technologia
Przerwy w działaniu usług w chmurze firmy Microsoft trwają do drugiego tygodnia
W zeszłym tygodniu a Główny problem z uwierzytelnianiem Azure Active Directory dotyczy użytkowników na całym świecie. JEDEN Kontynuacja problemu z Exchange / Outlookiem W dalszej części tygodnia problem dotknął klientów Office 365 / Microsoft 365 w Europie i Indiach. Usługi chmurowe firmy Microsoft nadal mają w tym tygodniu problemy wpływające na wielu użytkowników Exchange, Outlook, Teams i SharePoint.
Firma Microsoft nadal ostrzegała niektórych klientów Office 365 / Microsoft 365, gdy napotkali w tym tygodniu możliwe pozostałe problemy z Exchange / Outlook, w tym problemy z dostępem do centrum administracyjnego i synchronizacją między Outlookiem mobilnym a komputerem. Zapytałem Microsoft, czy te problemy były związane z problemami z uwierzytelnianiem Azure Active Directory w zeszłym tygodniu, ale powiedziano mi, że firma nie ma komentarza. (Słyszałem, że problemy są prawdopodobnie niepowiązane, co jest tego warte.)
7 października użytkownicy, głównie w USA, zgłosili po południu ET, że mają problemy z dostępem do pulpitów nawigacyjnych centrum administracyjnego. Około godziny 14:30 czasu wschodniego użytkownicy Twittera i innych kanałów społecznościowych zgłosili, że nie mogą uzyskać dostępu do usług platformy Microsoft 365, w tym Teams, Exchange Online, Outlook.com, SharePoint Online i OneDrive dla Firm. Jednocześnie na stronie stanu platformy Azure były wyświetlane ostrzeżenia o problemach z Azure Active Directory i usługami sieciowymi Azure.
Około godziny 16:00 czasu wschodniego niektórzy klienci Office 365 / Microsoft 365 zgłosili, że ich usługi zostały przywrócone. (Ze swojej strony nadal nie mogę uzyskać dostępu do mojego centrum administracyjnego M365, nawet po 17:00 czasu wschodniego).
Plik Zespół platformy Azure opublikował również wstępną analizę przyczyn głównych Mniej więcej w tym samym czasie użytkownicy mieli problemy z dostępem do usług Microsoft lub Azure. W tym raporcie firma Microsoft podała, że między około 14:00 a 15:40 czasu ET podzbiór klientów miał problemy z łączeniem się z zasobami korzystającymi z infrastruktury sieciowej platformy Azure w różnych regionach. („Według przedstawicieli firmy nie powinno to mieć wpływu na zasoby z lokalnymi zależnościami w tym samym regionie”).
Firma Microsoft zidentyfikowała przyczynę jako „niedawną zmianę (zastosowaną) w zasobach sieci rozległej (WAN), która powodowała opóźnienia łącza lub błędy międzyregionalne”. Aby tego uniknąć, zespół platformy Azure wycofał ostatnią zmianę do poprawnej konfiguracji.
Dzisiaj, 7 października, zespół platformy Azure odkrył również, że niektórzy klienci przekierowywali ruch do „złych zaplecza” za pomocą usługi Azure Front Door. Firma Microsoft przypisała ten problem „zmianie konfiguracji (która została opublikowana) powodującej nieprawidłowe kierowanie ruchu” i wycofała tę zmianę w celu naprawienia problemu.
Ze swojej strony zespół Microsoft 365 przyznał brak możliwości dostępu do usług w celu „zmiany infrastruktury sieciowej” Może to wpłynąć na kilka usług Microsoft 365, w tym Teams, Outlook, SharePoint, OneDrive dla Firm i Outlook.com. Ten sam zespół powiedział również, że dziś po południu dodał dodatkowe możliwości, aby „obsłużyć zaobserwowany wzrost ruchu w centrum administracyjnym spowodowany środkami podjętymi w celu złagodzenia poprzedniego incydentu o podobnym wpływie”.
Po zeszłotygodniowym problemie z usługą Azure AD – spowodowanym przez Nieprawidłowe sprawdzenie zmiany połączone z błędem wycofania – Awaria w tym tygodniu nie wygląda dobrze dla chmury Microsoft.