Najważniejsze wiadomości
Polskie gry w dziesiątkę dotknięte exodusem graczy pandemicznych
GDAŃSK (Reuters) – polski producent gier mobilnych Ten Square Games we wtorek odnotował 63% spadek zysku netto za ostatni rok z powodu drenażu mózgów graczy po pandemii.
Zysk netto wyniósł 52,3 mln zł (12,1 mln USD) przy 15% spadku sprzedaży do 538,6 mln zł.
„Rok 2022 był kolejnym bezprecedensowym okresem, (…) doświadczyliśmy naturalnego odpływu użytkowników pozyskanych w czasie pandemii… próba dalszego zwiększania liczby graczy okazała się niemożliwa” – napisał prezes Maciej Zuzalek w liście do akcjonariuszy .
Powiedział, że utrzymanie i pozyskiwanie klientów zostało utrudnione przez wyższe ceny i zamknięcie dostępu do gier firmy dla graczy z Rosji i Białorusi po rosyjskiej inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku.
W swoim liście Zuzalek powiedział, że ten rok może okazać się trudny i niestabilny, a firma skoncentruje się na zwiększeniu rozmiaru i różnorodności swojego portfolio gier, w tym na opracowaniu nowego tytułu Wings of Heroes. Zaktualizuje również swoją główną strategię wzrostu, aby sprostać przyszłym wyzwaniom.
Na wynik netto wpłynął również odpis na koszty produkcji dwóch gier w wysokości 14,5 mln zł.
W 2022 roku płatności użytkowników w grach – kluczowe źródło przychodów w grach mobilnych – wyniosły 542 mln zł, co oznacza wzrost z prawie 650 mln zł rok wcześniej.
Flagowe gry firmy, Fishing Clash i Hunting Clash, zarobiły łącznie 478 mln zł z płatności w grach w 2022 roku, co oznacza wzrost z ponad 597 mln zł rok wcześniej.
(1 $ = 4,3175 zł)
(Reportaż Mateusza Rabiega, montaż: David Goodman i Mark Potter)
Mateusza Rabiega
„Zapalony odkrywca. Miłośnik piwa. Miłośnik bekonu. Fanatyk sieci. Przedsiębiorca. Pisarz”.