Cztery polskie firmy energetyczne łączą siły, aby stworzyć krajowego producenta pojazdów elektrycznych, którego celem jest wyprodukowanie 100 tysięcy pojazdów do 2023 roku.
Przedsiębiorstwo, ElectroMobility Polandbędzie produkować samochody pod tym warunkiem Marka Izera, nazwany na cześć pasma górskiego w południowo-zachodniej Polsce.
Piotr Zaremba, CEO ElectroMobility Poland, powiedział w internecie pod koniec lipca, że firma szuka platformy EV jako podstawy do „opracowania i zbudowania nadwozia na miarę”.
Niemiecki serwis informacyjny Deutsche Welle poinformował, że ElectroMobility Poland rozmawiało z Volkswagenem za pośrednictwem swojej platformy MEB, a także z Toyotą i Hyundai na temat ich architektur zoptymalizowanych pod kątem pojazdów elektrycznych.
Włoski Turin Design podjął się zaprojektowania prototypów dwóch samochodów elektrycznych – kompaktowego hatchbacka i kompaktowego SUV-a – dla polskiego startupu. Zostały one pokazane podczas jednej z 28 lipca Webcast Zaremba, polski minister środowiska Michał Kurtyka i dyrektor projektowy Torino Roberto Piatti byli obecni.
Auta powstają w niemieckim EDAG – poinformował ElectroMobility Poland, założony przez państwowe koncerny energetyczne Enea, Energa, PGE i Tauron.
Opowiedziane dania Automotive News Europe Ten rozwój został osiągnięty dzięki stylizacji wspomaganej komputerowo i wciągającej rzeczywistości wirtualnej. Pierwsze modele fizyczne zostały zaprezentowane w lipcu.
Ten proces pozwolił startupowi zaoszczędzić pieniądze i trzy miesiące czasu na rozwój – powiedział.
Dwóch byłych dyrektorów Jaguara Land Rovera, Łukasz Maliczenko i Tadeusz Jelec, również uczestniczyło w fazie rozwoju jako dyrektor ds. Rozwoju technicznego produktu i konsultant ds. Projektowania.