technologia
Polskie organy antymonopolowe oskarżają Amazon EU o wprowadzanie konsumentów w błąd
GDAŃSK, 1 lutego (Reuters) – Polski organ ochrony konkurencji oskarżył firmę e-commerce Amazon (AMZN.O) Europejski podmiot za wprowadzające w błąd praktyki sprzedaży i dostaw – poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Biuro stwierdziło, że konsumenci byli wprowadzani w błąd na polskiej stronie internetowej Amazona co do terminu zawarcia umowy kupna, dostępności produktu, czasu dostawy i praw konsumenta, co, jeśli zostanie udowodnione, może skutkować karą grzywny dla Amazon UE w wysokości do 10% jego sprzedaży .
Przedstawiciele Amazon.pl nie byli od razu dostępni do komentowania.
Zgodnie z komunikatem wydanym przez UOKiK, Amazon EU traktował zamówienia otrzymane za pośrednictwem serwisu Amazon.pl jako niewiążące do czasu potwierdzenia przez firmę faktycznej wysyłki, pozostawiając możliwość ich anulowania.
Użycie zwrotów typu „kup teraz” i „przejdź do kasy” może wskazywać, że konsumenci dokonują zakupu i że transakcja następuje natychmiast po dokonaniu płatności – poinformował UOKiK.
Ostatnia aktualizacja
Obejrzyj jeszcze 2 historie
„Gdyby konsumenci wiedzieli, że złożenie zamówienia nie jest zakupem, a dostępność produktów i terminy dostaw są tylko szacunkowe, być może nie korzystaliby z usług tej firmy” – powiedział Tomasz Chrostny, prezes UOKiK.
Urząd ustalił, że hasła te były reklamowane w serwisie Amazon.pl, ale ich czytelność i umiejscowienie utrudniały konsumentom ich odczytanie.
Zdaniem Urzędu warunki gwarancji dostawy z możliwością zwrotu pieniędzy w przypadku opóźnienia nie były łatwo dostępne dla konsumentów.
UOKiK poinformował, że wszczęł postępowanie w sprawie praktyk we wrześniu 2021 r. po skargach konsumentów.
Reportaż Karola Badohala; Montaż przez Jasona Neely’ego
Nasze standardy: Polityka zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”