Najważniejsze wiadomości
Polskie wahanie szczepień w Chicago
Być może słyszeliście o wahaniu się przed szczepionką COVID-19 w Chicago latynoski oraz Afroamerykanin społeczności, ale w społecznościach polonijnych problemowi poświęcono mniej uwagi.
Dlaczego jest to ważne: Pokonywanie wahań w szczepieniach wymaga starannego zwracania uwagi na język, niedawny Studia na Uniwersytecie w Chicago wskazuje.
- A miasto poczyniło postępy użyj wiadomości głównie w języku angielskim i hiszpańskim, ale według pracowników opieki społecznej należy zrobić więcej dla lokalnej społeczności polsko-amerykańskiej.
Stan gry: Urzędnicy ds. zdrowia twierdzą, że nie mają konkretnych danych na temat wahań dotyczących polskiej szczepionki, ale słyszeli o problemie od „niektórych składników”.
- Próbowałeś rozwiązać to za pomocą Polskie wiadomości o narodzie Vax Chi Bok? terenWywiady w polskich mediach i kampanie z polskimi osobistościami, w tym z zawodnikami Chicago Fire.
- W styczniu i lutym senator Robert Martwick, którego 10. okręg obejmuje obszar Polski na północno-zachodniej stronie, sponsorował kampanie szczepień w Centrum Kopernika za pomocą polskojęzycznego marketingu.
Tak ale: Frekwencja była rozczarowująca, mówi Alexandra Sobor, dyrektor kontaktowy Martwick.
- „Myślą, że to oszustwo importowane z Chin lub nie gorsze niż grypa” – powiedziała Axiosowi Sobor o niektórych polskich seniorach, z którymi rozmawiała na temat szczepionek.
- Sobor mówi, że ona i Martwick spotkali się również z lokalnym polskim duchownym, który jest „głosem przeciwny szczepieniu”.
Co mówisz: „Trzeba zdobyć zaufanie społeczności, zachęcając lokalnych liderów do rozmowy z ludźmi, a nie tylko umieszczając ogłoszenie” – powiedziała Axios Kinga Kosmala, dyrektor wykonawcza Stowarzyszenia Polsko-Amerykańskiego.
Pomniejsz: Nasz lokalny obraz odzwierciedla szerszą niechęć do szczepień w Polsce, gdzie Zgony na COVID na mieszkańca tej zimy należały do najwyższych na świecie, częściowo ze względu na niski wskaźnik szczepień.
Co dalej: Kosmala wzywa władze ds. zdrowia do współpracy w soboty z zaufanymi postaciami w społeczności, takimi jak duchowni i dyrektorzy polskich szkół.
- Do tego momentu Sobor mówi, że na swoich plakatach dotyczących szczepień w lutym umieszczali numer telefonu zaufanego polskojęzycznego wolontariusza „aby odpowiedzieć na wszelkie pytania i odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości”.
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.