Connect with us

Nauka

Port w Kłajpedzie twierdzi, że transport ukraińskiego zboża przez Polskę jest nieefektywny

Published

on

Port w Kłajpedzie twierdzi, że transport ukraińskiego zboża przez Polskę jest nieefektywny

Port mógłby obsłużyć ok. 10 mln ton zboża, gdyby przetransportowano je przez Białoruś, w porównaniu z zaledwie ok. 1 mln ton przez Polskę.

Firmy portowe z Kłajpedy twierdzą, że pilotażowa przesyłka pokazała, że ​​przewóz zboża przez Polskę jest możliwy, ale niewykonalny.

Algis Latakas, dyrektor generalny Państwowego Zarządu Portu w Kłajpedzie, mówi, że trasa nadal wymaga znacznej poprawy, dodając, że masowy przepływ jest możliwy tylko przez Białoruś.

„Logicznym rozwiązaniem jest omówienie korytarza humanitarnego przez Białoruś” – powiedział Latakas Verslo Zinios. „Białoruś odgrywa decydującą rolę w kwestii transportu ukraińskiego zboża przez port w Kłajpedzie,

„Moglibyśmy wtedy obsłużyć około 6 milionów ton bez robienia czegokolwiek dodatkowego. A jeśli zmienimy rzeczy, aby zrobić więcej miejsca w magazynach, może to być 8 do 9 milionów” – powiedział.

Prezes Bega Laimonas Rimkus pozytywnie ocenił pilotażową wysyłkę, ale powiedział też, że transport ukraińskiego zboża przez Białoruś byłby lepszy.

„Wyobraź sobie obsługę 1800 ton dziennie… Możemy załadować 26 000 ton produktów rolnych do kontenerów dziennie. To jest nasz tryb handlu, który jest korzystny” – powiedział.

Kopiowanie i ponowne publikowanie tekstu tej publikacji bez pisemnej zgody UAB „BNS“ jest zabronione.

READ  Thales wygrywa kontrakt Scorpion HMD na polskie myśliwce FA-50
Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *