technologia
Port w Duisburgu bada zastosowanie pociągów z lewitacją magnetyczną
Port na Renie postrzega pociągi maglev jako sposób na zwiększenie przepustowości.
Artystyczny rendering kontenera ładowanego do pociągu maglev.
DUISPORT, właściciel i operator portu w Duisburgu, oraz polska firma technologiczna Nevomo podpisały Memorandum of Understanding w celu zbadania możliwości wprowadzenia technologii Nevomo MagRail w porcie w celu zwiększenia przepustowości.
Nevomo twierdzi, że jego pasywna technologia maglev inspirowana Hyperloopem jest wymienna z istniejącymi operacjami kolejowymi i infrastrukturą, co oznacza, że maglev i tabor konwencjonalny mogą jeździć na tych samych trasach. Koncepcja MagRail wspiera pełną automatyzację i jest wolna od sieci trakcyjnej.
„Technologia MagRail firmy Nevomo idealnie pasuje do osiągnięcia naszych strategicznych celów w Duisport” — mówi Alexander Garbar, dyrektor ds. rozwoju korporacyjnego i strategii w Duisport. „Zwiększenie przepustowości i elastyczności istniejącej sieci poprzez zachowanie pełnej interoperacyjności z istniejącymi operacjami ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności”.
Nevomo podpisało podobny protokół ustaleń z włoską siecią kolejową (RFI) w czerwcu 2021 r. i pracuje nad testowaniem i weryfikacją technologii na torze testowym w Bolonii San Donato. Dostawca instaluje również elementy systemu MagRail na torze testowym w Nowej Sarzynie.