Najważniejsze wiadomości
Pytania i odpowiedzi dotyczące ERC: Maciej Woda, M-Sport Poland
Po imponującej światowej premierze najmłodszego zawodnika M-Sport Polska, Fiesta Rally3, na SM OK Auto-Ralli w Finlandii, członek zarządu firmy, Maciej Woda, zastanawia się nad osiągami mistrza ERC3 / ERC3 juniorów, Kena Torna i wyjaśnia, co to Expect Nowa i przystępna kategoria FIA z napędem na wszystkie koła i sponsorowanymi przez Pirelli Mistrzostwami FIA ERC Juniorów, w których weźmie udział.
„Występ był dokładnie taki, jakiego się spodziewaliśmy. Ken zawsze zaczyna rozsądnie, a potem nabiera tempa i tak właśnie stało się w Finlandii. Ale jeśli spojrzeć na ogólny wynik rajdu i popołudniowe odcinki, pokaz był dokładnie tam, gdzie powinien. Ken przejechał trzy razy w pierwszej dziesiątce i ukończył zaledwie 1,5 sekundy poza czołową dziesiątką. Na czwartym odcinku na 14,37 kilometrze był zaledwie 18 sekund za najlepszym samochodem Rally2. „
Jak łatwa była konserwacja samochodu, czy miałeś jakieś problemy?
„Samochód był całkowicie bezproblemowy. Zimowe warunki rajdowe wcale nie wywierały na samochód presji, ale przeprowadziliśmy wiele testów na Sardynii tylko dlatego, że chcieliśmy mieć pewność, że samochód jest kuloodporny i wytrzymały. Oczywiście im więcej produkowanych samochodów i więcej rajdów, tym prędzej czy później napotkasz pewne problemy, ale ogólnie samochód jest bardzo mocny i bardzo niezawodny. „
Czego nauczyłeś się z testów na Sardynii?
„Testowaliśmy z Mattem Wilsonem po mistrzostwach świata w październiku. Poszedł do etapu testów, wrócił i powiedział: „Jak mam jeździć tym samochodem, czy powinienem unikać dużych kamieni i tak dalej?” Powiedziałem tylko: „Nie, Matt, po prostu jeździsz tak, jakbyś robił rajd, cały czas w górę iw dół”. Zrobił to i przez cały czas samochód był naprawdę mocny. „
Po bardzo mocnym starcie w Finlandii, co dalej z programem rozwojowym Fiesta Rally3?
„Chcemy również pokazać samochód na asfalcie. Znamy potencjał samochodu na szutrze, ponieważ ma napęd na wszystkie koła, ale chcemy pokazać jego osiągi na asfalcie, biorąc pod uwagę, że na papierze ma prawie takie same osiągi jak samochód Rally4, ale jest cięższy. „
Jaki jest Twoim zdaniem potencjał tego samochodu?
„Idealnie pasuje tam, gdzie chcieliśmy ten samochód, który nie powinien konkurować z samochodami Rally2, ale powinien stanowić doskonały krok między Rally4 a Rally2. Jeśli spojrzysz na ogólną różnicę w osiągach między Rally2 a Rally4, powiedz od trzech i pół do czterech i pół sekundy na kilometr. Naszym celem dla samochodów Rally3 byłoby o pół sekundy wolniej na kilometr niż w przypadku samochodów Rally2. Jest prawie w środku zakresu. Ale nadal uważam, że bardzo dobry kierowca w samochodzie Rally3 z samochodami Rally2 będzie walczył z mniej doświadczonym kierowcą. Moim zdaniem auto może przynieść trochę niespodzianek. „
Kiedy zaczyna się produkcja?
„Rozpoczęliśmy produkcję w ostatnim kwartale 2020 roku i już dostarczamy samochody klientom. Kiedy byliśmy zaangażowani w Mistrzostwa ERC Juniorów, nie mogliśmy sobie wyobrazić, że ktoś przyjdzie do nas w ciągu najbliższych kilku dni i powie: „Chcę startować w ERC Junior, czy mogę kupić samochód?” i powiedzieliśmy im: „Nie ma problemu, ale w październiku lub listopadzie”. Staramy się jak najszybciej dostarczyć samochody. „
Jakie jest Twoje zainteresowanie sprzedażą samochodów ERC Junior?
Zainteresowanie pojazdami Rally3 jest bardzo duże, a drabina, którą stworzyliśmy wraz z FIA, Eurosport Events i Pirelli, jest ogromnym wzrostem, ponieważ możesz zrobić wyraźny krok z ERC3 Junior do ERC Junior, a następnie do Juniors World Rally Championship widać. Widzę, że wiele osób się w to angażuje. „
Ile samochodów zostanie dostarczonych latem?
„Zbudowaliśmy już 21 nadwozi, więc zmontowanie 20 samochodów do tego czasu nie powinno stanowić problemu. Ponieważ samochód posiada homologację FIA, możesz go używać tam, gdzie naprawdę tego chcesz. To jest piękno tego samochodu. „
Ogólnie, jakie były opinie kierowców, którzy testowali Fiestę Rally3?
„Opinie, jakie otrzymaliśmy od różnych kierowców testowych i klientów, którzy wypróbowali ten samochód w Polsce i Finlandii, były takie, że samochód jest bardzo, bardzo łatwy w prowadzeniu. To bardzo, bardzo ważne, zarówno dla młodych kierowców, którzy skaczą z dwóch kół na napęd na wszystkie koła, jak i dla panów, którzy chcą tym samochodem do zabawy, dobrej zabawy, a to jest bardzo ważne. Samochód musi być prosty, samochód musi być mocny, a samochód musi być łatwy w prowadzeniu i niedrogi. Takie były nasze cele, kiedy budowaliśmy ten samochód. „
Maciej Woda weźmie udział w ERC Junior Special na ERC The Stage, talk show na żywo z Eurosport Events, z Jérôme Roussel (FIA) i Terenzio Testoni (Pirelli) dzisiaj (24 marca) o 18:00 CET. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz:https://www.fiaerc.com
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.