Connect with us

Świat

Pomimo końca Covid, bardzo niewiele lotów z USA do Chin jest ponownie dostępnych

Published

on

Pomimo końca Covid, bardzo niewiele lotów z USA do Chin jest ponownie dostępnych
  • Według raportu firmy Nomura, wznowiono mniej niż 6% istniejących lotów ze Stanów Zjednoczonych do iz Chin kontynentalnych w 2019 roku.
  • Z kolei loty między Chinami kontynentalnymi a Egiptem, Arabią Saudyjską i Włochami prawie wróciły do ​​częstotliwości sprzed pandemii, a nawet więcej, wynika z raportu, powołującego się na dane z VariFlight z 22 maja.
  • W zeszły weekend lot Air China między Pekinem a Nowym Jorkiem stał się pierwszym bezpośrednim pasażerem chińskiej linii lotniczej na tej trasie od miesięcy.

Loty Air China stoją na płycie lotniska w Beijing Capital International Airport w Pekinie, Chiny, 28 marca 2016 r.

Kim Kyung-Hoon | agencji Reutera

PEKIN – Mniej niż 6% lotów z USA do iz Chin kontynentalnych, które istniały w 2019 roku, zostało wznowionych, według raportu Nomura.

Z kolei loty między Chinami kontynentalnymi a Egiptem, Arabią Saudyjską i Włochami prawie wróciły do ​​częstotliwości sprzed pandemii lub większej, wynika z raportu, powołującego się na dane z Variflight z 22 maja.

„Uważamy, że czynniki geopolityczne wyraźnie odgrywają rolę w ożywieniu chińskiej turystyki wyjazdowej” – powiedział Ting Lu, główny ekonomista ds. Chin w Nomura i zespół w poniedziałkowym raporcie.

W marcu Chiny pośredniczyły w przywróceniu stosunków dyplomatycznych między rywalami z Bliskiego Wschodu, Arabią Saudyjską i Iranem. Pekin odmówił potępienia niesprowokowanej inwazji Rosji na Ukrainę, jednocześnie wzywając do rozmów pokojowych.

Od tego czasu napięcia między USA a Chinami opadły. Ambasador Chin w USA objął urząd w zeszłym tygodniu po około sześciu miesiącach bez nikogo na tym stanowisku.

W zeszły weekend lot Air China między Pekinem a Nowym Jorkiem stał się pierwszym bezpośrednim pasażerem chińskiej linii lotniczej na tej trasie od miesięcy. To był jeden z cztery nowe loty tygodniowe między dwoma krajami przez chińskie linie lotnicze zatwierdzone przez Departament Transportu USA w maju.

READ  Amerykański nastolatek Aydin Brown odnalazł się po tym, jak jego rodzina obawiała się, że został „zwabiony” przez rejs karaibską księżniczką

Wcześniej jedyne regularne bezpośrednie loty chińskich linii lotniczych między Chinami kontynentalnymi a Nowym Jorkiem od czasu pandemii odbywały się z Szanghaju i Kantonu. Loty transgraniczne non-stop obejmują również Los Angeles.

Z drugiej strony jest napisane w raportach Amerykańskie linie lotnicze zdecydowały się nie wznawiać wielu lotów między USA a Chinami. To dlatego, że ograniczenia dotyczące przelotów nad rosyjską przestrzenią powietrzną dają chińskim liniom lotniczym przewagę – dodatkowe 2 miliardy dolarów rocznie kosztem trzech największych amerykańskich przewoźników.

Delta, United i American Airlines nie odpowiedziały na prośbę o komentarz.

Na początku stycznia Pekin po prawie trzech latach złagodził kontrole graniczne i zniósł wymóg kwarantanny dla podróżnych. Jednocześnie więcej osób może uzyskać wizy na wjazd i wyjazd z kontynentu.

W marcu Delta ogłosiła, że ​​wznawia bezpośrednie loty między USA a Chinami – z Szanghaju do Seattle i Detroit.

Ogólnie rzecz biorąc, liczba lotów międzynarodowych w Chinach kontynentalnych pozostaje poniżej 40% poziomu z 2019 r., wynika z raportu Nomura.

Analitycy spodziewają się, że liczba ta wzrośnie do 70% do końca roku, ponieważ loty międzynarodowe wzmagają się w okolicach letniego sezonu wakacyjnego.

Przeczytaj więcej o Chinach z CNBC Pro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *