Connect with us

technologia

Polski urząd wprowadza nowe narzędzie do tagowania reklam w AR

Published

on

Polski urząd wprowadza nowe narzędzie do tagowania reklam w AR

Nowy filtr AR dla Instagrama i Facebooka właśnie uruchomił Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). To nowe, bezpłatne narzędzie, wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość (AR), ma na celu pomóc influencerom oznaczać materiały komercyjne w atrakcyjny i przejrzysty sposób.

Najnowocześniejsza technologia kryjąca się za filtrami AR umożliwia dodawanie efektów do obrazów z kamery w czasie rzeczywistym. Filtr umożliwia jednoznaczną identyfikację reklam, autopromocji i upominków – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Filtr (polski) OznaczamReklamy (ang.: Taguję reklamy) została przygotowana w dwóch liniach kolorystycznych: fioletowej i białej – tak, aby jak najlepiej pasowała do oryginalnych kreacji internetowych twórców, zapewniając jednocześnie maksymalną widoczność. W przeciwieństwie do tła, dwuetapowe oznakowanie jest bardzo ważne, aby wyraźnie wskazać konsumentowi komercyjny charakter materiału reklamowego. Urząd zaleca używanie go na platformach społecznościowych, a także oznaczanie treści według autora.

#współpraca czy #reklama w języku angielskim są dla polskich konsumentów niejasne, jeśli chodzi o identyfikację przekazu reklamowego. Podobnie umieszczając oznaczenia na końcu opisu lub słabo widoczne, np. np. ukryte pod nazwą użytkownika, mogą wprowadzać w błąd. Praktyki te nadal występują wśród reklamodawców i influencerów, którzy z mocy prawa są handlowcami i w związku z tym mają zobowiązania prawne wobec konsumentów. Filtr AR dla Instagrama i Facebooka jest dostępny na profilu OCC na Instagramie, można go tam zapisać i wykorzystać w dowolnym momencie. Znajduje się również w wyszukiwarce efektów pod nazwą „Oznaczamreklamy(opatruję reklamy).

Filtr AR to efekt wielomiesięcznych konsultacji z przedstawicielami branży influencer marketingu, naukowcami i Radą Reklamy. Polskie władze są bardzo aktywne i podejmują szereg działań, aby zapewnić konsumentom lepszą ochronę, w tym poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii. Urząd otrzymuje średnią 300 sygnałów miesięcznie o ewentualnych naruszeniach i stosowaniu wprowadzających w błąd oznaczeń treści komercyjnych lub ich braku w mediach społecznościowych. Biuro zapewnia, że ​​dalsze dochodzenia w sprawie oszustw i kryptoreklamy są w toku.

READ  Najważniejsze informacje biznesowe: Wciąż wysoka inflacja, wzrost akcji

Zgodnie z polskim prawem jest to Odpowiedzialność influencerów, agencji reklamowych i reklamodawców za prawidłowe oznaczanie treści komercyjnych. Nieodpowiednie otagowanie treści komercyjnych będzie skutkować karą w wysokości do 10% sprzedaży.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *