Connect with us

Nauka

Program nauczania PragerU na Florydzie może zniekształcić fakty dotyczące zmian klimatycznych

Published

on

Program nauczania PragerU na Florydzie może zniekształcić fakty dotyczące zmian klimatycznych

Nowo zatwierdzony program nauczania w szkołach na Florydzie może zawierać treści autorstwa prominentnej grupy konserwatywnej, które wprowadzają w błąd lub zniekształcają bazę dowodową dotyczącą zmian klimatu.

Floryda w lipcu zatwierdziła wykorzystanie filmów przez konserwatywną grupę PragerU w programach obywatelskich i rządowych w szkołach publicznych.

Analiza treści PragerU przeprowadzona przez E&E News Uważa, że ​​w zależności od tego, w jaki sposób zostaną one sklasyfikowane, do tego programu nauczania można by włączyć filmy wideo dotyczące zmian klimatu.

naukowcy, którzy studiować prace PragerU mówi się, że filmy często dają skrajnie prawicowym ideom platformę wprowadzającej w błąd retoryki. Wnioski wideo są często przekazywane przez autorytety w sposób, który sprawia, że ​​pomysły są bardziej przekonujące lub przekonujące.

Treści klimatyczne PragerU mają doświadczenie w mylącym bagatelizowaniu faktycznych dowodów na globalną zmianę klimatu.

Animowany film, Opublikowano w lipcu 2023 ropowiada historię nastolatki z Polski, która zwraca się do swoich rodziców z obawami dotyczącymi wpływu paliw kopalnych na klimat.

Jej rodzice uspokajają ją, podnosząc kwestie, których często broni dzisiejszy przemysł paliw kopalnych:

„Zachęcają do zastanowienia się, w jaki sposób planeta ocieplała się i ochładzała od czasów prehistorycznych, na długo przed tym, zanim emisja dwutlenku węgla była głównym czynnikiem” – mówi narrator filmu. – Czy ona może to wyjaśnić?

„Pytają ją, czy jeśli wszyscy w Polsce przestaną używać węgla, to obniży to temperaturę na Ziemi? Zwłaszcza, że ​​kraje takie jak Chiny czy Indie spalają wielokrotnie więcej węgla niż Polska i nie redukują”.

ZOBACZ WIĘCEJ: ONZ: „Nadeszła era globalnego wrzenia”

„Nauka jest naprawdę sprzeczna z tym, co mówi większość instytucji edukacyjnych, które były naprawdę kontrolowane przez ideologię” – powiedziała dyrektor generalna PragerU, Marissa Streit. w wywiadzie dla E&E News. „Trwa debata na temat powagi zmian klimatycznych, a także pragmatycznych rozwiązań”.

READ  John Goodenough, pionier akumulatorów litowo-jonowych, umiera w wieku 100 | Aktualności

Dziesięciolecia dowodów naukowych zebranych przez grupy ekspertów z całego świata pokazują, że działalność człowieka, a zwłaszcza wykorzystanie paliw kopalnych, uległa zmianie bezpośrednio ocieplił planetę. Przyczynia się to do takich skutków, jak ekstremalne zmiany opadów i powodzie, zakwaszenie oceanów i przedłużające się fale upałów.

„Odkąd w latach 70. rozpoczęto systematyczne oceny naukowe, wpływ działalności człowieka na ocieplenie systemu klimatycznego ewoluował od teorii do ustalonych faktów” — pisze Międzyrządowy Zespół ds. Zmian Klimatu. Panel twierdzi, że „jednoznaczne” jest to, że „wpływ człowieka jest głównym motorem wielu obserwowanych zmian w atmosferze, oceanie, kriosferze i biosferze”.

Floryda jest pierwszym stanem, który zatwierdził wykorzystanie treści wideo PragerU w klasie.

Streit mówi, że grupa zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową na jak największą liczbę stanów, w tym akredytowane kursy w szkołach średnich. Mówi, że grupa ma nadzieję wkrótce ogłosić, że więcej stanów przyjęło jej ofertę programową.

ZOBACZ WIĘCEJ: Nowe badania wyjaśniają, w jaki sposób zmiany klimatu powodują ostatnie fale upałów


Gorące wiadomości w scrippsnews.com

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *