Świat
Pomimo końca Covid, bardzo niewiele lotów z USA do Chin jest ponownie dostępnych
- Według raportu firmy Nomura, wznowiono mniej niż 6% istniejących lotów ze Stanów Zjednoczonych do iz Chin kontynentalnych w 2019 roku.
- Z kolei loty między Chinami kontynentalnymi a Egiptem, Arabią Saudyjską i Włochami prawie wróciły do częstotliwości sprzed pandemii, a nawet więcej, wynika z raportu, powołującego się na dane z VariFlight z 22 maja.
- W zeszły weekend lot Air China między Pekinem a Nowym Jorkiem stał się pierwszym bezpośrednim pasażerem chińskiej linii lotniczej na tej trasie od miesięcy.
Loty Air China stoją na płycie lotniska w Beijing Capital International Airport w Pekinie, Chiny, 28 marca 2016 r.
Kim Kyung-Hoon | agencji Reutera
PEKIN – Mniej niż 6% lotów z USA do iz Chin kontynentalnych, które istniały w 2019 roku, zostało wznowionych, według raportu Nomura.
Z kolei loty między Chinami kontynentalnymi a Egiptem, Arabią Saudyjską i Włochami prawie wróciły do częstotliwości sprzed pandemii lub większej, wynika z raportu, powołującego się na dane z Variflight z 22 maja.
„Uważamy, że czynniki geopolityczne wyraźnie odgrywają rolę w ożywieniu chińskiej turystyki wyjazdowej” – powiedział Ting Lu, główny ekonomista ds. Chin w Nomura i zespół w poniedziałkowym raporcie.
W marcu Chiny pośredniczyły w przywróceniu stosunków dyplomatycznych między rywalami z Bliskiego Wschodu, Arabią Saudyjską i Iranem. Pekin odmówił potępienia niesprowokowanej inwazji Rosji na Ukrainę, jednocześnie wzywając do rozmów pokojowych.
Od tego czasu napięcia między USA a Chinami opadły. Ambasador Chin w USA objął urząd w zeszłym tygodniu po około sześciu miesiącach bez nikogo na tym stanowisku.
W zeszły weekend lot Air China między Pekinem a Nowym Jorkiem stał się pierwszym bezpośrednim pasażerem chińskiej linii lotniczej na tej trasie od miesięcy. To był jeden z cztery nowe loty tygodniowe między dwoma krajami przez chińskie linie lotnicze zatwierdzone przez Departament Transportu USA w maju.
Wcześniej jedyne regularne bezpośrednie loty chińskich linii lotniczych między Chinami kontynentalnymi a Nowym Jorkiem od czasu pandemii odbywały się z Szanghaju i Kantonu. Loty transgraniczne non-stop obejmują również Los Angeles.
Z drugiej strony jest napisane w raportach Amerykańskie linie lotnicze zdecydowały się nie wznawiać wielu lotów między USA a Chinami. To dlatego, że ograniczenia dotyczące przelotów nad rosyjską przestrzenią powietrzną dają chińskim liniom lotniczym przewagę – dodatkowe 2 miliardy dolarów rocznie kosztem trzech największych amerykańskich przewoźników.
Delta, United i American Airlines nie odpowiedziały na prośbę o komentarz.
Na początku stycznia Pekin po prawie trzech latach złagodził kontrole graniczne i zniósł wymóg kwarantanny dla podróżnych. Jednocześnie więcej osób może uzyskać wizy na wjazd i wyjazd z kontynentu.
W marcu Delta ogłosiła, że wznawia bezpośrednie loty między USA a Chinami – z Szanghaju do Seattle i Detroit.
Ogólnie rzecz biorąc, liczba lotów międzynarodowych w Chinach kontynentalnych pozostaje poniżej 40% poziomu z 2019 r., wynika z raportu Nomura.
Analitycy spodziewają się, że liczba ta wzrośnie do 70% do końca roku, ponieważ loty międzynarodowe wzmagają się w okolicach letniego sezonu wakacyjnego.
„Organizator. Entuzjasta podróży. Rozwiązuje problemy. Miłośnik muzyki. Oddany uczony kulinarny. Nieuleczalny fan internetu. Zwolennik popkultury.”