Connect with us

Gospodarka

Proponowana ulga podatkowa dla pojazdów elektrycznych w USA odrzucona na całym świecie | Wiadomości gospodarcze i biznesowe

Published

on

Proponowana ulga podatkowa dla pojazdów elektrycznych w USA odrzucona na całym świecie |  Wiadomości gospodarcze i biznesowe

Przeciwnicy twierdzą, że plan USA dotyczący nowej ulgi podatkowej w wysokości 12 500 USD na pojazdy elektryczne wyprodukowane w USA jest niezgodny ze zobowiązaniami WTO.

Unia Europejska, Niemcy, Kanada, Japonia, Meksyk, Francja, Korea Południowa, Włochy i inne kraje napisały wspólny list do amerykańskich prawodawców, że proponowana ulga podatkowa dla pojazdów elektrycznych narusza międzynarodowe zasady handlu.

Grupa 25 ambasadorów w Waszyngtonie napisała pod koniec piątku do amerykańskich prawodawców i administracji Bidena, mówiąc: „Ograniczenie zdolności kredytowej pojazdów w oparciu o ich zgromadzenie krajowe w USA i lokalne treści jest sprzeczne z amerykańskimi zobowiązaniami zawartymi w ramach wielostronnych porozumień WTO”.

Kongres USA rozważa nową ulgę podatkową w wysokości 12 500 USD, która obejmowałaby 4500 USD dla amerykańskich pojazdów elektrycznych wyprodukowanych przez związki i 500 USD dla amerykańskich akumulatorów. Zgodnie z propozycją House opublikowaną w zeszłym tygodniu, tylko pojazdy wyprodukowane w USA będą kwalifikować się do kredytu w wysokości 12 500 USD po 2027 roku.

Kanada i Meksyk złożyły odrębne oświadczenia przeciwko planowi w zeszłym tygodniu. Departament Stanu USA odmówił komentarza w sobotę, a Biały Dom nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

Propozycja ta jest popierana przez prezydenta Joe Bidena, United Auto Workers (UAW) i wielu Demokratów w Kongresie, ale została odrzucona przez głównych międzynarodowych producentów samochodów, w tym Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Daimler AG, Honda Motor Co, Hyundai Motor Co i BMW AG.

Kilkunastu zagranicznych producentów samochodów napisało w piątek do dwóch senatorów z Kalifornii, wzywając ich do porzucenia planu, który według nich będzie dyskryminował stan.

Prezes UAW Ray Curry powiedział, że przepis ten „stworzy i utrzyma dziesiątki tysięcy miejsc pracy dla członków UAW” i „będzie korzystny dla pracowników przemysłu samochodowego”.

READ  Prognozy stanu zdrowia Polski zostały skorygowane w górę po ustabilizowaniu się sytuacji politycznej i gospodarczej

Ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych kosztowałyby 15,6 miliarda dolarów w ciągu 10 lat i nieproporcjonalnie przyniosłyby korzyści trzem wielkim producentom samochodów z Detroit – General Motors, Ford Motor i Stellantis NV – macierzystemu Chryslerowi – którzy sprzedają swoje amerykańskie pojazdy w uzwiązkowionych fabrykach.

Ambasadorowie, do których należą Polska, Szwecja, Hiszpania, Austria, Holandia, Belgia, Cypr, Irlandia, Malta, Finlandia, Rumunia i Grecja, stwierdzili, że przepisy zaszkodzą międzynarodowym producentom samochodów.

Powiedzieli, że „naruszyłoby to międzynarodowe zasady handlu, ukarałoby ciężko pracujących Amerykanów zatrudnionych przez tych producentów samochodów i podważyłoby wysiłki tych producentów w celu rozszerzenia amerykańskiego rynku konsumenckich pojazdów elektrycznych, aby spełnić cele klimatyczne rządu Bidena”.

W liście dodano, że „stawia to partnerów handlowych USA w niekorzystnej sytuacji”.

Prawie wszyscy pracownicy samochodów zagranicznych producentów samochodów w krajach, które napisały list, są związani, ale nie w Stanach Zjednoczonych.

„Nasze rządy wspierają prawo pracowników do organizowania się. Jest to podstawowe prawo i nie powinno być wykorzystywane jako zachęta podatkowa do zaniedbywania możliwości dla prawie połowy amerykańskich pracowników motoryzacyjnych ”- napisali.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *