Connect with us

Nauka

Przewodnik po: markach motoryzacyjnych w sporcie elektronicznym

Published

on

Przewodnik po: markach motoryzacyjnych w sporcie elektronicznym

W ostatnich latach w sportach elektronicznych coraz częściej pojawiają się marki motoryzacyjne. Coraz więcej producentów samochodów poszukuje partnerstw, których celem jest zainspirowanie graczy do odwiedzenia lokalnych dealerów.

Aby ułatwić Ci śledzenie wszystkiego, stworzyliśmy listę marek motoryzacyjnych w e-sporcie i ich aktywacje.

Uwaga: firmy są wymienione w kolejności alfabetycznej. Ta lista będzie okresowo aktualizowana.


Aston Martin

Aston Martin
Kredyt: Aston Martin

Matka Emprise: Aston Martin Lagonda Group Limited

Kraj pochodzenia: UK

Partnerstwa sportowe: W maju 2020 roku Aston Martin zadebiutował w e-sporcie na wyścigu The Race All-Star Series – Powered by ROKiT Phones, zajmując pierwsze miejsce w Sim racing Pro Cup.


Audi / FAW Audi

Kredyt: FAW-Audi

Matka Emprise: Volkswagen

Uwaga: FAW-Audi jest marką podrzędną FAW-Volkswagen, spółki joint venture pomiędzy China FAW Group Corporation, niemieckim Volkswagen AG, Audi AG i Volkswagen (China) Investment Company.

Kraj pochodzenia: Niemcy

Partnerstwa sportowe: Audi zrobiło krok w kierunku sportów sportowych, współpracując z Astralis Group w lutym 2017 roku i sponsorując duński zespół Counter-Strike: Global Offensive. W styczniu 2019 roku Audi dołączyło jako główny partner franczyzy League of Legends firmy Astralis Group, Origen, aw grudniu 2019 roku nawiązało współpracę z Future FC, marką FIFA Astralis.

Audi nawiązało współpracę z niemieckimi drużynami FIFA FOKUS CLAN i Schanzer Esports, sportowym ramieniem FC Ingolstadt 04, w 2018 roku.

Aby promować Audi Q2L w Chinach, producent Audi-Volkswagen FAW-Volkwsagen współpracował przy różnorodnym programie dla PandaTV.

Oficjalny zespół fabryczny Audi Formuły E, Audi Sport ABT Schaeffler, szybko przestawił się na sporty elektroniczne podczas wybuchu epidemii COVID-19. Seria, która działa na rFactor 2, była częścią partnerstwa w zakresie pozyskiwania funduszy Formuły E z UNICEF.

W styczniu 2020 roku Audi zostało sponsorem nowej ligi belgijskiej League of Legends od Riot Games. Chińska organizacja TOP Esports ogłosiła we wrześniu 2020 roku umowę sponsorską ze spółką zależną FAW-Audi.


BMW

FunPlus Phoenix BMW
Zdjęcie: BMW

Matka Emprise: Grupa BMW

Kraj pochodzenia: Niemcy

Partnerstwa sportowe: BMW działa w branży e-sportowej od kilku lat, jako pierwszy sponsor letnich finałów Mistrzostw Europy League of Legends 2017 w Paryżu. Gigant samochodowy sponsorował swój pierwszy zespół e-sportowy w 2019 roku za pomocą Cloud9, a następnie brazylijskiej organizacji paiN Gaming.

BMW rozszerzyło swój globalny zasięg w 2020 roku, współpracując z Fnatic, FunPlus Phoenix, G2 Esports i T1 Sports & Entertainment. Niezwykłe posunięcie było częścią kampanii #UnitedinRivalry, w której wszystkie zespoły kpiły ze siebie w mediach społecznościowych.

READ  Sejmowa komisja potępia szefa PiS za transfobiczne komentarze – EURACTIV.com

W grudniu 2020 r. BMW Motorsport połączył siły z Team Redline, G2 Esports, Williams Esports i BS + COMPETITION, aby rozszerzyć obecność firmy w wyścigach symulacyjnych.

W kwietniu 2021 r. BMW Sports– dział sportowy firmy – ogłosił „Heroes Of Rivalry”, mangę, w której występują partnerzy z zespołu United in Rivalry: Cloud 9, Fnatic, FunPlus Phoenix, G2 Esports i T1.


Cadillac

sportowe marki motoryzacyjne
Kredyt fotograficzny: TSM / Cadillac

Matka Emprise: General Motors Company

Kraj pochodzenia: USA

Partnerstwa sportowe: Cadillac został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym TSM w styczniu 2021 roku.


Ford Motor Company

Ford wprowadza na rynek Fordzilla
Zdjęcie: Ford

Matka Emprise: N / D

Kraj pochodzenia: USA

Partnerstwa sportowe: W 2019 roku Ford wprowadził na rynek Fordzilla będzie gościć swoich pierwszych e-sportowych konkurentów w Forza Motorsport 7 i innych tytułach wyścigowych. Marka zaprezentowała nowy wirtualny samochód wyścigowy w sierpniu 2020 roku o nazwie Fordzilla P1.

W 2020 roku Ford został głównym sponsorem turnieju Rocket League Championship Series X Winter Majors w 2020 roku oraz RLCS X Winter Split w 2021 roku.


Haval

Epicka liga kontra Haval
Kredyt: Epic League

Matka Emprise: Silniki Great Wall

Kraj pochodzenia: Chiny

Partnerstwa sportowe: Haval wszedł na arenę sportów elektronicznych w lipcu 2020 roku, stając się wyłącznym sponsorem motoryzacyjnym Virtus.pro. Aktywacje będą skupiać się na zespole Dota 2 rosyjskiej organizacji. W listopadzie 2020 roku Haval został wyłącznym partnerem motoryzacyjnym drugiego sezonu EPIC League.


Honda

Honda Riot Games LCS
Zdjęcie: Riot Games

Matka Emprise: N / D

Kraj pochodzenia: Japonia

Partnerstwa sportowe: Honda została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym mistrzostw Riot Games North American League of Legends (LCS) w 2019 roku. Wkrótce potem nazwę LCS Scouting Grounds zmieniono na Honda Scouting Grounds. Honda została także pierwszym potwierdzonym sponsorem baneru w grze, który pojawił się w League of Legends.

W listopadzie 2020 roku Honda skierowała się do fanów sportów elektronicznych, stając się pierwszą marką motoryzacyjną, która zaprezentowała swój najnowszy samochód na Twitchu. Honda Civic z 2022 roku została zaprezentowana na oficjalnym kanale gier Hondy, Head2Head.

Honda sponsorowała także Team Liquid w 2019 roku.


Kia Motors

Kredyt: LEC

Matka Emprise: Hyundai

Kraj pochodzenia: Korea Południowa

Partnerstwa sportowe: Kia sponsorowała zespół Rocket League w Counter Logic Gaming w 2018 roku jako gospodarz odcinka serii filmów CLG „ROADS”.

READ  Nowe badanie soczewkowania grawitacyjnego wskazuje na problemy związane z modelami ciemnej materii

Kia została także głównym sponsorem European League of Legends Championship (LEC) w 2019 roku. Marka musiała odbyć „jazdę próbną”, ponieważ partnerstwo zostało przedłużone na sezony 2020 i 2021.

W 2020 roku Kia została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym południowokoreańskiej drużyny sportowej Thunder Predator i amerykańskiej organizacji Rogue dla swojego zespołu LCS. Ponadto Kia została nominowanym sponsorem mistrzów świata League of Legends DAMWON Gaming, które następnie zmieniło nazwę na DWG KIA.


Lamborghini

sportowe marki motoryzacyjne
Kredyt obrazu:

Matka Emprise: Audi

Kraj pochodzenia: Włochy

Partnerstwa sportowe: Ta luksusowa marka samochodów w przeszłości licencjonowała swoje samochody do gier wideo, ale w lipcu 2020 roku zapuściła się w sporty elektroniczne, tworząc własną serię sportów elektronicznych o nazwie „Prawdziwy wyścig”we współpracy z grą wideo Assetto Corsa Competizione.

W kwietniu 2021 roku Lamborghini współpracował z deweloperem Rocket League, firmą Psyonix, w celu sponsorowania Rocket League Championship Series (RLCS) X Lamborghini Open oraz nowego wydarzenia zatytułowanego „Battle of the Bulls”.


McLaren

Kredyt: DragonX

Matka Emprise: McLaren

Kraj pochodzenia: UK

Partnerstwa sportowe: McLaren z Wielkiej Brytanii od wielu lat bierze udział w wyścigach symulacyjnych, współpracując z Logitech G przy serii wydarzeń i aktywacji. McLaren Seoul wszedł do e-sportu w 2020 roku jako oficjalny partner koreańskiej organizacji DragonX.


Mercedes-Benz

Mercedes-Benz League of Legends Esports
Kredyt: Riot Games

Matka Emprise: Daimler AG

Kraj pochodzenia: Niemcy

Partnerstwa sportowe: Sportowi sportowemu Mercedes-Benz nie jest obcy, gdyż po raz pierwszy w ESL weszła do ESL w 2017 r. – umowę, którą obie strony przedłużyły w 2020 r. Marka podpisała również umowę z chińskim klubem League of Legends, Royal Never Give Up. (RNG) i założył własny zespół F1 Esports Series.

W 2019 roku firma macierzysta Mercedesa, Daimler AG, wraz z FC Köln, kupiła 67 procent udziałów ESforce w niemieckiej organizacji SK Gaming.. Umowa obejmowała logo Mercedes-Benz z przodu SK Gaming’s koszulki.

W kwietniu 2021 roku polska spółka zależna Mercedes-Benz zakończyła współpracę z polską organizacją sportową Illuminar Gaming i jest obecnie głównym sponsorem przestrzeni sportowo-gier ESPOT Gaming Concept (obecnie „ ESPOT Powered By Mercedes-Benz ”) w Warszawie. , Polska.


Mitsubishi

Hearthstone Grandmasters Mitsubishi
Zrzut ekranu za pośrednictwem: Blizzard

Matka Emprise: N / D

Kraj pochodzenia: Japonia

Partnerstwa sportowe: W 2019 roku brytyjskie ramię Mitsubishi Motors zorganizowało rywalizację online pomiędzy graczami w celu zaprojektowania „ najlepszego pojazdu sportowego ” w „ bitwie Truck King ”. Wynik był Koncepcja eSports L200, ciężarówka wyposażona w parę urządzeń sterujących w obszarze pickupa, wraz z zakrzywionymi ekranami LED i kierownicą Logitech G920, pedałami i manetkami oraz fotelem wyścigowym.

READ  Taiwan University współpracuje z polskimi i ukraińskimi instytucjami, aby pomóc ukraińskim naukowcom | Wiadomości z Tajwanu

Mitsubishi Motors Taiwan zostało wybrane do sponsorowania Hearthstone Grand Masters Asia-Pacific w 2019 roku, ale wycofało się po kontrowersyjnym zawieszeniu gracza Hearthstone z Hongkongu, Chunga „ blitzchung ” Ng Wai.


Nissan

Nissan OpTic Gaming FaZe Clan
Zrzut ekranu za pośrednictwem: Nissan

Matka Emprise: N / D

Kraj pochodzenia: Japonia

Partnerstwa sportowe: Nissan wszedł do branży sportów elektronicznych w 2019 roku dzięki partnerstwu z dwiema amerykańskimi organizacjami, OpTic Gaming i FaZe Clan.


Porsche

samochody sportowe

Matka Emprise: Volkswagen

Kraj pochodzenia: Niemcy

Partnerstwa sportowe: Porsche uruchomiło Porsche iRacing World Championship Series w 2018 roku we współpracy z internetowym symulatorem wyścigów iRacing. Porsche TAG Heuer Esports Supercup rozpoczęło swój trzeci rok w 2021 roku.

W 2019 roku marka podpisała partnerstwo z działem sportów elektronicznych Hamburger SV. Centrum Porsche w Hamburgu połączyło siły z drużyną FIFA klubu Bundesligi, z możliwością rozszerzenia na inne gry.


Subaru

Subaru x iRacing
Zdjęcie: iRacing

Matka Emprise: Subaru Corp

Kraj pochodzenia: Japonia

Partnerstwa sportowe: w 2017 roku Subaru of America współpracowało z agencją sportową Damage, aby stworzyć własne Subaru Invitational z wpisowym 20 000 $ w CS: GO wraz z dedykowanym kanałem Twitch. W 2020 roku Subaru of America zostało tytularnym sponsorem Subaru iRX All-Star Invitational we współpracy z iRacing.


Toyota

BLAST Pro Series Moskwa Toyota
Kredyt do logo: seria BLAST Pro i Toyota

Matka Emprise: Toyota Industries

Kraj pochodzenia: Japonia

Partnerstwa sportowe: Toyota była partnerem startowym Overwatch League Activision Blizzard w 2018 roku, aw tym samym roku ogłosiła Toyota Masters CS: GO Bangkok, pierwszy międzynarodowy turniej Counter-Strike: Global Offensive w Tajlandii.

W 2019 roku Toyota została pierwszym partnerem samochodowym BLAST Pro Series, sponsorującym turniej w Moskwie. Następnie, w 2020 roku, Southern California Toyota Dealers Association, które składa się z 59 dealerów w regionie, nawiązało współpracę z Immortals, aby „umieścić widoczne logo” na koszulkach LCS zespołu i zostać oficjalnym partnerem motoryzacyjnym zespołu. Partnerstwo zostało przedłużone na 2021 rok.

Śledź ESI na Instagramie

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *