technologia
Prezentowanie partnerom europejskim zaawansowanych rozwiązań w zakresie autonomicznej obronności
Seul, Korea Południowa, 3 września 2023 r /PRNewswire/ — Hanwha Aerospace, we współpracy z Hanwha Systems i Hanwha Ocean, zaprezentuje szereg zaawansowanych rozwiązań w zakresie autonomicznej obronności podczas zbliżającego się Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO), międzynarodowej wystawy obronnej 5-8 września. w Kielcach, Polska.
Z obowiązkiem pomocy Te z Ukrainy Aby wesprzeć powojenną odbudowę i wzmocnić bezpieczeństwo partnerów europejskich, Hanwha wprowadzi zaawansowane rozwiązania w zakresie obrony lądowej i morskiej, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na skuteczne środki odstraszania po wojnie na Ukrainie. Według prognoz McKinseya wydatki NATO na obronność wzrosną w ciągu najbliższych kilku lat od 300 do 400 miliardów euro.
Hanwha współpracuje z takimi krajami europejskimi jak: Polska, Finlandiai Norwegii. W szczególności firma dała się poznać jako rzetelny partner PolskaDostarczenie dla Sił Zbrojnych RP łącznie 48 SPH K9PL w trzech transzach w celu uzupełnienia luki w transferze systemów artyleryjskich Ukraina.
Hanwha Aerospace utworzyła europejską spółkę zależną w pierwszej połowie tego roku i od drugiej połowy tego roku jest w pełni operacyjna. Celem jest praca Polska opierać się na lokalnej produkcji i wykorzystywać ją jako odskocznię do sprzedaży eksportowej do innych partnerów europejskich.
Poniżej znajduje się lista kluczowych produktów i rozwiązań Hanwha, które zostaną zaprezentowane podczas wydarzenia.
KRÓTKI EOD: Po raz pierwszy Hanwha wprowadza najnowocześniejsze technologie, które integrują roboty do wykrywania amunicji wybuchowej z wykrywaczami min. Nowe roboty, które wkrótce będą produkowane masowo w Korei, są postrzegane jako realne rozwiązania dla przyszłych wysiłków na rzecz odbudowy powojennej. Robot ten, opracowany przez Agencję Rozwoju Obrony (ADD), ma zapoczątkować radykalną zmianę w kierunku szybszego i bezpieczniejszego wykrywania min bez konieczności angażowania personelu wojskowego. Obecnie większość wykrywaczy min wymaga od ludzkich żołnierzy obsługi własnego sprzętu
BREVIS-EOD to wszechstronne narzędzie, które potrafi przebijać się przez mury graniczne, otwierać przejścia i wyszukiwać obiekty podziemne. Może wykrywać i oznaczać wszelkiego rodzaju miny oraz niszczyć osadzone w nich materiały wybuchowe za pomocą bezodrzutowej, zdalnie sterowanej armaty wodnej. Oprócz wykrywania i usuwania materiałów wybuchowych ma doskonałe możliwości nadzoru, w tym możliwość zdalnej identyfikacji ludzi i wykrywania aktywności nocnej.
Bezzałogowy naziemny pojazd bojowy: Bezzałogowy naziemny pojazd bojowy (UGCV) zadebiutuje, którego celem będzie przekształcenie operacji granicznych, takich jak poszukiwania, rozpoznanie i czujność, poprzez wykonywanie zadań tradycyjnie podejmowanych przez wojska frontowe. Pojazd ten wyposażony jest w innowacyjne technologie umożliwiające samodzielną nawigację w nieoznakowanym terenie, wykrywanie wielu celów w dzień i w nocy z odległości kilku kilometrów oraz precyzyjne wykrywanie poszczególnych celów. Dzięki napędowi hybrydowemu może wykonywać misje bardziej dyskretnie niż konwencjonalne pojazdy wojskowe.
TAipers, kierowany pocisk powietrze-ziemia opracowany dla lekkiego helikoptera uzbrojonego (LAH) Sił Powietrznych Korei, został zmodyfikowany do użytku jako pocisk ziemia-ziemia w pojeździe. Posiada ofensywne możliwości niszczenia pojazdów, a także funkcje poprawiające przeżywalność myśliwców w obszarach wysokiego ryzyka.
Redback – to zaawansowany bojowy wóz piechoty wyposażony w najnowocześniejsze technologie ochrony, takie jak system aktywnej ochrony Hard-Kill firmy Iron Fist i „przezroczysty” wyświetlacz montowany na hełmie firmy Iron Vision. Wyposażony jest w kompozytową gumową gąsienicę redukującą hałas i wibracje, co zapewnia załodze bardziej komfortową jazdę. Australia niedawno wybrało producenta Redback, firmę Hanwha, na preferowanego oferenta w celu wymiany jego floty transporterów opancerzonych.
Bezzałogowe statki podwodne: Hanwha Systems przedstawia dwa autonomiczne pojazdy podwodne jako rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa morskiego. 1) Sonar z syntetyczną aperturą (SAS) autonomicznego pojazdu podwodnego (AUV) przeznaczony jest do systematycznych badań środowiska dna morskiego. 2) Side Scan Sonar (SSS) AUV może tworzyć trójwymiarowe wizualizacje terenu nawet w błotnistych wodach.
KSS-III Partia II: Hanwha Ocean wprowadza na rynek najnowocześniejszy okręt podwodny KSS-III (Jangbogo-III) Batch-II przeznaczony dla klientów europejskich. Cechą charakterystyczną łodzi podwodnej Batch II jest innowacyjny układ napędowy, zasilany akumulatorami litowo-jonowymi, które charakteryzują się trzykrotnie dłuższą żywotnością niż konwencjonalne akumulatory kwasowo-ołowiowe. Ta ogromna poprawa żywotności baterii w połączeniu z technologią napędu niezależnego od powietrza umożliwia tym okrętom podwodnym pozostawanie w zanurzeniu przez dłuższy czas.
O firmie Hanwha Aerospace
Hanwha Aerospace to globalna firma z branży lotniczej i obronnej, oferująca szeroką gamę produktów i usług lądowych pojazdów bojowych, w tym słynną na całym świecie haubicę samobieżną K9 i bojowy wóz piechoty Redback, systemy uzbrojenia, amunicję, części silników lotniczych itp. produkty i usługi. Jak Korea Południowa Hanwha Aerospace, największa firma z branży lotniczej i obronnej, zajmuje się badaniami, rozwojem i produkcją zaawansowanych systemów technologicznych, produktów i usług oraz jest pionierem w krajowych projektach kosmicznych. Więcej informacji na temat Hanwha Aerospace można znaleźć na stronie www.hanwhaaerospace.com.
ŹRÓDŁO Hanwha Aerospace