Nauka
Primark ostrzega przed sprzedażą 1 miliarda funtów w związku z zamknięciami sklepów | Wiadomości z branży odzieżowej
Primark wdrożył plany operacyjne, aby spróbować poradzić sobie z konsekwencjami zamknięć sklepów |
Sprzedawca wartościowy Primark ostrzegł o wpływie na utratę sprzedaży detalicznej w wysokości ponad 1 miliarda GBP (1,36 miliarda USD) z powodu blokady pandemicznej, ponieważ ujawnił, że przychody były o 30% niższe niż w ubiegłym roku .
W opublikowanej dziś (14 stycznia) aktualizacji handlowej, która trwała od 16 tygodni do 2 stycznia, dział sprzedaży detalicznej Associated British Foods (ABF) podał, że obecnie ma zamkniętych 305 sklepów, co stanowi 76% jego powierzchni handlowej.
Primark powiedział, że wdrożył plany operacyjne, aby spróbować radzić sobie z konsekwencjami zamknięć i był w stanie złagodzić część wpływu komercyjnego poprzez zmniejszenie całkowitych kosztów o 25%.
Jednak detalista szacuje stratę ze sprzedaży w 16-tygodniowym okresie zamknięcia na 540 mln GBP. Zakładając, że wszystkie obecnie zamknięte sklepy pozostaną zamknięte w semestrze finansowym – 27 lutego – Primark spodziewa się, że strata ze sprzedaży osiągnie 1,05 miliarda funtów, powyżej swoich poprzednich szacunków na poziomie 650 milionów funtów.
Zamknięcie sklepów ma szczególny wpływ na wartościowego sprzedawcę odzieży, ponieważ nie prowadzi on witryny transakcyjnej.
„Wpływ zamykania sklepów na wyniki Primark jest znaczący” – powiedział ABF. „Teraz oczekujemy, że całoroczna sprzedaż Primark i skorygowany zysk operacyjny będą nieco niższe niż w roku ubiegłym”.
Oczekuje się, że skorygowany zysk operacyjny w pierwszym półroczu będzie w dużej mierze próg rentowności w porównaniu z 441 mln GBP w tym samym okresie ubiegłego roku.
Primark powiedział, że podczas gdy sklepy były otwarte, biznes był silny, z 14% spadkiem sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Poziom przeceny był również znacznie niższy niż w roku poprzednim. Primark zapowiedział, że pod koniec tego roku będzie przechowywać około 200 milionów funtów zapasów jesienno-zimowych i że wszystkie zamówienia złożone u dostawców zostaną zrealizowane.
Zgodnie ze scenariuszem cała nieruchomość pozostanie zamknięta do końca marca, Primark szacuje dodatkową stratę ze sprzedaży w wysokości około 0,8 miliarda GBP w okresie trzech miesięcy, a co za tym idzie zmniejszenie wkładu w zysk o około 0,3 mld GBP.
Pomimo pandemii, która opóźniła otwarcia niektórych sklepów, detalista nadal ma nadzieję na dodanie 0,7 metra kwadratowego dodatkowej powierzchni sprzedażowej w tym roku podatkowym, przy 15 nowych sklepach: pięciu w Hiszpanii, trzech w USA, dwóch we Włoszech, po jednym w każdym Królestwie. United, France and Holland, kolejny sklep w Polsce i pierwszy sklep w Pradze. Nowe umowy najmu podpisano także w Nowym Jorku, sześciu we Włoszech, trzech we Francji, Katowicach w Polsce i Brnie w Czechach.
Gemma Boothroyd, analityk ds. Sprzedaży detalicznej w GlobalData, uważa, że palec Primark na nadgarstku, aby zaoferować atrakcyjny asortyment produktów, w połączeniu z decyzją o przeniesieniu zapasów o wartości 200 milionów GBP na następny rok pozwoliło sprzedawcy detalicznemu obniżyć rabaty, łagodząc wpływ niższych wolumenów sprzedaży.
„Jednak w obliczu ponurego okresu bez sprzedaży w Wielkiej Brytanii przed nami, Primark mądrze jest skoncentrować się na ekspansji geograficznej, ponieważ planuje otworzyć 15 sklepów w ośmiu krajach w roku obrotowym 2020/21, w tym pierwszy sklep w Czechach” – dodaje.
„Z trzecią blokadą obowiązującą obecnie w Anglii, fani Primark zwrócili się do Twittera, prosząc sprzedawcę o rozważenie oferty online. Mimo to Primark jest zdeterminowany, by się opierać, żałując, że nie byłby w stanie utrzymać niskich cen. bez wątpienia byłoby to ważne przedsięwzięcie w zakresie zarządzania przestrzenią logistyczną i magazynową potrzebną do ekspansywnych zapasów; innym wartościowym markom, takim jak Matalan i George, udało się utrzymać niskie ceny podczas obsługi operacji cyfrowych, co dowodzi, że Rosnące preferencje zakupów online to nie tylko zjawisko wywołane pandemią, a przy stratach spowodowanych czasowym zamknięciem sklepów, które grożą osiągnięciem 1,05 mld GBP w pierwszej połowie, nie ma czasu do stracenia. Primark. Utrzymując lojalną bazę klientów podczas nadmiernego zamykania sklepów, jeśli sprzedawca nie zdigitalizuje wkrótce swojej oferty, nadal będzie tracił dla konkurentów online. „
Kliknij tutaj, aby zobaczyć więcej reakcji analityków.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”