Connect with us

technologia

Polskie koleje ofiarą taniego ataku radiowego

Published

on

Polskie koleje ofiarą taniego ataku radiowego

Polskie koleje stały się ostatnio ofiarą pewnego rodzaju ataku elektronicznego. jak podaje Wired. Atak był powszechnie określany jako „cyberatak”. w mediach głównego nurtuale incydent był zupełnie prostszą sprawą, śledzoną przez stare, dobre radio analogowe.

Ataki miały prosty charakter. Jak opisano w A Dokument techniczny UEPolskie koleje wykorzystują system RADIOSTOP oparty na analogowych sygnałach radiowych o częstotliwości około 150 MHz. Wysyłając sekwencję podstawową, wszystkie odpowiednio wyposażone pociągi otrzymujące sygnał zostaną poproszony o włączenie hamowania awaryjnego. Jest częścią systemu radiowego PKP na polskiej sieci kolejowej.

Według informacji w wyniku ataków zatrzymano około 20 pociągów BBC, Usługi zostaną przywrócone w ciągu kilku godzin. Z oświadczenia wynika, że ​​nie ma większego zagrożenia bezpieczeństwa podczas wydarzenia przez polskie władze kolejowe. Mimo to ataki sparaliżowały logistykę w całej sieci kolejowej.

Uważa się, że sprawcami byli zwolennicy rosyjskiego wysiłku wojennego, gdyż sygnałom stopu towarzyszyła transmisja hymnu Rosji i przemówienie prezydenta Rosji Władimira Putina. Ataki mają pewne powiązanie z inwazją na Ukrainę, ponieważ Polska była węzłem komunikacyjnym dla ważnych dostaw broni w celu wsparcia obrony Ukrainy.

Istnieją obawy, że każdy laik mógłby uzyskać takie same wyniki, korzystając z tanich, gotowych urządzeń poniżej 100 dolarów. Funkcja zatrzymania awaryjnego jest całkowicie niebezpieczna, o czym powszechnie wiadomo już od jakiegoś czasu. W przeciwieństwie do hamulca awaryjnego w pociągu pasażerskim, który do działania wymaga bliskości, funkcję RADIOSTOP można uruchomić w dowolnym momencie z dowolnego odległego miejsca w zasięgu transmisji. Utrudnia to łapanie przestępców.

Do 2025 r. polskie koleje zostaną zmodernizowane w kierunku bezpieczniejszej technologii komórkowej, przy jednoczesnym zachowaniu systemu 150 MHz wyłącznie w przypadku usług manewrowych i innych przypadków granicznych. Co ciekawe, jest stosowany GSMR łączności, co jest w Europie sprawą niezwykle istotną.

READ  BRABUS 930 Całkowicie wydajność AMG S 63 E

Do tego czasu luka pozostanie tak długo, jak długo będzie włączona funkcja RADIOSTOP 150 MHz. Tymczasem polskie władze nadawcze mogą mieć pełne ręce roboty w tropieniu nielegalnych nadawców, aby zapobiec ponownym atakom. Nie jest to jedyny sposób na zatrzymanie pociągu, ale niestety jest to prosty i skuteczny sposób.

[Thanks to Charles for the tip!]

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *