Zabawa
Polski thriller kryminalny „The Teach” zapalił się na zielono w trzecim sezonie, Studiocanal sprzedaje Show Wide (EKSKLUZYWNE)
Polska sieć płatnej telewizji Canal+ uruchomiła trzeci sezon lokalnego thrillera kryminalnego „Naucz” po tym, jak jego poprzednie emisje pobiły rekordy oglądalności i zostały sprzedane na całym świecie przez ramię dystrybucyjne kanał studyjnyktóremu udaje się również zapewnić międzynarodową dystrybucję swoich innych programów produkowanych przez Canal+ Poland.
The Teach, który miał najwyższe notowania ze wszystkich seriali Canal+ w Polsce, został sprzedany Walterowi Presents w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii; australijski nadawca SBS; Nowozelandzki nadawca Rialto; Grupa M7, która obsługuje płatną telewizję i usługi OTT w Belgii, Holandii, Austrii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Rumunii; oraz cyfrowy kanał Polar+ we Francji.
Więcej różnorodności
Sezon 1 obraca się wokół Pawła Zawadzkiego, granego przez Macieja Stuhra, nauczyciela zdeterminowanego, by odkryć prawdziwe przyczyny śmierci ucznia. W sezonie 2 Zawadzki podejmuje nową pracę w elitarnym liceum we Wrocławiu. Kilka dni po jego wejściu w szkole ma miejsce tragiczne wydarzenie. Gdy zaczyna badać, odkrywa, że to nie jest zwykła szkoła i nie są to zwykli uczniowie. Toczy się mordercza gra, a nowy nauczyciel jest tam z jakiegoś powodu.
Françoise Guyonnet, dyrektor zarządzający ds. seriali telewizyjnych w Studiocanal różnorodność Firma buduje na tym sukcesie inne seriale Canal+ Polska, w tym thriller kryminalny „Kruk”, który zakończył trzy sezony, thriller szpiegowski Nielegalni, dramat zemsty Klangor i historyczny serial gangsterski „Król Warszawy”.
W fazie pisania scenariusza Studiocanal oferuje porady, jak poprawić globalny potencjał programów. „To dialog z komisarzem Canal+ Polska i producentem, ale oczywiście nigdy się nie wtrącamy” – mówi Guyonnet, który w tym tygodniu uczestniczył w NATPE Budapest.
Studiocanal oferuje minimalne gwarancje na programy, które kupuje do dystrybucji na całym świecie, co pomaga poprawić budżety produkcyjne. „Widzimy w ciągu kilku lat, jak wartość produkcji ewoluowała i jest coraz lepsza” – mówi. „Obecnie wartość produkcji jest na poziomie europejskim, [and the shows] może podróżować. Widzowie coraz bardziej przyzwyczajają się do międzynarodowych pokazów, ale potrzebują pewnej wartości produkcyjnej”.
Canal+ Polska i Studiocanal regularnie współpracują z polską firmą producencką Opus TV, m.in. przy Raven i Klangor. Opus TV jest częścią Opus Film, który wyprodukował nagrodzoną Oscarem Idę Pawła Pawlikowskiego oraz nominowaną do Oscara Zimną wojnę Pawlikowskiego.
Studiocanal jest studiem butikowym, według prezes Anny Marsh, perspektywa, która pozwala mu „wybierać i wybierać” projekty, mówi Guyonnet. „Musimy zrobić niewiele, ale najlepiej. Kiedy nasi partnerzy przychodzą na stoisko Studiocanal w NATPE Budapest lub Mipcom, wiedzą, że mają najlepsze, co Europa może wprowadzić na rynek”. Guyonnet mówi, że kręci od dwóch do trzech polskich seriali rocznie.
Najlepsza odmiana
Zapisać się do Biuletyn Różnorodności. Śledź nas, aby otrzymywać najnowsze wiadomości Facebook, Świergotoraz Instagram.
Typowy awanturnik. Zły odkrywca. Przyjazny myśliciel. Introwertyk.