Connect with us

Zabawa

Pytania i odpowiedzi: James Gay-Rees z serialu Netflix „Tour de France: Unchained”

Published

on

Pytania i odpowiedzi: James Gay-Rees z serialu Netflix „Tour de France: Unchained”

Ośmioczęściowy dokument Tour de France: Uwolniony został wydany w tym miesiącu na Netflix przez tych samych producentów, co F1 Jedź, aby przeżyć. Skoncentrowany na Tour de France 2022, ma obecnie ocenę IMDB 8,3/10, co sugeruje, że wydaje się, że był zabawnym zegarkiem zarówno dla fanów tego sportu, jak i nowych widzów.

James Gay-Rees, jeden z czterech producentów wykonawczych serialu — i były zdobywca Oscara, nagrody BAFTA, nagrody Grammy i nagrody Emmy za film Senna, amyI Jedź, aby przeżyć – nie był fanem kolarstwa przed rozpoczęciem produkcji, ale teraz się nawrócił, spotkał się z nim, aby porozmawiać o swoich ulubionych zawodnikach, potencjale drugiego sezonu, kolarstwie kobiet i… The uścisk dłoni nie ciąć.

rowerzysta: Czy przed rozpoczęciem pracy nad Unchained byłeś fanem kolarstwa?

James Gay-Rees: Mam rower, startowałem w kilku triathlonach, ale trochę się bałem Tour de France. Pomyślałem, że może jestem trochę za głupi, żeby to pojąć i nie pojmę tego, mimo że miałem wielu przyjaciół, którzy się tym zachwycali.

W pewnym sensie, kiedy po raz pierwszy zaczęliśmy robić program, uznałem to za całkiem zdrowe, ponieważ świadomie trzymałem się z dala od planowania i rozmów z zespołami. Chciałem podejść do edycji jako kompletny nowicjusz, ponieważ chcesz, aby obejrzeli ją zagorzali fani kolarstwa, ale chcesz też, aby dołączyli do niej nowi fani. Starałem się być tą osobą, mówić, co mi odpowiada, jakie części mnie ekscytują, a jakich koncepcji nie rozumiem, a potem przekazywać to dalej.

Muszę teraz powiedzieć – nawet jeśli nie mam aż tak dużo czasu na przeglądanie wszystkiego – jestem naprawdę uzależniona od kolarstwa. Teraz doceniam, jakie to wyjątkowe i fascynujące. Ważne jest dla mnie, kto czym się zajmuje, jacy kierowcy są gdzie, jacy kierowcy sprowadzili jakie zespoły iw jakim celu. Naprawdę chcę być na scenie w tym roku, jeśli znajdę czas.

Jako producent nie ma dla ciebie ustalonego dnia. Jak przebiegał cały proces Tour de France?

Zwykle robię dużo edycji między listopadem a końcem lutego. Z cięcia na cięcie robi się trochę ciemniejszy i ciemniejszy. Na początku byłem z interesariuszami, był aspekt fundraisingowy, kierowanie rozwojem i część HR. Zajmuję się głównie początkiem i końcem procesu.

READ  Ilona Royce Smithkin, nieprawdopodobna muza w modzie i sztuce, umiera w wieku 101 lat

Jak podczas montażu utrzymujesz napięcie w całej serii?

Właściwie tak samo jest ze wszystkimi tymi programami w tym sensie, że wszystkie są refleksyjne. Dają wgląd w rzeczy, które już się wydarzyły, ale miejmy nadzieję, że w tak inny sposób, że tak naprawdę nie chodzi o sam wynik, ale o podróż. Oczywiście, gdy ludzie patrzą Jedź, aby przeżyćWszyscy wiedzą, kto wygrał mistrzostwa świata, więc nie o to chodzi. To wgląd w to, dlaczego niektóre decyzje zostały podjęte w różnym czasie.

Po prostu próbują wprawić w ruch sieć narracji. Nie możesz przedstawić każdej drużyny w każdym odcinku, ale wrócisz do nich. Netflix stara się nie pozwalać grać w jedną drużynę na odcinek. Jeśli jesteś fanem Ferrari, możesz po prostu obejrzeć odcinek Ferrari, a nie resztę. „Musimy postarać się, aby był wciągający i powiązany”.

tadej_pogacar_and_jonaas_vingegaard_by_michael_steele_via_getty_
Michaela Steele przez Getty

Czy masz ulubiony odcinek, czy to w trakcie montażu, czy po obejrzeniu go na Netflix?

Lubię wszystkie odcinki i są też pewne rzeczy, które mnie frustrują. Naprawdę podobał mi się odcinek z Tomem Pidcockiem, ponieważ jest taki świeży i uwielbiam jego podejście do wszystkiego, a ponadto jego styl jazdy jest niesamowity. Jasper Philipsen to także świetna postać; Ostatni sprint był świetny.

Odcinki wyglądają dość prosto, ale trudno jest je poprawnie edytować. To zabawne, nigdy tak naprawdę niczego nie oglądam; trochę widziałem Senna w samolocie kilka lat temu, ale kiedy widziało się rzeczy tak wiele razy, nie chce się ich nigdy więcej widzieć. To jest bolesne; to jest zabawne; Czujesz satysfakcję, kiedy to robisz; Myślę, że pod koniec procesu mamy z nimi mieszane relacje”.

Co cię frustrowało?

Nie jest to bardziej dziwaczne niż fakt, że często nie można dołączyć dobrego materiału. Cały czas dostajemy to od sportowców, a oni mówią: „Wiem, że to była świetna scena, ale po prostu nie zadziałała w kontekście tego odcinka”.

Czy tak się stało, gdy Pogačar i Vingegaard uścisnęli sobie dłonie?

Tak, wiesz co, niektórzy o tym wspominali. Szczerze mówiąc, nie było to coś, na czym szczególnie mi zależało, ponieważ nie śledziłem wszystkiego. Muszę zapytać zespół, dlaczego tak się nie stało, ponieważ oczywiście brzmi to jak świetny moment. Musiał być jakiś powód, po prostu nie wiem w tej chwili.

READ  Dzień Matki (2023) Recenzja filmu Netflix

Czy podczas edycji możesz powiedzieć coś o awariach pojawiających się prawie zbyt często?

Kiedy kręcisz filmy o umierających kierowcach wyścigowych, musisz traktować sytuację z pełnym szacunkiem. Myślę, że to naprawdę zależy od sytuacji. Na przykład, jeśli mówisz o wypadku Fabio Jakobsena w Polsce, odcinek opowiada o przejściu przez coś tak przerażającego jak on i podzieleniu się podróżą powrotną, która moim zdaniem była dobrze wyważona. Oczywiście pewnie kilka razy powtórzysz tę awarię, ale nie wydaje mi się, żeby to było aż tak zbędne, ponieważ chcieliśmy podkreślić, jaka była stawka dla niego w oparciu o to, przez co przeszedł.

Myślę, że zasługuje na prawo do takiego mówienia. Gdyby to było na Tour de France, musielibyśmy dużo myśleć, jak sobie z tym poradzić. Może w ogóle byśmy tego nie uwzględniali. Kontekst jest ważny. Ale byłoby całkowitym błędem, gdyby mniej doświadczony fan F1 powiedział, że nie oglądał początku wyścigu, aby zobaczyć, czy zdarzył się wypadek, jak to robią niektórzy. Taka jest ludzka natura, nie chcesz, aby ktokolwiek ucierpiał, chcesz zobaczyć dramat i akcję. To integralna część sportu, nie można udawać, że jej nie ma. Chodzi o traktowanie go z odpowiednim szacunkiem i kontekstem.

Wracając do kierowców i zespołów: masz swojego faworyta?

Lubię Geraint Thomas, ponieważ jestem po części Walijczykiem, a on jest po prostu fajnym walijskim draniem. Jest świetny w serialu, ma takie suche, genialne poczucie humoru, a także jest zabójczym kolarzem. Wout van Aert jest naprawdę pociągający, ponieważ jest tak cholernie dobry. Z Jonasem Vingegaardem trzeba podziwiać to, co osiągnął, to było niezwykłe. Nawet jeśli faktycznie nie pojawia się w serialu, Tadej Pogačar; Mimo że jest jakby w tle historii, jest w nim coś. Jest jak uśmiechnięty zabójca, który nie chodzi w kółko i jest paskudnym samcem alfa.

Szczerze mówiąc, jest tak wiele dobrych postaci, które też są bardzo różne. Myślę, że istnieje błędne przekonanie, że rowerzyści to szaleni maniacy. Są wyraźnie dziwakami, ale wszystkie mają bardzo różne charaktery, co trochę ułatwia nam pracę”.

Jak radzisz sobie z kluczowym rywalem, takim jak Tadej Pogačar, którego nie ma w serialu z pierwszej ręki?

READ  Firma Venice Art Terrazzo Co. uhonorowana za pracę w Centrum Panna Maria

Cóż, i tak zawsze jest w tle, rozmawia z niektórymi z naszych postaci, oczywiście jest zaangażowany w wiele faz, które wprowadzamy. Nie chodzi o to, że w ogóle nie jest zaangażowany, po prostu nie jest bezpośrednim współpracownikiem. Jeśli dostaniemy szansę na zrobienie drugiego sezonu, mam nadzieję, że to się zmieni.

Czy możemy powiedzieć, że sezon 2 jest potwierdzony?

Jesteśmy coraz bliżej. Mam na myśli, że musimy być, Tour de France zaczyna się wkrótce.

Jakie były reakcje na serial?

Świetnie. Uważam, że recenzje są niesamowite. Rozmawiałem wczoraj na ten temat z Netflix we Francji, byli zachwyceni opiniami. To jest zajebiste. Wydaje się, że widzowie naprawdę to lubią, a co ważniejsze, wydają się oglądać wszystko. Wskaźnik ukończenia jest bardzo wysoki, co jest ważne dla Netflix.

Ogląda nas wielu fanów kolarstwa, a my chcemy przyciągnąć więcej fanów, którzy nie jeżdżą na rowerze. Radzi sobie również bardzo dobrze na arenie międzynarodowej, co jest świetne, ponieważ można by pomyśleć, że to francuska sprawa, ale radzi sobie naprawdę dobrze na całym świecie. To początek podróży, którą planujemy podążać przez wiele lat i jeśli możemy pomóc w podniesieniu świadomości na temat jazdy na rowerze, byłoby wspaniale.

Czy będą filmy dokumentalne o kobiecej stronie sportu?

Często dostaję to pytanie i myślę, że zdecydowanie jest w tym potencjał. Jest tak wiele wspaniałych historii do opowiedzenia i naprawdę chcę to zrobić. Jeśli ten program się przyjmie, nieuniknione jest, że będziemy relacjonować również Tour de France Femmes. Niestety, w tej chwili nie jest w mojej mocy wdrożenie tego w krótkim okresie, ale mogę sobie wyobrazić, że nastąpi to stosunkowo szybko.

Na koniec, kto twoim zdaniem powinien wygrać Tour de France 2023?

Nie mogę tego zapisać, ponieważ oznaczałoby to, że nie mielibyśmy dostępu do innych drużyn! Szczerze mówiąc, nie mogłem. Ale jest wielu powracających kierowców, których warto obserwować, jak Julian Alaphilippe i Mathieu van der Poel. Po prostu lubię też wszystkie mniejsze drużyny, to wspaniale, gdy mała drużyna wygrywa etap. Po prostu fantastyczne.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *