Gospodarka
Polskie wyskakujące okienko z modą z najwyższej półki otwiera się na szykownej londyńskiej Oxford Street jako pierwsze w swoim rodzaju Nowości
Wysokiej klasy pop-up z odzieżą używaną, założony przez dwóch polskich przyjaciół z Londynu, jest pierwszym tego typu na słynnej ulicy Oxford Street w brytyjskiej stolicy.
Założona przez współczesnego artystę Piotra Krzymowskiego oraz historyka sztuki i pisarkę o sztuce i modzie Ewę Kozieję, Loop Generation promuje zrównoważony rozwój i przyczynia się do gospodarki o obiegu zamkniętym w modzie „poprzez utrzymywanie elementów mody w ciągłym obiegu”, zachęcając do odsprzedaży i ponownego użycia odzieży.
Krzymowski powiedział TFN: „Byliśmy niesamowicie szczęśliwi, że Westminster Council dał nam pozwolenie na prowadzenie pierwszego sklepu z używanymi rzeczami na Oxford Street i znaleźliśmy się w przestrzeni, która kiedyś była zajmowana przez dużą, prawie modową markę.
„Myślę, że to pokazuje, że rzeczy się zmieniają, a ludzie nieco odchodzą od szybkiej mody w kierunku bardziej zrównoważonych form”.
Jednym z celów Loop Generation jest podnoszenie świadomości wpływu szybkiej mody na środowisko.
Ich badania wykazały, że tylko 20 procent ubrań jest poddawanych recyklingowi, że kupowanie ubrań z drugiej ręki zmniejsza emisję dwutlenku węgla o 83 procent, a co tydzień w Wielkiej Brytanii wyrzucanych jest 13 milionów modnych artykułów o wadze 300 000 ton, co odpowiada Empire State Building.
Odkryli również szacunki, które sugerują, że do 2033 r. jedna trzecia wszystkich szaf będzie składała się z „preferowanej” odzieży, termin Loop Generation preferuje od odpowiednika „używanej lub używanej odzieży”.
Krzymowski powiedział: „Zdecydowanie czuję, że kupowanie z drugiej ręki nie jest już tabu dla wielu dzisiejszych pokoleń i otrzymaliśmy wiele komplementów i słów poparcia dla naszej inicjatywy, na przykład ludzie otagowali nas na Instagramie po tym, jak kupili u nas ubrania.
„Niektórzy ludzie również kupili od nas, a następnie przynieśli ubrania z powrotem, aby je odsprzedać, to dokładnie nasz pomysł na pętlę”.
Od momentu uruchomienia w lipcu 2019 r. Loop Generation rozrosła się z dwóch pudeł z ubraniami do outletu i magazynu na 5000 artykułów, obsługiwanego z biura w londyńskim Soho.
Używane przedmioty od sprzedawców są wymieniane przez pary na platformie internetowej firmy, a następnie wysyłane do kupujących po wyprzedaży. oferta jednorazowa.
Pomysł, podobnie jak inne witryny modowe do sprzedaży używanej odzieży, pozwala ludziom sprzedawać używane ubrania za pośrednictwem platformy, ale założyciele chcą podkreślić różnice w ich platformie, w tym rodzaje sprzedawanych przedmiotów.
Krzymowski powiedział TFN: „Różnica między nami a innymi platformami polega na tym, że wszystkie sprzedawane przez nas przedmioty mamy pod ręką, co oznacza, że możemy je wysłać, gdy tylko ktoś kupi je online, podczas gdy inne platformy wysyłają je używane. wysłane na platformę przez sprzedawcę, zanim zostanie przez niego sprawdzone i wysłane do kupującego, więc wystąpi opóźnienie.
„Ponadto nasza platforma jest dostosowana do konkretnej estetyki, głównie wybieramy i wymieniamy ubrania, które oboje byśmy nosili.
„Gdybym miała to zdefiniować, opisałabym ją jako fajną, modną i pożądaną kolekcję, która oferuje wyjątkowe elementy, które podnoszą codzienność. Odzież pochodzi również w większości od marek z wyższej półki i sprzedajemy je za 80 procent sugerowanej ceny detalicznej.
„Kolejną innowacją jest to, że sprzedajemy artykuły kosmetyczne, co robi niewiele platform.
„Zdecydowana większość z nich nigdy nie była otwierana lub to perfumy, które były rozpylane tylko kilka razy, ale w takim przypadku wyraźnie to zaznaczamy.
„Często ludzie otrzymują niechciane przedmioty kosmetyczne jako prezenty i są one całkowicie nieotwarte, więc doszliśmy do wniosku, dlaczego je marnować”.
Krzymowski i Koziela pracują teraz nad znalezieniem odpowiedniej lokalizacji do założenia stałego londyńskiego sklepu dla Loop Generation, przy czym para nie wyklucza przyszłych potencjalnych planów ekspansji na inne kraje, w tym wprowadzenia Loop Generation do ich rodzimej Polski.
„Piwny maniak. Odkrywca. Nieuleczalny rozwiązywacz problemów. Podróżujący ninja. Pionier zombie. Amatorski twórca. Oddany orędownik mediów społecznościowych.”