienie i czego powinien się spodziewać?

Myślę, że każdy, kto chce dać się nakłonić do myślenia, spojrzenia na sprawy inaczej. Będziesz się śmiał, w serialu jest dużo humoru, ale może też będzie trochę wilgotno. Będziesz płakać, może będziesz zły z jakiegoś powodu lub smutny, ale poczujesz też poczucie władzy, to surowe, gardłowe poczucie siebie.

Szczegóły

Co: The Most Naked, część Right Royal Cabaret Festival

Kiedy: sobota, 24 czerwca o godzinie 21:00

Gdzie: Theatre Royal, TSB Showplace

Szczegóły: Bilety przez Ticketek lub www.rightroyal.co.nz

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *