Connect with us

technologia

Prezes Xbox Sarah Bond odpowiada na cięcia w Bethesda Studio, powołując się na brak rozwoju branży i potrzebę zarządzania biznesem „w tym momencie przejściowym”.

Published

on

Prezes Xbox Sarah Bond odpowiada na cięcia w Bethesda Studio, powołując się na brak rozwoju branży i potrzebę zarządzania biznesem „w tym momencie przejściowym”.

Prezes Xbox, Sarah Bond, odpowiedziała na pytania dotyczące decyzji Microsoftu o zamknięciu w tym tygodniu kilku popularnych studiów, podkreślając, że chodzi o zapewnienie dalszego rozwoju działalności Xbox w, jak to określiła, „momencie przejściowym, który pozostanie zdrowy w dłuższej perspektywie”.

Microsoft zszokował świat gier, ogłaszając zamknięcie deweloperów Redfall i Prey Arkane Austin, deweloperów Hi-Fi Rush i The Evil Within Tango Gameworks oraz druzgocących cięć dla właściciela Bethesdy, ZeniMaxa.

Microsoft kupił w 2021 roku ZeniMax Media, spółkę-matkę deweloperów takich jak Bethesda, Arkane, id Software i innych, za 7,5 miliarda dolarów. Od tego czasu firma kupiła twórcę Call of Duty, Activision Blizzard, za 69 miliardów dolarów.

W e-mailu do pracowników szefa Xbox Game Studios, Matta Booty’ego, Microsoft oskarżył cięć o „zmianę priorytetów tytułów i zasobów”. W e-mailu, o którym po raz pierwszy poinformował IGN, Booty powiedział: „Podejmujemy te trudne decyzje, aby stworzyć możliwości zwiększenia inwestycji w inne części naszego portfolio i skupić się na naszych priorytetowych grach”.

Po tym posunięciu Microsoft spotkał się z ostrą krytyką ze strony społeczności programistów i fanów Xbox. Wiele osób podkreślało, że Hi-Fi Rush było wydawnictwem ciepło przyjętym przez krytyków i, według dyrektora Xbox, niezwykle udanym wydaniem.

Sprzeciw wywiad z Diną Bass z Bloomberg w Bloomberg Tech w San FranciscoPrezes Xbox Sarah Bond została po raz pierwszy zapytana o obecny brak wzrostu w branży gier wideo – niepokojący czynnik, który niedawno wskazał szef Xbox, Phil Spencer, gdy poproszono go o wyjaśnienie decyzji Microsoftu o zwolnieniu 1900 pracowników zajmujących się grami – Zwolnienie firmy.

„Wiesz, mniej więcej przez ostatni rok w branży gier wideo panowała stagnacja” – odpowiedział Bond. „Nawet w 2023 roku widzieliśmy kilka świetnych wydań, niezwykle przełomowych gier. Niemniej jednak wzrost nie wiązał się z tym wszystkim. Wiele z tego ma związek z naszą potrzebą przyciągnięcia nowych graczy i uczynienia gier bardziej dostępnymi. Ale wszystko to działo się w tym samym czasie, gdy rosły koszty tworzenia tych pięknych, hitowych gier z potrójnym A i wydłużał się czas potrzebny na ich stworzenie.

READ  Dodaj odrobinę koloru do swojego zwykłego manicure dzięki tym żywym lakierom do paznokci

„Dlatego jako Xbox skupiamy się przede wszystkim na tym, jak pomóc całej branży, jednocześnie upewniając się, że nasza marka i wszystko, co robimy, przetrwa ten moment przejściowy”.

„Podejmowanie takich decyzji jest zawsze niezwykle trudne.

Następnie Bond został bezpośrednio zapytany o podjętą w tym tygodniu decyzję o zamknięciu ZeniMax Studios. W swojej odpowiedzi przytoczyła obecną niepowodzenie branży w znaczącym zwiększeniu liczby odbiorców oraz chęć zapewnienia, że ​​Xbox przetrwa tę „przejście”.

„Wiesz, podejmowanie takich decyzji jest zawsze niezwykle trudne” – powiedział Bond. „Wracam do tego, co powiedziałem o branży. Kiedy patrzymy na te podstawowe trendy, czujemy głęboką odpowiedzialność za zapewnienie, że tworzone przez nas gry, budowane przez nas urządzenia i oferowane przez nas usługi przetrwają chwile, nawet jeśli branża nie rozwija się, ale już przechodzicie okres przejścia. Wiadomość, którą ogłosiliśmy na początku tego tygodnia, jest efektem tego oraz naszego zaangażowania w zapewnienie długoterminowego dobrego stanu firmy.

„Ale poza naszym zaangażowaniem w posiadanie własnych studiów i współpracę z partnerami przy tworzeniu dużych i małych gier, jesteśmy platformą, na której można grać w GTA, ale można także grać w Palworld, gdzie można grać w Call of Duty i można grać. ” można też zagrać w Pentiment, to się nie zmienia. I szczerze mówiąc, nasze zaangażowanie w Bethesdę i rolę, jaką odgrywa, jest częścią Xbox i wszystkiego, co robimy.

„To było naprawdę fantastyczne. Nie wiem, czy miałeś okazję się temu przyjrzeć. Program telewizyjny Fallout był dostępny na Amazonie i wspaniale było widzieć, jak ludzie zakochują się w tym uniwersum, ale także to, co zrobiło to dla samych gier i ludzi, którzy wracali i odkrywali wszystko, co się w nim znajduje. Jeszcze w tym roku w naszych studiach pojawi się kilka innych wspaniałych rzeczy. Indiana Jones i Wielki Krąg. Kiedy dorastałem, byłem wielkim fanem Indy’ego. Wygląda na to, że jest was dwóch, więc powinniście to sprawdzić.

READ  Oferta procesorów Intel Rocket Lake Core i7, Core i9 i dane techniczne

„Ale w tej chwili skupiamy się na nas i naszych zespołach na osobach, których to dotyczy, i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby pomóc im przetrwać tę trudną zmianę”.

Źródło zdjęcia: Bloomberg Live / YouTube.
Źródło zdjęcia: Bloomberg Live / YouTube.

Następnie Bond został zapytany konkretnie o zamknięcie Tango Gameworks w kontekście sukcesu Hi-Fi Rush oraz o to, jak to możliwe, że studio stojące za wielokrotnie nagradzanym, pozornie odnoszącym komercyjny sukces tytułem zrobiło to nieco ponad rok później publikację można zamknąć.

Oto odpowiedź Bonda:

„Wiesz, jedną z rzeczy, które naprawdę kocham w branży gier, jest to, że jest to kreatywna forma sztuki. Oznacza to, że sytuacja i osiągnięcia w każdej grze w studiu są również naprawdę wyjątkowe. Dla nas nie ma patentu na przepis. Dlatego przyglądamy się każdemu studiu, każdemu zespołowi tworzącemu gry i bierzemy pod uwagę cały szereg czynników w obliczu tego rodzaju decyzji i kompromisów. Wszystko zależy jednak od naszego długoterminowego zaangażowania w tworzone przez nas gry, budowane przez nas urządzenia, świadczone przez nas usługi i zapewnienie, że jesteśmy przygotowani na spełnienie tych obietnic.

„Przyglądamy się każdemu studiu, każdemu zespołowi tworzącemu grę i bierzemy pod uwagę szereg czynników w obliczu tego typu decyzji i kompromisów”.

Odpowiedź Bonda już zyskała popularność w sieci, ponieważ nie zajęła się właściwie omawianą kwestią. Jak donosi IGN, w środę, 8 maja, kierownictwo Xbox odbyło spotkanie w ratuszu z pracownikami ZeniMax, próbując odpowiedzieć na kluczowe pytania związane z decyzją o zamknięciu studiów Bethesda. IGN rozumie, że Booty powiedział pracownikom, że zamknięcie Arkane Austin nie było spowodowane niepowodzeniem zeszłorocznego, katastrofalnego Redfall, ale raczej perspektywami studia na przyszłość. Poinformował o tym Jason Schreier z Bloomberga że ZeniMax był pod presją znacznych cięć i wybrał Tango Gameworks i Arkane Austin, ponieważ to one były w trakcie ujawniania projektów, które wymagałyby większych inwestycji, a nie studia, które już pracowały nad ekologicznymi grami. Jedna z osób, która uczestniczyła w spotkaniu, powiedziała IGN, że założono, że skoro studia te były w trakcie przedstawiania nowych gier, miały najsłabsze ręce, jeśli chodzi o to, kogo wyciąć.

READ  Edgerunner w przepustce sezonowej 4

Na spotkaniu w ratuszu Booty powtórzył, że Hi-Fi Rush odniosło sukces, ale według jednej z obecnych osób pracownikom powiedziano, że czynniki stojące za tym sukcesem zmieniły się w ciągu roku, w związku z czym perspektywy studia uległy pogorszeniu. Jak informowaliśmy, Tango Gameworks przedstawiło Hi-Fi Rush 2 jako kolejny projekt. IGN rozumie, że propozycja Hi-Fi Rush 2 została częściowo odrzucona, ponieważ uznano ją za zbyt kosztowną.

Za tym wszystkim kryje się troska o ogólną kondycję biznesu Xbox i całej branży gier. Microsoft, obecnie wyceniany na ponad 3 biliony dolarów, stoi w obliczu spadku przychodów z działalności związanej z grami w ujęciu rok do roku, gdy Activision zostanie usunięty z równania, a także stagnacji wzrostu liczby subskrybentów Game Pass. Sprzedaż konsoli Xbox gwałtownie spadła w czasie, gdy rosną koszty rozwoju. Dodaj to do raportów o wzmożonej kontroli wewnętrznej branży gier Microsoftu po przejęciu Activision Blizzard, a otrzymasz przepis na katastrofę.

Źródło zdjęcia: Bloomberg Live / YouTube.

Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Znajdź go na Twitterze pod adresem @wyp100. Z Wesleyem można się skontaktować pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *